Gå til innhold

Ekstremt stor hai (video)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Får ikke til å se så mye av filmen, her på jobb pga elendig video oppsett. Det jeg ser ligner veldig på en brynje:

http://www.isleofman.com/Science/Animals/F...g%20Sharks.aspx

Eller den mer ukjente grønlandshaien:

http://www.at-sea.org/missions/maineevent4/day14.html

Har sett et program om en annen hai, som het noe som big-mouth. Rar fisk, men finner ikke noe på nettet om den.

7787648[/snapback]

Må være siste isåfall, siden førstnevnte lever av plankton. Er visstnok verdens nest største haiart. Fins langs hele norskekysten, har sett sorten to ganger. En gang satt en i laksegarnet, en annen gang lå en på 8m i fjæra død.

Lenke til kommentar
Tror det er brugde det er snakk om her ja. Finnes forøvrig i Oslofjorden og andre steder langs Norges kyst.

Glad jeg ikke har møtt den enda :p

7790360[/snapback]

 

de finnes vistnok der vi har hytte. mutters fortalte om engang hun skulle ta morgenbad og hun til sin forskrekkelse så en slik fortøyd der vi har akterfortøyningen til båten. En lokal fisker hadde fabget den og fortøyd den der mens han skulle hente en større båt...

Lenke til kommentar

Etter å ha sett min del dyreprogrammer vil jeg nok kokludere med noen av dere over her at dette er en type hai som kun lever på dyreplankton osv, den klarer og overleve pga den store kjeften som den åpner suger til seg plankton som den fanger på en eller anna måte inni kjeften...

Lenke til kommentar

Verdens største hai er såvidt jeg vet hvalhaien? Den er finnes i tropiske strøk og ligner veldig mye på den der. Det kan også være brugde, da disse også blir enormt store. Jeg har veldig liten tro på at det der er en kjøtteter, jeg vil tro det er en nysgjerrig planktonspisende hai.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...