Saftis Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 Ser det er laber aktivitet her, så er vel små sjanser for noe svar, men er det noen som har erfaring med å integrere utskrift til faks mot 3. parts programvare som XAL, Mamut, NAV o.l.? Vet at Windows XP kommer med noe standard fax-funksjonalitet, klarer programmer å fungere mot denne ved å sende ved faksnummer når det skrives ut? Ser for meg faksnummer kan sendes med som et parameter ved utskriftskallet, men aner ikke hvordan det fungerer i praksis. Noen som har noe praksis med å implementere en slik løsning i praksis, eller evt. kan henvise meg til et mer passende forum? Lenke til kommentar
teledud Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 Utfordringen ditt er kanskje løst? Men er litt usikker på hva du konkret spør etter. "Alle" programmer kan i praksis trigge utsending av fax. Men som du sier, vaierer det om "alle parameter" automatisk blir overført. Hvis du installere fax i windows(som en skrivedriver), så vil den kunne finnes under "utskrift".. når du velger "fil>skriv ut> fra "hvilket som helst program". (dette er svært enkelt i winXP blant annet) Hvis du driver med utvikling av programvare, så ble nok dette noe basic, men jeg har jobbet mye med det også, men da må spørsmålene være en god del mer konkrete :-D Mamut, har blant annet full støtte for å flytte alle paramtere automatisk over. Office 2003 benytter MAPI, (for å sende ut gruppeutseninger o.l) (Da kan det være enkelt å sette opp MAPI-støtten i Outlook, hvis du kjører Officepakka) Til info er hjelpefilene i Office2003 og 2007 feil med tanke på faxoppsett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå