Mit Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 Heisann, jeg trenger nå en nye mobil siden den gode gamle ble påkjørt av en idiot i bil, stakkaren lever ikke lengere altså. Men jeg kan ikke gå rundt uten telefon så lenge så må nødt til og hale noen kroner ut av banken. Prisklassen jeg tenkte var vel rundt 1000-1500kr (eller 2000, men da skal det være sikkelige saker også! ) den gamle var en Samsung D500 og likte den ganske godt og kunne gjerne brukt den i noen år til, jeg har sett på en D900 som så rimlig deilig ut, problemet er at jeg ikke vil ha noe abonnement (tror jeg) og når sant skal sies vet jeg ikke hva pokker det innebærer. Men er det noen opplyste der ute som kan hjelpe meg litt? hva er det nye og hotte og beste til rundt 1500kr? D900 et bra valg? jeg følger malen som var i sticky jeg: Funksjoner: -Kalender: ja -GPRS: hva er det -EDGE: -----||----- -Email klient:nja, ikke viktig Form: -ikke sånn brette sammen mobil! -Vekt: ikke for lett men må være mulig og få med seg også -"Støt/sprut/støv-sikker": samme det, jeg er så forsiktig med alt at , hvis den knekker av og dette fra skrivebordet blir jeg sur. Skjerm: Farge så klart. -Størrelse på skjerm: den må ha plass i lomma og ikke se altfor stygg ut, D500'en hadde grei størrelse, litt større skader sikkert ikke -Touchscreen: nope. Pris: Jeg har mellom 0 og 1500 kroner til rådighet. Med abonnementsbinding): nei Diverse: -Merke: bryr meg ikke SÅ mye -Kamera: ja, helst litt kvalitet der. -Videokamera: ja, og gjene litt kvalitet her også -Symbian: hehe, hva søren!? sikkert ikke -Infrarød port: ja -Blåtann (Bluetooth): ja -Internminne: 20MB+/- -Minnekort?: ja, helst det -MP3: ja -Radio:ja -UMTS: hva er det, nei sikkert ikke -Triband: ------------||--------------- -wLAN: tja, ikke første-prioritet. -Batterilevetid: delvis viktig, MÅ i hvartfall vare 24timer -Hva er primærbruksområdet for mobilen din idag: ringer mest men vil gjerene ha mulighet for og ta bilder med såpass god kvalitet at man kan se hva som er på de og litt til, mange har sikkert sett hvordan D500 er der og bedre enn det er ingen uting Så dere mobilkjennere der ute: noen tips? Lenke til kommentar
Battone Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 Du har selvsagt prøvd prisguiden.. Til 1500,- må du nok senke kravene, noe må ryke, mest sannsynlig bra kamera.. Lenke til kommentar
Mit Skrevet 24. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2007 Senke kravene ja, ikke enkelt må jeg si Jeg har snakka rundt litt her og komme fram til at 1000kr for mobil med Netcom Youngtalk-abonnement vil være bra, fortsatt meget lyst på D900'en men den er med telenor abonnement og mamma vil kun betale til Netcom altså Telenor=betale alt sjøl, det vil jeg ikke men får krangle litt her. herregud så dyre de mobilene skal være altså Lenke til kommentar
isergodt Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 d900 får du ikke under tretusen om du ikke vil ha abb. men du får jo mobiler fra fire hundre og oppover, da;) Lenke til kommentar
Mit Skrevet 24. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2007 Ja jeg har nå krangla litt med mor her og vant selvfølgelig så da blir det noe Telenor abb. Har lest litt på amobil.no og fant ut av at K800I var et noe bedre valg enn D900 ca. 1300-1400kr med noe abb.-greier https://prisguiden.no/product.php?productId=42281 Så er dette sånn betale 200kr pr. mnd. saker slik som youngtalk fra Netcom, eventuellt hva må til for og få det på denne mobilen (pris?) eller er det enklere med Tele 2 saker? de mobilene til 400kr er vel ikke noe særlige? takker for all hjelp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå