dabear Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 (endret) Heisann. Jeg har ei stund lekt med tanken om å kjøpe meg en macbook, men er ikke helt sikker på om jeg trenger den før neste skoleår. Derfor; er det lurt å vente, vil det komme noen oppgraderinger eller prisreduksjoner? Jeg tenkte iallefall å vente til Mai før jeg kjøper meg noe nytt datautstyr. Jeg tenkte å kjøpe meg denne modellen: MacBook Core 2 Duo 2,0 GHz hvit Den inneholder to minne-moduler på 512 MB på 667 MHz DDR2-SDR. Vil det lønne seg å kjøpe med mer ram (dvs to moduler på 1GB hver), eller burde jeg kanskje kjøpe sjøl fra fks komplett og sette inn? Jeg merker meg at jeg ikke finner slike minne-moduler på komplett.no.. Og hvordan er det med linux? Er det noen her som har erfaring med dualboot av suse/ubuntu/debian/fedora på macbook? Hva med windows media-lyd og bilde med DRM, er dette støtta i OS X? Jeg kommer nok til å bli avhengig av noe skriveprogram; openoffice sin gramatikk- og ordretter er altfor dårlig. Hvordan funker Microsoft Office for Mac? Noen som erfaringer med Office for Windows gjennom "Crossover Mac"? Jeg har lagt merke til at maskinene kommer med front row og fjernkontroll. Hvordan fungerer dette med TV? Hva trenger jeg av kabler dersom jeg skal koble til macbook til SCART-inngangen på TVen?(i tillegg må jeg vel ha en lyd-kabel?) Og sist, men ikke minst: vil det lønne seg å kjøpe fra eplehuset istedet for fra apple-store? Jeg merka meg at vilkåra var de samme (noe jeg har oversett?) http://norskwebforum.no/viewtopic.php?p=228959#228959 Endret 24. januar 2007 av dabear Lenke til kommentar
Yaricks Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 Heisann. Jeg har ei stund lekt med tanken om å kjøpe meg en macbook, men er ikke helt sikker på om jeg trenger den før neste skoleår. Derfor; er det lurt å vente, vil det komme noen oppgraderinger eller prisreduksjoner? Jeg tenkte iallefall å vente til Mai før jeg kjøper meg noe nytt datautstyr. Jeg tenkte å kjøpe meg denne modellen: MacBook Core 2 Duo 2,0 GHz hvit Tror ikke det er noe poeng å vente nei.. Macworld er over og det er ikke så mye man kan endre på MB. Den inneholder to minne-moduler på 512 MB på 667 MHz DDR2-SDR. Vil det lønne seg å kjøpe med mer ram (dvs to moduler på 1GB hver), eller burde jeg kanskje kjøpe sjøl fra fks komplett og sette inn? Jeg merker meg at jeg ikke finner slike minne-moduler på komplett.no.. Ja, annbefales med 2GB RAM ja! Og ja komplett selger ram til MB, ikke kjøp fra apple, det er are dyrt... Veldig dyrt. Og hvordan er det med linux? Er det noen her som har erfaring med dualboot av suse/ubuntu/debian/fedora på macbook? Hva med windows media-lyd og bilde med DRM, er dette støtta i OS X? Funker med media lyd og DRM ville jeg tro. Har ikke noen erfaring med linux, selv om jeg sitter med ubuntu cd til mac.. Jeg kommer nok til å bli avhengig av noe skriveprogram; openoffice sin gramatikk- og ordretter er altfor dårlig. Hvordan funker Microsoft Office for Mac? Noen som erfaringer med Office for Windows gjennom "Crossover Mac"? Hvis du kan, kjøp office 2004 student lisens for mac, ja, det er laget en office for mac. Ikke for intel prosessor, men PowerPc, så det går litt treigt, men kommer ikke til å gå fortere å gjøre det igjennom Crossover. Jeg har lagt merke til at maskinene kommer med front row og fjernkontroll. Hvordan fungerer dette med TV? Hva trenger jeg av kabler dersom jeg skal koble til macbook til SCART-inngangen på TVen?(i tillegg må jeg vel ha en lyd-kabel?) Er ikke annet enn en Mini DVI kontakt i MB, finnes masse overganger, hvordan det er til TV vet jeg ikke. Men tviler litt på att det går! Og sist, men ikke minst: vil det lønne seg å kjøpe fra eplehuset istedet for fra apple-store? Jeg merka meg at vilkåra var de samme (noe jeg har oversett?) http://norskwebforum.no/viewtopic.php?p=228959#228959 7787289[/snapback] Nja, kansje litt bedre å kjøpe fra eplehuset siden de har faktisk en butikk du kan gå inn i hvis noe går galt.. Håper dette hjalp, /Yaricks Lenke til kommentar
alaruz Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 Var det ikke snakk om LED i neste macbook? -Isåfall kunne jo det vært verd å vente på, iallefall om det er "rundt hjørnet". Lenke til kommentar
sparks Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 Du kunne jo alltids vente på Lepoard, om det ikke haster Men det er ikke så ufattelig viktig at maskinen suger om du velger å kjøpe den nå Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 I dagens teknologiverden vil det aldri være noe poeng å vente på noe, fordi det alltid kommer til å komme noe nytt "rett rundt hjørnet". Kjøp i dag. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lQle7N2M Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 har hørt at MacBook Pro vil veldig snart bli skiftet ut men jeg tror det er litt lengre til den vanlige MacBooken blir skiftet ut, men uansett vilken av de du skal kjøpe ville jeg ventet til sommeren hvis jeg var deg. Lenke til kommentar
dabear Skrevet 23. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2007 Jepp, det var planen, jeg skal vente til iallefall mai.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå