toystein Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 Jeg har en trådløs router Sitecom WL-151, og denne fungerer bra. Imidlertid har det meldt seg behov for å installere en repater i huset og jeg kjøpte en Siemens Gigaset WLAN repeater 108 (V.1.17). Jeg har problemer med å skjønne hva jeg skal taste inn av IP-adresser i oppsettet for repeateren. Noen som kan hjelpe meg? Lenke til kommentar
kahorn03 Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 For å finne IP-adresse til routeren du skal koble til: Frå start-knappen i menyen, klikk på kjør. Skriv "CMD". Skriv "ipconfig". Se etter DHCP adresse eller gateway. Standard passord til modem eller router: Søk på google etter default password og modem eller routerens navn. Alternativt er ofte standard brukernavn/passord; admin/1234, admin/admin, root/admin,root/1234 Er eksempelvis routerens ip-adresse: 192.168.1.1 må range extenderens ip være i samme undernett, dvs ekempelvis 192.168.1.3 (hvis denne ip-en er ledig). Sannsynligvis må du også skrive inn gateway-ip? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå