Gå til innhold

58% har PS3 i butikkene

Straffa

Anbefalte innlegg

Beklager Playstation? Det er jo det navnet som selger mest innen konsollverdenen i dag. Navnet er da fordelt på PSP, PS2 og lillebror PS3

7787647[/snapback]

PSP er en "Playstation", men se hvordan Nintento DS har tatt over hånskonsollmarkedet fullstendig. Selv om PSP har bedre grafikk, kommer fra Sony, er en Playstation håndkonsoll, så har det absolut ingenting og si. DS selger, PSP gjør det ikke.

Samme kan skje med PS3. Selv om PS2 har solgt bra, betyr det ikke at PS3 vil gjøre det samme

MS bruker fantasillioner penger ved å kjøpe opp rettigheter og spillselskaper.

MS har råd til å kjøpe opp rettigheter og selskaper

Det går et rykte nå at Capcom er kjøpt opp av MS. Jeg har ikke laget et tråd om det ennå, fordi det nettopp er et rykte.

Men det vi vet er at MS kjører hardt for å få spillene på sin konsoll. Bare se hvor mange A+ spill det kommer i år, det er mange

7787804[/snapback]

DS danker PSP lett på salgstall, men det selges da PSP'er? Må si at julesalget var meget godt i USA for PSP.

http://wii-news.dcemu.co.uk/us-hardware-sa...2006-49015.html

Vil heller si at Playstation navnet er en meget god grunn til at PSP selger. Personlig er jeg ikke imponert over spillutvalget til PSP, og teknisk dill dall er DS et godt eksempel på at ikke er viktig, som du selv påpeker.

EDIT: Så du la til mer i posten din.

Det blir trist om MS skal "vinne" med å gjøre slikt. Pengene bestemmer virklig alt... Men men, jeg planlegger 360 kjøp snart og får heller nyte godt av samarbeidet, nei, oppkjøpet.

Endret av AMD-King
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Akkurat det som overasker mange. Sony regnet sikkert med at konsollen ville selge som varmt hvetebrød fordi det er en Playstation. Samme hva prisen er. Men folket har talt, de kjøper ikke en konsoll til den prisen og med det spillarkivet PS3 har til nå

7787729[/snapback]

Men spillutvalget vil selvsagt øke, og prisen selvsagt synke. Altså vil etterspørselen bli større. Ingen grunn til bekymring.

7787785[/snapback]

Samtidig vil jo også spillutvalget øke/prisen synke tilsvarende for konkurrentene 360 & Wii.(Som allerede gjør det veldig bra).

Lenke til kommentar
DS danker PSP lett på salgstall, men det selges da PSP'er? Må si at julesalget var meget godt i USA for PSP.

7787846[/snapback]

DS solgte totalt mye bedre enn PSP i 2006

Hva er grunnen? Jo det er nok spillene.

Hvorfor ville spillselskapene lage flere spill til DS i stedet for PSP? Det er jo tross alt en Playstation, men det hjalp lite. Veldig lite. Nå har jeg ikke tallene her, men DS dominerer håndkonsoll markedet

Kan sikkert grave opp salgstallene fra 2006, men vi vet at DS solgte mye bedre

MS har kjøpt opp rettigheter og store spillselskaper. De satser på gjøre det som DS gjør. De skal gi oss mange spill :)

De satset ikke slikt med xbox, da var det nyttesløst. Men nå synger pipa på et helt annet vers

Endret av avanore
Lenke til kommentar

Jeg visst noen ville tenne på pluggene. :hrm: Jeg mener ikke at ingen vil kjøpr PS3, og at Sony kommer til å gå konkurs, men de har sikkert forhåpninger om hvor mye den kommer til å selg.

Når jeg sier at slaget er tapt, er det selvfølgelig å ta skikkelig i. Det jeg mener er at jeg tror ikke PS3 kommer til å selge så mye som først forventet :roll:

Jeg må få lov til å ha en mening? :cry:

Lenke til kommentar

7787846[/snapback]

DS solgte totalt mye bedre enn PSP i 2006

Hva er grunnen? Jo det er nok spillene.

Hvorfor ville spillselskapene lage flere spill til DS i stedet for PSP? Det er jo tross alt en Playstation, men det hjalp lite. Veldig lite. Nå har jeg ikke tallene her, men DS dominerer håndkonsoll markedet

Kan sikkert grave opp salgstallene fra 2006, men vi vet at DS solgte mye bedre

MS har kjøpt opp rettigheter og store spillselskaper. De satser på gjøre det som DS gjør. De skal gi oss mange spill :)

De satset ikke slikt med xbox, da var det nyttesløst. Men nå synger pipa på et helt annet vers

7787881[/snapback]

At DS solgte mer enn PSP i 06 vet jeg godt, det burde være innlysende ved å lese forrige posten min. Har 2 stk. DS selv og koser meg med dem.

At MS kjøper rettigheter og selskaper er sikkert kult for fanboys (jeg kaller IKKE deg en), men har negative effekter for markedet. Men for alt jeg vet så gjør kanskje Sony og Nintendo det samme. OK, AVSPORING! Tid vil gi oss alle svar.

Lenke til kommentar

Prøv og se litt hvordan ting virker og ikke bare salgstallene. Salgstallene er svarene, ikke spørsmålene.

MS bruker mye penger til å kjøpe opp spillrettigheter og selskaper.

De har også klart å få GTA4 til Xbox 360. Det var sikkert ikke billig, men de gjorde det. Det er mange titler som var en "playstation" spill før, som nå kommer til Xbox 360

Det er mange faktorer som bestemmer om man lykkes med salget. Det er ikke bare merkenavnet som selger. Ikke i dette tilfelle her

Det vi kan spørre oss er hvorfor PS3 salget stopper opp. Hva er grunnen?

Hvorfor lansere en spillkonsoll på markedet med så lite spill? PS3 har vært ute veldig lenge som dev kit, men alikevel er det ikke mange spill som tiltrekker kundene.

Jeg mener at MS har en finger med i spillet. MS har penger, selskaper vil ha penger :)

Sånn er det. Det vet vi alle. Aller fleste vil ha mest i lønningsposen sin. Samme gjelder spillselskaper. Tør ikke tenke engang hva det kostet å få GTA 4 til MS sin boks. Det var sikkert ikke billig, men nødvendig.

Sony kan ikke gjøre det samme. Her forskjellen ligger.

Hvor mange spill, rettigheter eller spillselskap er blitt kjøpt opp av Sony?

Konsoll er ren business. Det er nok mange som er sjalu på Epic i dag og vil prøve å gjøre det samme. Et ord: Suksess

Det er bare noen uker igjen til PS3 lanseringen i Norge. Ingen reklame noen steder. Ikke i butikkene, ikke på TV ingen eller i avisene. Ingen aviser eller nettaviser som skriver om PS3. Det er som regel negativ omtale om PS3 kommer i søkelyset.

Det var mye skriverer om Wii før lanseringen, samme om Xbox 360

Har fått et inntrykk at PS3 er ikke det folk snakker om. Det handler om Wii og Xbox 360. Sånn var det ikke før, da snakket de fleste om PS2 og spill til den.

MS vil fortsatt kjøre på med å bruke mange penger på rettigheter og kjøpe opp flere spillselskaper. Som jeg skrev tidligere i tråden, er det et rykte at de faktisk har kjøpt opp Capcom.

Vi på forumet sitter og diskuterer spill og salgstaller. Hva som er best og hva som er dårlig. Det er slikt det skal være, men suksessen bak en konsoll er ikke om MGS blir bra eller ikke

MS kom med Xbox, de ville bare si "Hei, her er vi", men ikke noe mere. Nå som Xbox 360 er omtrent like kjent som Playstation navnet så vil de ikke bli nummer 2 eller 3

MS har råd til å bli nummer 1 og det vil de bli

Endret av avanore
Lenke til kommentar

Akkurat det som overasker mange. Sony regnet sikkert med at konsollen ville selge som varmt hvetebrød fordi det er en Playstation. Samme hva prisen er. Men folket har talt, de kjøper ikke en konsoll til den prisen og med det spillarkivet PS3 har til nå

7787729[/snapback]

Men spillutvalget vil selvsagt øke, og prisen selvsagt synke. Altså vil etterspørselen bli større. Ingen grunn til bekymring.

7787785[/snapback]

Samtidig vil jo også spillutvalget øke/prisen synke tilsvarende for konkurrentene 360 & Wii.(Som allerede gjør det veldig bra).

7787872[/snapback]

Forholdsmessig sannsynligvis ikke.

antall nye spill/antall eksisterende spill blir nok mye høyere for PS3 enn Xbox360, og prissenking blir nok også mye større for PS3 enn Xbox360 med det første.

Endret av jonarvid
Lenke til kommentar
hva er det som er nytt med denne tråden i forhold til den forigje MS gjør det bedre en SONY tråden din?

ærlig talt avanor, hvorfor gidder du? dette er jo ikke nyheter. og det er i hvert fall ikke grunnlag for fornuftig debatt.

la oss vente og se, og diskutere andre ting i mens.

7786427[/snapback]

Er det noen som er litt for følsom angående favoritt boksen sin? Fanboy alarmen går av ja, men ikke på grunn av Avanore...

Joda, Sony har fått orden på produksjon og Mgs hadde jo en tråd om firmvare oppdatering, må innrømme jeg er imponert over hvor raskt det kom ut og håper Sony holder koken på det siden den har noen mangler som trengs å ordnes på og at de lanserer en stor oppdatering så tidlig lover godt, men den mangler fortsatt spill.

Joda, noen kjøper sikkert for blueray filmer, men vil tro mesteparten av salget vil være på grunn av gode spill som enda ikke har kommet. Og det er jo da problemet, den mangler mange gode spill, og som appelerer til forskjellig smak. Det blir nok andre boller når det kommer noen store spill :thumbup:

PS: Hvordan er det mulig å tro at sony har leverings problemer om det ligger PS3 i butikkene? Hadde de hatt det ville det vel være motsatt?

Lenke til kommentar

Hvorfor lansere en spillkonsoll på markedet med så lite spill? PS3 har vært ute veldig lenge som dev kit, men alikevel er det ikke mange spill som tiltrekker kundene.

7788097[/snapback]

Du kødder nå ikke sant? Hvorfor lansere en konsoll med så få spill? Hvor mange spill er vanlig å ha til Launch? Hvor mange hadde 360? Hvor mange hadde Wii? Eller tenker du på utelukkende på exklusive launchspill?

Det er som regel negativ omtale om PS3 kommer i søkelyset.

Det var mye skriverer om Wii før lanseringen, samme om Xbox 360

Jeg kan med hånda på hjertet ikke si at det var så skrekkelig mye skriverier i norsk presse om hverken 360 eller Wii før det ble lansert. Jeg fikk igjennom gamersidene til VG og Dagbladet litt info, men for det meste må en gå igjennom dedikerte fansider, og rene utenlandske spillsider for å bli oppdaterte med de minste svinginger. Gamer.no feks rapporterer bare de "øverste-hylle" viktigste nyhetene. Og da det samme med PS3. Litt blir rapportert, jeg har sett noen tester på vg, tv, og div blogger. Men ikke noe kjempestort. Og når det kommer til det negative omtalene, så vet jeg faktisk ikke helt hva du sikter til.. Er det reviews av selve PS3'n, av launch-spill, salgstall eller Sony generelt? 85% av tilfellene så er slike negative ting som bl.a du poster videre fra feks digg.com ol, som da faktisk er en liten artikkel blåst opp til det enorme med dommedagsklokkene ringende over ps3.

7788097[/snapback]

MS vil fortsatt kjøre på med å bruke mange penger på rettigheter og kjøpe opp flere spillselskaper. Som jeg skrev tidligere i tråden, er det et rykte at de faktisk har kjøpt opp Capcom.

Jada ryktet har vært der og det har blitt skutt ned. Det bunner vel ut i et rykte fra 3år tilbake som noen blåste liv i. Om det skjer så er nok litt inn i fremtiden, for om MS kjøper Capcom, vil de nok like dårlig at de gir ut spill til PS3, og siden et par spill allerede finnes i demoform osv for PS3, så venter de isåfall til etter disse er gitt ut.

Vi på forumet sitter og diskuterer spill og salgstaller. Hva som er best og hva som er dårlig. Det er slikt det skal være, men suksessen bak en konsoll er ikke om MGS blir bra eller ikke

MS kom med Xbox, de ville bare si "Hei, her er vi", men ikke noe mere. Nå som Xbox 360 er omtrent like kjent som Playstation navnet så vil de ikke bli nummer 2 eller 3

MS har råd til å bli nummer 1 og det vil de bli

7788097[/snapback]

Så hva er det du sier her? at en konsoll sin suksess ikke avgjøres av hvor bra spillene som kommer til den er, men hvor mye penger selskapet som lager konsollen har til å kjøpe opp eksterene spillselskaper? Ev slenge en konsoll på banen for å vise at de var tilstede, og så komme tilbake å lage en bedre oppfølger?

Endret av Swoofah
Lenke til kommentar
Ja, dette har jo ikke blitt diskutert før på forumet :roll:

PS3 selger nok mere når det har begynt å komme spill til den. Nå som den nesten kun kan brukes til Linux eller å spille gamle ps spill er den nok litt mindre interessant for vanlige dødelige.

Jeg tviler IKKE på at PS3 kommer til å selge bra etterhvert... det er jo en SONY PLAYSTATION tross alt, og det merkenavnet står sterkt.

7786665[/snapback]

Mener å ha hørt noe sånt som "It's a playstation! People would buy it even if it had no games!". Kan se ut som gutta har forregnet seg litt denne gangen ja :)

Lenke til kommentar
Så hva er det du sier her? at en konsoll sin suksess ikke avgjøres av hvor bra spillene som kommer til den er, men hvor mye penger selskapet som lager konsollen har til å kjøpe opp eksterene spillselskaper?

7789202[/snapback]

Snu setningen og det er mere riktig.

Spillene kommer av bra spillselskaper som selger sine rettigheter og tjenester.

MS kjøper de opp en etter en, og det vil bare komme fler og fler bra spill til Xbox 360

Endret av avanore
Lenke til kommentar
Så hvordan var det egentlig Sony sikret seg GTA serien på PS2 ?

7790345[/snapback]

Altså du kan ikke sammenligne spill lisenser før nå. Det var kun PS2 som var aktuell for den tiden, ingen andre konsoller kunne klart GTA.

Det er annerledes nå som konsollene er mere like

Du kan heller spørre hvorfor GTA ikke er lenger eksklusivt til Sony

Endret av avanore
Lenke til kommentar

Selvfølgelig kan man sammenligne.

Sony fikk GTA evigheter før man fikk muligheten til å spille det på PC og Xbox, selv om GTA originalt var et pc spill.

Prinsippet er definitivt det samme, man betalte for å forsikre seg om at spillet i en periode skulle være eksklusivt til Playstation.

Lenke til kommentar
Selvfølgelig kan man sammenligne.

Sony fikk GTA evigheter før man fikk muligheten til å spille det på PC og Xbox, selv om GTA originalt var et pc spill.

Prinsippet er definitivt det samme, man betalte for å forsikre seg om at spillet i en periode skulle være eksklusivt til Playstation.

7790542[/snapback]

Nå er det helt annerledes. Nå er det flere populære konsoller på markedet

MS kjøpte rettigheter til å la utviklerene lage GTA 4 til Xbox 360

Her blir det tipping, men om Sony hadde betalt nok ville nok de i dag hatt GTA eksklusivt

GTA serien er veldig kjent og tiltrekker mange kunder. PS3 ville nok solgt en del ekstra konsoller om GTA 4 var eksklusivt til PS3

I stedet kan vi nå få det til X360 :)

Endret av avanore
Lenke til kommentar
Så hva er det du sier her? at en konsoll sin suksess ikke avgjøres av hvor bra spillene som kommer til den er, men hvor mye penger selskapet som lager konsollen har til å kjøpe opp eksterene spillselskaper?

7789202[/snapback]

Spillene kommer av bra spillselskaper som selger sine rettigheter og tjenester.

MS kjøper de opp en etter en, og det vil bare komme fler og fler bra spill til Xbox 360

7790294[/snapback]

Du får det til å høres ut som MS er de eneste som driver å kjøper lisenser osv. Prøv å se på det litt mer globalt. De har fått karra til seg 2-3 spill som har vært PS-ekslusive, eller rettere sagt PS-eksklusive for en stund. At det kommer fler slike etterhvert tviler jeg ikke på at skjer. Men slutt å fremstill det som at MS er de eneste som får her.

Lenke til kommentar

PS3 selger dårlig. Den kommer til å selge bedre når spillene kommer, og enda bedre når prisen går ned, men jeg kommer ikke til å kjøpe den.

PS3 har ikke avgått ved døden fordi om den selger dårlig akkurat nå.

MS vinner ingen ting. SONY vinner ingen ting. Wii vinner på konkuranse og nytenkning.

MS kjøper opp, SONY kjøper opp. Jeg kjøper meg en cola og en stratos, setter meg ned i godstolen og fyrer opp Super Mario Bros. Ahhhh!

Lei av alle disse diskusjonene, hva med å diskutere spillene og erfaringene man har hatt med sine respektive konsoller? More focus on the good stuff.

Nextgen starter ikke før JEG sier det, og jeg er kresen på hva som er nextgen.

Pappaen min er sterkere enn alle deres andre pappaer tilsammen!

Ha en fortreffelig kveld.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...