Gå til innhold

Lang ventetid på service! Rettigheter?


Anbefalte innlegg

God dag!

Leverte en laptop til service her for litt siden. Men den er fortsatt på serivce.

Jeg leverte inn min laptop til posten 29-12-06

Den 04-01-07 ankom den servicstedet.

Fikk beskjed at den skulle være ferdig den 12-01-07

Den 19-01-07 Ringte jeg for å høre hva dem drev med på laptopen. Da fikk jeg beskjed at de ventet på et hovedkort. Det skulle komme dagen jeg snakket med dem eller morgen dagen, og da skulle laptopen sendes like etterpå.

Men enda har jeg ikke hørt noe.

Er veldig avhengi av laptop på skolen, men har ikke orket å stresse med låneprodukt, siden jeg har en gammel laptop som brukes nå.

Hvilke rettighheter har jeg her? Kan jeg heve kjøpet?

Eller hva bør jeg gjøre?

 

Takker for svar :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Venter de på deler så er det vel egentlig ikke deres feil.

 

-C-

7787700[/snapback]

Men det skal jo ikke være min feil at de ikke har kontroll over del-lagetet dems!!

 

Tør jeg spørre hva som er galt med den? Har en identisk maskin selv, så greit å være obs hvis det er noe spesielt...

Laptopen kutta. Når jeg hadde i kabelen i laptopen, så når jeg dro den ut så skrudde den seg av. Etter noen forsøk starter den uten kabel. Men veldig ustabilt batteri eller noe!

Endret av Magnusha
Lenke til kommentar

Ringte for å høre hvor maskinen var i verden nå. De sa at de ventet på en del fra LG, som var antatt 2.2.07. Dette syntes jeg er lenge til! Jeg trenger jo laptopen min på skolen. Bruker et krevende programvare som jeg helst skulle ha brukt på skolen. Og med den pcen jeg har nå er ikke dette mulig.

De sa at de ikke hadde noen låneprodukter heller :hrm:

Må jeg bare vente? Han jeg snakket med babla noe om 21 dager, før det ble noe av heving eller noe. Men når begynner disse 21 dagene å virke fra?

Må ha en laptop snart!

Endret av Magnusha
Lenke til kommentar

Om man har lovet maskin klar til en dato, og dette ikke er holdt kan man kalle det urimelig lang tid på service - dette gir deg i utgangspunktet rett til heving, men er ikke sikkert at komplett vil tolke loven på samme måte som deg.

 

Går det over 1 måned og du ikke har sett noe til maskinen din så har du iallefall en langt sterkere sak - og siden delen ikke er forventet inn før etter det har gått en måned, så ville jeg kjørt på heving jeg.

Lenke til kommentar
Om man har lovet maskin klar til en dato, og dette ikke er holdt kan man kalle det urimelig lang tid på service - dette gir deg i utgangspunktet rett til heving, men er ikke sikkert at komplett vil tolke loven på samme måte som deg.

 

Går det over 1 måned og du ikke har sett noe til maskinen din så har du iallefall en langt sterkere sak - og siden delen ikke er forventet inn før etter det har gått en måned, så ville jeg kjørt på heving jeg.

7794284[/snapback]

 

finnes en lignende tråd på forum her(ikke overraskende kanskje?)

der er det jo kommet fra mti lat etter forbrukerkjøpsloven så er det som kalles urimelig lang tid over en måned. dette har jeg personlig er faring med fra samtaler med forbrukerrådet angående rep tid på mobil.

 

det som er viktig å se her er at det er ikke infocare som du må rette kravet mot, det er butikken du har kjøpt den via det er dem forbrukerkjøpsloven gjelder.

men ja vis maskinen har vært inne en lengre stund og de ikke har en ventet ferdig dato som er innen fornuftig tid så kan de søke teknisk retur mot produsent.

 

og angående deler/delevent så må du ikke skylde på Infocare, de får ikke tillatelse av produsent til å holde så stort lager som de ønsker og må derfor bestille deler direkte fra LG's sentrallager

Lenke til kommentar

Har mailet med komplett i dag! Jeg forklarte situasjonen min! Han spurte etter aktivitetsnummeret, og nevnte noe ang. heving av kjøpet. Hvis produktet ikke blir ferdig reparert etter 5uker behandlingstid så kunne jeg heve kjøpet. Men Infocare kunne ikke gi meg låneproudkt. Har jeg andre krav da?

Sendte en mail og forhørte meg hvordan de 5 ukene var. Fikk til svar slik

Hvis behandlings tid for reprasjon er over 5 uker, dvs fra du leverte den inn til oss, og 5uker og du enda ikke har mottatt PCn så har du krav på å heve kjøpet.

Siden dem ikke fikk hovedkortet før den 2.2.07 og jeg sendte laptopen min den 29.12.06 så er det jo gått 5 uker.

Hva har jeg krav på her, bruker jo som sagt mye pc i skoletiden. Kan jeg kreve at jeg skal ha heving av kjøpet siden jeg ikke fikk låneprodukt og det tar lang tid å reparere den?

Endret av Magnusha
Lenke til kommentar
Har mailet med komplett i dag! Jeg forklarte situasjonen min! Han spurte etter aktivitetsnummeret, og nevnte noe ang. heving av kjøpet. Hvis produktet ikke blir ferdig reparert etter 5uker behandlingstid så kunne jeg heve kjøpet. Men Infocare kunne ikke gi meg låneproudkt. Har jeg andre krav da?

Sendte en mail og forhørte meg hvordan de 5 ukene var. Fikk til svar slik

Hvis behandlings tid for reprasjon er over 5 uker, dvs fra du leverte den inn til oss, og 5uker og du enda ikke har mottatt PCn så har du krav på å heve kjøpet.

Siden dem ikke fikk hovedkortet før den 2.2.07 og jeg sendte laptopen min den 29.12.06 så er det jo gått 5 uker.

Hva har jeg krav på her, bruker jo som sagt mye pc i skoletiden. Kan jeg kreve at jeg skal ha heving av kjøpet siden jeg ikke fikk låneprodukt og det tar lang tid å reparere den?

7796697[/snapback]

 

Det at du ikke fikk låneprodukt er ikke rett i seg selv til å kreve heving av kjøpet. Det kan derimot lang servicetid være.

Loven angående lånegjenstander sier at dersom produktet er på service lengre enn 7 dager så kan du ha krav på låneprodukt, MEN IKKE dersom dette påfører selger en vesentlig kostnad. I praksis så hvis selger ikke har flere tilgjengelig utlånspc'r, og han må ta i bruk en ny PC som låneprodukt så vil dette være en vesentlig kostnad.

Lenke til kommentar
Har mailet med komplett i dag! Jeg forklarte situasjonen min! Han spurte etter aktivitetsnummeret, og nevnte noe ang. heving av kjøpet. Hvis produktet ikke blir ferdig reparert etter 5uker behandlingstid så kunne jeg heve kjøpet. Men Infocare kunne ikke gi meg låneproudkt. Har jeg andre krav da?

Sendte en mail og forhørte meg hvordan de 5 ukene var. Fikk til svar slik

Hvis behandlings tid for reprasjon er over 5 uker, dvs fra du leverte den inn til oss, og 5uker og du enda ikke har mottatt PCn så har du krav på å heve kjøpet.

Siden dem ikke fikk hovedkortet før den 2.2.07 og jeg sendte laptopen min den 29.12.06 så er det jo gått 5 uker.

Hva har jeg krav på her, bruker jo som sagt mye pc i skoletiden. Kan jeg kreve at jeg skal ha heving av kjøpet siden jeg ikke fikk låneprodukt og det tar lang tid å reparere den?

7796697[/snapback]

 

det er ikke verkstedet som er den du skal hevnede deg mot når det gjelder lånegjenstand i dette tilfellet pc det er komplett, dette er fordi det er disse du kontakter for å få maskinen på service der dem som har solgt maskinen til deg og de er ovenfor de at du har gjort et forbrukerkjøp.

Lenke til kommentar
Men jeg kan kreve heving av kjøp, siden det kommer til å gå 5 uker. Leverte inn laptopen inn den 29.12.06 og delen dem venter på kommer ikke inn tidligst inn før 2.2.07.

Kan jeg kreve heving av kjøpet her da? Får jo som sagt ikke noe låneprodukt!

7801478[/snapback]

 

ja det er da gått over rimelig tid og du kan kreve omlevering av vare eller heving av kjøp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...