Goliath Skrevet 7. februar 2007 Del Skrevet 7. februar 2007 Du har vel garanti selv om du ikkke har kjøpt den i norge, men du har ikke reklamasjon. Garanti er noe produsenten "frivilig" gir forbruker og den er som regel world wide. Reklamasjon er noe som er lovpålagt 7889073[/snapback] Internasjonal garanti er absolutt ikke mange firmaer som praktiserer på ordinære forbrukervarer. Utvalgte businesslaptops som f.eks Toshiba Tecra A3 og Lenovo Thinkpad har internasjonal garanti men oftest ikke ordinære multimedia/forbrukermaskin. Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 7. februar 2007 Del Skrevet 7. februar 2007 Du har vel garanti selv om du ikkke har kjøpt den i norge, men du har ikke reklamasjon. Garanti er noe produsenten "frivilig" gir forbruker og den er som regel world wide. Reklamasjon er noe som er lovpålagt 7889073[/snapback] Slik jeg ser det så er det det færreste som har verdensgaranti på produktene sine. De fleste har garanti som gjelder innenfor en bestemt geografisk sone. Veldig vanlig at produkter solgt i Norge har garanti innenfor Europa. Det er jo ikke verre enn at man sjekker opp saken med LG. Lenke til kommentar
Magnusha Skrevet 16. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2007 (endret) Nå er jeg så sint at jeg snart kan eksplodere! Jeg fikk lånepc fra komplett nå for en måneds tid siden, dette skal komplett har all honør for. Fikk tilbake laptopen min etter snart 6 uker på service. Når jeg åpnet opp pakken så var det ikke MIN laptop, det var en helt annen LG maskin. Tok telefonen med en gang, og lurte på hva i huleste dem drev med på service avdelingen der. Fikk beskjed at de hadde sendt feil laptop til meg, og at den delen som jeg ventet på hadde blitt plassert i denne laptopen jeg fikk. Så nå må jeg sende den inn på nytt!! Tolmodigheten min begynner å svikte nå snart! Den laptopen bør bli fikset så fort som mulig. Har jeg krav på heving av kjøpet av dette her, de surrer med lageret sitt og laptopen min har vært inne i snart 6 uker? Endret 16. mars 2007 av Magnusha Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 Om de ikke har klart å levere vare til deg, har du hatt maskinen urimelig lang tid på service - dermed har du krav på heving. Jeg hadde nekta videre reparasjon, og bedt de fryse ALL behandling av saken fram til hevingsspørsmålet er avklart - og så krevd penga igjen. Lenke til kommentar
Magnusha Skrevet 19. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2007 (endret) Sendte mail til komplett. De sa at Infocare sender meg en returseddel, også sender de maskinen så fort den er kommet inn igjen. Men når jeg snakket med Infocare, måtte de hvertfall bytte harddisk. Skal jeg godta dette eller skal jeg stå på kravene om heving av kjøpet mitt? Begynner som sagt å bli drit lei hele reparasjoen! Endret 19. mars 2007 av Magnusha Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 Ikke godta dette. Krev heving. Lenke til kommentar
Magnusha Skrevet 19. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2007 Ikke godta dette. Krev heving. 8192248[/snapback] Men hva skal jeg si til komplett? Hvis de ikke godkjenner det, skal jeg vente med å sende inn laptopen til jeg har fått kravet mitt? Blir liksom litt usikker, vet ikke helt hvilke krav jeg har her, men noe jeg ønsker er og bli kvitt problemet. Det beste med det hadde vært pengene Lenke til kommentar
Magnusha Skrevet 20. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2007 Fikk mail fra komplett nå, de sa at de skulle sende pcen så ført de hadde fått inn den feilsendte pcen... Jeg ringte infocare og hørte hva de måtte, de sa at det måtte byttes harddisk, men at dette skulle gå kjapt... Skal jeg fortsatt stå på kravet om heving? er veldig sugen på å få tilbake pengene nå... Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 Jeg hadde ikke godtatt det, pga en urimelig lang servicetid rett og slett (snart 7 uker). Skriv tilbake til komplett og eller infocare, med noe alla dette (forutsatt at du er dekket av forbrukerkjøpslovens bestemmelser....): Hei! Dere har nå brukt 7 uker på å gi meg avhjelpen jeg har krav på etter forbrukerkjøpsloven. Forbrukerkjøpslovens §30 fastslår av avhjelp skal skje innen rimelig tid, og forbrukerkjøpslovens §32 sier at jeg kan heve kjøpet dersom dette ikke gjøres. 7 uker er langt over det bransje, forbrukerråd og ikke minst KUNDEN vil regne som rimelig tid, og pcen min er fremdeles på verksted. Jeg hever derfor kjøpet, og ønsker pengene overført til kontonr XXXX. Se under for sitat fra forbrukerkjøpsloven. mvh Fullt Navn og adresse. § 30. Gjennomføring av avhjelp Avhjelp skal skje uten kostnad og uten vesentlig ulempe for forbrukeren innen rimelig tid og uten risiko for at forbrukeren ikke får dekket sine utlegg av selgeren. § 31. Prisavslag Dersom mangelen ikke rettes eller tingen omleveres i samsvar med §§ 29 til 30, kan forbrukeren kreve et passende prisavslag slik at forholdet mellom nedsatt og avtalt pris svarer til forholdet mellom tingens verdi i mangelfull og kontraktsmessig stand på leveringstiden. Dersom særlige grunner taler for det, kan prisavslaget i stedet settes lik mangelens betydning for forbrukeren. Forbrukeren kan ikke kreve prisavslag ved salg av brukte ting på auksjon hvor han eller hun har anledning til å være til stede. § 32. Heving I stedet for prisavslag etter § 31 kan forbrukeren heve avtalen, unntatt når mangelen er uvesentlig. Lenke til kommentar
Magnusha Skrevet 21. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2007 (endret) Sendte en mail til kompett i går, men har enda ikke fått noe svar fra dem. Men burde jeg vente med å sende inn pcen jeg har fått feilsendt? Slik at de ikke sender meg min pc? Endret 21. mars 2007 av Magnusha Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Før du har fått en avklaring, så hadde ikke jeg gjort noe som helst nei. Lenke til kommentar
Magnusha Skrevet 22. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2007 Hmm.. syntes komplett begynner å bli trege her nå jeg. Sendte dem mail for to dager siden, og enda ikke fått noe svar. Når jeg har mailet med dem før har det tatt bare noen timer eller maks en dag. Mulig jeg begynner å bli utolmodig, men burde jeg sende dem en purre mail, eller skal jeg ringe dem? Lenke til kommentar
Magnusha Skrevet 26. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2007 Nå begynner jeg å bli frustrert her! Har mailet med komplett nå som mener det er Infocare sin skyld at pcen min ikke er fikset. Får et brev av Infocare som de sier at jeg må reutnere pcen som jeg har fått feilsendt, for så å ta avgjørelsen ang. reklamason til komplett. Faen! Nå er jeg så drit lei hele greiene her, jeg gidder ikke være noen mellommann i denne sammenhengen, jeg driter i om det er komplett eller infocare sin skyld, jeg ønsker bare pengene mine jeg. Tenkte jeg skulle ringe til kompett i morgen! Noen som har noen forslag til noe klokt jeg bør si! For hvis jeg først setter igang, så synds jeg synd på den som sitter i supporten da. Nå er jeg så lei hele greiene her at, jeg snart vurderer advokat!! Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 Hva verkstedet gjør og ikke gjør er kompletts ansvar mener jeg...har dessverre ingen paragrafer å backe dette opp med. Lenke til kommentar
TEE Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 Når det gjelder å beholde en feilsendt PC, nei, det kan du ikke gjøre. I verste fall fører det til anmeldelse for tyveri. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå