NikkaYoichi Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 Har nå prøvd å installere Windows XP SP 2 på 2 maskiner uten å lykkes. Dette gjelder bærbare maskiner, en FS Amilo og en Dell Latitude 505. Maskinene booter fint fra CDen og formatering/partisjonering funker flott. Filene kopieres over til disken og maskinen booter. Så starter installasjonsprogrammet, og akkurat i det punktet "Installerer Windows" skal starte så kommer det en feilmelding: "Installation Failed: D:\I386\asms. Error Message : Datafeil (sirkulerende overflødighetskontroll, CRC), Kritisk Feil: En av komponentene som trengs for å fortsette installasjonen kan ikke installeres. Datafeil (sirkulerende overflødighetskontroll, CRC). " Noen som har en idé om hvorfor dette blir som det blir? Forøvrig så er CDen brent med Nero Ultimate 7. Har prøvd 2 forskjellige image, et image som er kompilert selv, etter å lastet ned en selfextractor fra MVLS og en piratversjon da denne MVLS-versjonen ikke funka. Noen som har noen gode idèer om hva jeg gjør galt? Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 CRC(sirkulerende overflødighetskontroll) er en algoritme som skal sjekke at det som prosessoren får av data, stemmer med det som er forventet, hvis ikke vil dataene ha blitt ødelagt, og vil ikke gi noe fornuftig tilbake. Dette har vært oppe flere ganger Grunnen kan være CD-ROM-en, CD plata, eller harddisken (neppe harddisken) siden dette skjer på 2 maskiner, tipper jeg at CD-brenneren kan fuske litt(eller brenneprogrammet), du får prøve å brenne enten med et annet program (Magic ISO kan du f.eks. prøve) eller en annen CD-brenner. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 24. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2007 *snipp* Dette har vært oppe flere ganger Grunnen kan være CD-ROM-en, CD plata, eller harddisken (neppe harddisken) siden dette skjer på 2 maskiner, tipper jeg at CD-brenneren kan fuske litt(eller brenneprogrammet), du får prøve å brenne enten med et annet program (Magic ISO kan du f.eks. prøve) eller en annen CD-brenner. 7787519[/snapback] Jeg vet forøvrig hva CRC er, bare ikke hva som forårsaker det i denne sammenhengen. Skal teste med en annen brenner sporenstreks. Tusen takk for tipset. Lenke til kommentar
mistabeen Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 Prøv annen minnebrikke (RAM) Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 30. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2007 Jeg "kjøpte" MagicISO noe som løste problemet for meg. Hvorfor Nero fucker dette til vet jeg enda ikke, men orker ikke finne ut av det heller så lenge MagicISO virker. Nevnte jeg MagicISO? Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 Hehe Det kan ha med drivere og slikt å gjøre, og trenger ikke nødvendigvis være et problem med Nero, mer et indirekte problem med Nero. Lenke til kommentar
opresterud Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 Opplevde akkurat dette selv, ved installering av WinXP Pro fra ISO image fra MSDN. Brant først med Nero 7, fikk feilen. Brant så med Blindwrite, og da fungerte det perfekt.... Lenke til kommentar
Ondskapen Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 Jeg har brent ut min XP cd med nero 7, og det funket fint for meg... Lenke til kommentar
opresterud Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 Jeg har brent ut min XP cd med nero 7, og det funket fint for meg... 8698486[/snapback] Har gjort det flere ganger jeg også, men det har nok vært engelske versjoner av XP Pro/Home (+ SP2). Alt har vært originale ISO'er fra MSDN. De to gangene jeg har hatt trøbbel har vært med norsk WinXP+SP2, ene gangen med Home og andre med Pro. Begge disse var også fra MSDN. Men det er også de to siste gangene jeg har brent ut WinXP ISO'er, og har begge gangene brukt relativt nye versjoner av Nero 7. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå