Magnusha Skrevet 26. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2007 Du må regne 5 uker fra ankomst hos repratør. Jeg regner med du sendte som en sporbar pakke? -C- 7801792[/snapback] Pakken er sporbar ja! Men 5 uker er ikke det litt for lang tid? Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 Du må regne 5 uker fra ankomst hos repratør. Jeg regner med du sendte som en sporbar pakke? -C- 7801792[/snapback] der tar du feil kunde regner alltid fra levert til forhandler/levert til posten. iallefall det jeg har fått beskjed om fra forbrukerrådet Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 Du må regne 5 uker fra ankomst hos repratør. Jeg regner med du sendte som en sporbar pakke? -C- 7801792[/snapback] Nei, dette er for mye ifølge både bransje og forbrukerråd. Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 Til mitt forsvar så var det ikke jeg som mente fem uker. Det tok jeg fra tidligere i tråden. Jeg mente bare at tiden måtte regnes fra ankomst hos leverandør. Posten kan bruke svært variabel tid på å få fram ting. Jeg vet, jeg jobber der. -C- Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 Til mitt forsvar så var det ikke jeg som mente fem uker. Det tok jeg fra tidligere i tråden. Jeg mente bare at tiden måtte regnes fra ankomst hos leverandør. Posten kan bruke svært variabel tid på å få fram ting. Jeg vet, jeg jobber der. -C- 7808091[/snapback] det at poste nvarierer skal ikke kundne "straffes" for Lenke til kommentar
TEE Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 Til mitt forsvar så var det ikke jeg som mente fem uker. Det tok jeg fra tidligere i tråden. Jeg mente bare at tiden måtte regnes fra ankomst hos leverandør. Posten kan bruke svært variabel tid på å få fram ting. Jeg vet, jeg jobber der. -C- 7808091[/snapback] det at poste nvarierer skal ikke kundne "straffes" for 7808911[/snapback] Skal butikken eller verkstedet "straffes" for det da? Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 Til mitt forsvar så var det ikke jeg som mente fem uker. Det tok jeg fra tidligere i tråden. Jeg mente bare at tiden måtte regnes fra ankomst hos leverandør. Posten kan bruke svært variabel tid på å få fram ting. Jeg vet, jeg jobber der. -C- 7808091[/snapback] det at poste nvarierer skal ikke kundne "straffes" for 7808911[/snapback] Skal butikken eller verkstedet "straffes" for det da? 7809547[/snapback] så kunden skal ikke lide, men verkstedet,produsent osv skal heller ikke? Hvem skal egentlig da ta ansvaret? Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 Til mitt forsvar så var det ikke jeg som mente fem uker. Det tok jeg fra tidligere i tråden. Jeg mente bare at tiden måtte regnes fra ankomst hos leverandør. Posten kan bruke svært variabel tid på å få fram ting. Jeg vet, jeg jobber der. -C- 7808091[/snapback] det at poste nvarierer skal ikke kundne "straffes" for 7808911[/snapback] Skal butikken eller verkstedet "straffes" for det da? 7809547[/snapback] som tidligere nevnt i denne tråden(tror jeg) så gjelder reklamasjonsloven mellom kjøper(privatperson) og selger(butikk) ved kjøp av vare på f.eks. expert så begynner din venteted vis du reklamerer når du leverer maskinen til expert som sender den til et garantiverksted. vis du kjøper noe over nett fra f.eks. komplett og da reklamerer på en slik vare så gjelder(så vidt jeg har forstått) ventetid fra når vare blir sendt i posten. reklamasjoner som en kunde foretar skal alltid foretas mot butikken. dvs at vis det tar lang tid(mener da over en måned) å få reparert en maskin en mobil eller et kamera så er det butikken kunden skal klage til da verkstedet ikke har et såkalt kundeforhold med den som har kjøpt hos butikken. verkstedet har et kundeforhold mot produsent som igjen har et kundeforhold med selger. det at verksted bruker lang tid er et problem for kunde og selger. men før man kan klage på verksted må man vite grunn. er det delevent så må man klage på produsent som ikke gir deler til verkstedet fort nok/ikke har dem tilgjengelig. bruker de lang tid selv om de har del så kan selger klage på verksted eventuelt så må selger kontakte produsent som søker det som kalles teknisk retur på grunn av lang behandlingstid, dvs bytte av maskin. men dette er stort sett under spesielle forhold og er noe prdusent bestemmer om han vil godta. her i norge har vi forbrukerkjøpsloven som sier at vis en enhet er vekke fra kunde grunnet reklamasjon i urimelig lang tid så kan kunde forlange å heve kjøpet eller få en omleverin dvs ny enhet. så vidt jeg husker loven på det punktet. dvs en kunde skal aldri være nødvndig å gå uten en maskin i mer en en måned. når/vis dette skjer at reklamasjonen tar for lang tid i følge loven så kan du kreve en lik eller lignende enhet tilbake istedet for den du leverte inn. det bør dekke det meste. så sånn sett så blir det produsenten som straffes. eller butikk Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 Til syvende og sist blir det vi forbrukere som sitter igjen med regningene for krediteringer og hevinger. Alle betaler en liten del av denne spleisefesten i form av høyere priser i det lange løp. Jeg mener allikevel at Hevingskravet er en finfin ting Lenke til kommentar
Magnusha Skrevet 31. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2007 Hmm! Har sendt mail til komplett og forklart at jeg krever heving av kjøpet, men det virker ikke som de svarer. Sendte en mail til dem på søndag, og har enda ikke fått svar ! Får vel ringe dem når jeg kommer hjem! Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 så kunden skal ikke lide, men verkstedet,produsent osv skal heller ikke? Hvem skal egentlig da ta ansvaret? 7810090[/snapback] Selvfølgelig er det selger som skal ta ansvaret, men det ansvaret starter i det øyeblikket selger, eller selgers verskted, mottar produktet som skal inn for service. Selger kan like lite holdes ansvarlig for tiden kundens speditør bruker, som kunde kan holdes ansvarlig for selgers markedsføring. Altså nada. Tror uansett denne saken kommer til å løse seg ganske greit med tanke på hvor lang tid det har gått. Komplett går dessuten for å være en seriøs aktør. Lenke til kommentar
Magnusha Skrevet 5. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2007 Da var laptopen endelig kommet tilbake etter en LANG service. MEN den er ikke fikset. Har akkurat samme problem som når jeg sendte den inn! Det begynner å bli ganske hett oppi toppen på meg nå! Ringte Infocare og lurte på hva i svarte !"#¤% de drev på med. Fikk beskjed at jeg måtte sende inn laptopen igjen! Dette er noe jeg helst ikke ønsker, for trenger den til skolen. Hva slags rettigheter har jeg her? Er jeg bare nødt til å sende den inn? Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 Da var laptopen endelig kommet tilbake etter en LANG service. MEN den er ikke fikset. Har akkurat samme problem som når jeg sendte den inn! Det begynner å bli ganske hett oppi toppen på meg nå! Ringte Infocare og lurte på hva i svarte !"#¤% de drev på med. Fikk beskjed at jeg måtte sende inn laptopen igjen! Dette er noe jeg helst ikke ønsker, for trenger den til skolen. Hva slags rettigheter har jeg her? Er jeg bare nødt til å sende den inn? 7876692[/snapback] vel ja etter forbrukerkjøpsloven så er det vis feilen oppstår for tredje gang så kan kunde forlange kjøpet hevet eller omlevering så vis dette "bare" er andre gangen så må den inn til rep. og angående dette tidliger med at man ikke kan regne fra dato levertil speditør/butikk så jo man kan det er det som stå i forbrukerkjøpsloven. Lenke til kommentar
Marius Horten Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 Serviceverkstedet har 20 virkedager på seg til å utbedre feilen med maskinen. Klarer de ikke det, uansett grunn, har du krav på å få kjøpet hevet. Samme gjelder hvis verkstedet har forsøkt 3 ganger å reparere maskinen uten å klare det. Angående kreditering hendvenner du deg til butikken der du kjøpte maskinen. Marius Lenke til kommentar
Loko Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 Serviceverkstedet har 20 virkedager på seg til å utbedre feilen med maskinen. Klarer de ikke det, uansett grunn, har du krav på å få kjøpet hevet. Samme gjelder hvis verkstedet har forsøkt 3 ganger å reparere maskinen uten å klare det. Angående kreditering hendvenner du deg til butikken der du kjøpte maskinen.Marius 7877218[/snapback] Har du noen kilder på dette, eller er det bare noe du har funnet fra løse luften? Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 Det med heving etter tredje forsøk gjelder kun dersom det ikke fører til ekstra utgifter for butikken. Og så skjønner jeg ikke hvorfor du driver å sender maskina til Infocare? Har du ikke kjøpt maskina hos Komplett? Da er det vel Komplett som skal ta seg av all videresending til service etc. -C- Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 Det med heving etter tredje forsøk gjelder kun dersom det ikke fører til ekstra utgifter for butikken. 7878226[/snapback] kan ikke dy meg. kan du forklare bakgrunnen for den påstanden? Lenke til kommentar
Magnusha Skrevet 5. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2007 (endret) Det med heving etter tredje forsøk gjelder kun dersom det ikke fører til ekstra utgifter for butikken. Og så skjønner jeg ikke hvorfor du driver å sender maskina til Infocare? Har du ikke kjøpt maskina hos Komplett? Da er det vel Komplett som skal ta seg av all videresending til service etc. -C- 7878226[/snapback] Jeg har fått beskjed av komplett at jeg må sende den til infocare! Så tror ikke komplett kan noe for at infocare er userriøse! Kompett er ikke autorisert av LG tror jeg, men det er Infocare! Endret 5. februar 2007 av Magnusha Lenke til kommentar
TEE Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 Det med heving etter tredje forsøk gjelder kun dersom det ikke fører til ekstra utgifter for butikken. Etter tredje gang med samme feil har man rett til heving uansett. Og så skjønner jeg ikke hvorfor du driver å sender maskina til Infocare? Har du ikke kjøpt maskina hos Komplett? Da er det vel Komplett som skal ta seg av all videresending til service etc. 7878226[/snapback] Ja, det er jo livsfarlig å få ordnet ting raskest mulig. Mye bedre å "stå på krava", selvom det går bort et par uker ekstra i postgang InfoCare enten sender ut postslipper til kunden eller ordner med henting på døra, alt etter hva slags avtale man har. Det samme gjør de med Komplett. Så kan du komme med en grunn til at han først skal vente på postslipper fra Komplett, sende til Sandefjord, vente på at Komplett får sendt til InfoCare, at InfoCare sender tilbake til Sandefjord for så at Komplett skal sende tilbake til han? Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 og angående dette tidliger med at man ikke kan regne fra dato levertil speditør/butikk så jo man kan det er det som stå i forbrukerkjøpsloven. 7877057[/snapback] OK, kan du vennligst vise oss hvor i Forbrukerkjøpsloven dette står? Jeg tror du vil slite litt med det. Speditør, nei. Butikk, ja. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå