_norse_ Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 Hadde vært utrolig morsom om man gikk ut å spurte 1000 mennesker på gata i oslo, og 1000 mennesker på gata i new york og ett par andre store byer. Tror ikke mange hadde fårr med seg rootkitsaken etc etc Men kan selvfølgelig ta feil. Men sony har klart å bli markedsleder på lcd tv salg så helt på tryne rykte har dem ikke 7787058[/snapback] Og de samme 1000 har sikkert heller ingen anelse om hva Blu-ray er Lenke til kommentar
BlastyTrasty Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 Jau, det er nok helst slike nerdar som oss her inne som får med seg slike ting, som rootkits m.m. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 Jau, det er nok helst slike nerdar som oss her inne som får med seg slike ting, som rootkits m.m. 7787066[/snapback] Nå er det jo tilfeldigvis også nerder som har konsoller da, så undervurder ikke deres antall i dette markedet. Uansett er merkenavnet selvfølgelig ikke helt på trynet(ennå..), det er bare det at det har gått nedover og slikt teller hvertfall ikke positivt når det gjelder antall solgte produkter fra et firma. Lenke til kommentar
RoninMasao Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 Er nokså sant det! Mannen i gata kjenner sikkert ikke til Rootkit saken eller Sonys for tiden dårlige rykte av flere grunner.. men det mannen i gata kjenner, er en NERD som kjenner sakene.. og det er denne de går til når de skal høre hvilken konsoll de burde kjøpe.. Det er denne NERDen som avgjør hele kappløpet.. kanskje.. Lenke til kommentar
DictaPhone Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 En vesentlig grunn til at ps3 selger dårlig, ligger nok i det faktum at den ikke presterer så bra som forventet. Ut fra de tekniske specs på papiret forventet mange at den ville være 360 overlegen. Dette nøytrale intervjuet med en spillutvikler for 360 og ps3 gir et innblikk i hvordan maskinene yter i praksis og ikke på papiret. http://www.hardcoreware.net/reviews/review-348-1.htm Lenke til kommentar
Jon_ Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 Det er nok mange som er fornøyde med PS2en sin også, ihvert fall så lenge det fortsettes å gi ut spill til den og de færreste har skaffet seg HDTV. PS3 kommer vel til å bli mer poppis når det har kommet litt flere spill, PS2 utvikling legges ned og folk flest har kjøpt HDTV. Lenke til kommentar
Jon_ Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 Dette nøytrale intervjuet med en spillutvikler for 360 og ps3 gir et innblikk ihvordan maskinene yter i praksis og ikke på papiret. http://www.hardcoreware.net/reviews/review-348-1.htm 7787260[/snapback] Interessant. Forsinkelsen PS3 fikk kan ende opp med å bli dyr for Sony. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 Det er nok mange som er fornøyde med PS2en sin også, ihvert fall så lenge det fortsettes å gi ut spill til den og de færreste har skaffet seg HDTV. PS3 kommer vel til å bli mer poppis når det har kommet litt flere spill, PS2 utvikling legges ned og folk flest har kjøpt HDTV. 7787283[/snapback] Vet ikke om du har lest det men 1/3 av husholdninger i norge har hd tv. 700 000 hd tv'er er solgt. Og salget øker hele tiden. Lenke til kommentar
AMD-King Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 (endret) PS3 selger dårlig? OK, vi har bare julesalget å sammenligne med (der PS2 solgte mer enn Xbox 360, Wii eller PS3 i USA). Kanskje Sony klarer å levere mer nå enn i juletidene? Kanskje folk generelt er litt mindre villige til å bruke penger i januar (pga. juleforbruk)? PS3 konkurerer også med PS2, noe som igjen avspeiler på spillene. Drit i teknisk dill dall og prestasjoner, spillene selger konsollen. Hvorfor kjøpe PS3 når det er et PS2 spill mange har lyst på? Det som virklig sier mer om salget på PS3 er om salget øker når spill som Final Fantasy, Resident Evil, Sing Star osv. blir lansert. Hvis ikke salget av PS3 øker da, da sliter Sony med å selge det de har satt sammen. Alt i alt så tror jeg Sony vil klare seg fint med PS3. Playstation er nesten blitt et "coca cola navn" og spillutviklere vil gjerne gi ut spill på dette varemerket. PS2 er stram i maska enda, men en dag så blir maskinen utfaset og PS3 tar over. PS3'er i 58% av butikkene? So what... Endret 24. januar 2007 av AMD-King Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 ikke 58 % ps3'er i hyllene Men 58 % av butikkenei undersøkelsen hadde minst 1 ps3 på lager Lenke til kommentar
Jon_ Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 Det er nok mange som er fornøyde med PS2en sin også, ihvert fall så lenge det fortsettes å gi ut spill til den og de færreste har skaffet seg HDTV. PS3 kommer vel til å bli mer poppis når det har kommet litt flere spill, PS2 utvikling legges ned og folk flest har kjøpt HDTV. 7787283[/snapback] Vet ikke om du har lest det men 1/3 av husholdninger i norge har hd tv. 700 000 hd tv'er er solgt. Og salget øker hele tiden. 7787392[/snapback] Hva så? PS3 er jo ikke i salg i Norge så vi vet jo ikke hvordan den vil selge her! Jeg regner med at diskusjonen gjelder Japan og USA. Kan du komme med noen prosenter for andel husholdninger i de to landene med HDTV? Teoretisk sett skulle man tro at det er ganske høyt, men vet vi noe om det. Og forresten er ikke 1/3 av befolkningen "folk flest" som var det jeg skreiv. I tillegg er nok mange av disse første kjøperene 40-60 åringer med bedre råd enn de fleste. Blant mine bekjente (folk fra 25-35) er det et klart mindretall som har HDTV eller som har sagt at de kommer til å kjøpe det med det første. Lenke til kommentar
anolop Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 Dette nøytrale intervjuet med en spillutvikler for 360 og ps3 gir et innblikk ihvordan maskinene yter i praksis og ikke på papiret. http://www.hardcoreware.net/reviews/review-348-1.htm 7787260[/snapback] Jeg vill ikke hisse på meg PS3 fanboys, men jeg visste ikke PS3 var SÅ vanskelig!! Ut ifra denne artikkelen har også jeg begynt å tro på at PS3 vil floppe... Beklager Playstation, beklager Sony, beklager blu ray. Jeg tror slaget er tapt Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 haha @analop. En artikkel å så er slaget tapt jaja du om det. @ Jonarvid: TVPredictions.com today contacted Paxton by phone. He told us that 8.5 million households are watching high-def on a nightly basis, not that 8.5 million have high-def sets. He says the number of high-def households is actually approaching 25 million. Kilde Lenke til kommentar
Jon_ Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 Dette nøytrale intervjuet med en spillutvikler for 360 og ps3 gir et innblikk ihvordan maskinene yter i praksis og ikke på papiret. http://www.hardcoreware.net/reviews/review-348-1.htm 7787260[/snapback] Jeg vill ikke hisse på meg PS3 fanboys, men jeg visste ikke PS3 var SÅ vanskelig!! Ut ifra denne artikkelen har også jeg begynt å tro på at PS3 vil floppe... Beklager Playstation, beklager Sony, beklager blu ray. Jeg tror slaget er tapt 7787464[/snapback] Jeg tror ikke vanskegraden vil hindre gode spill i å bli laget. Om et år kommer det nok noen kanontitler. Problemet er nok heller at forsinkelsen har satt PS3 litt i bakleksa sånn markedsmessig. Lenke til kommentar
Jon_ Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 haha @analop. En artikkel å så er slaget tapt jaja du om det. @ Jonarvid: TVPredictions.com today contacted Paxton by phone. He told us that 8.5 million households are watching high-def on a nightly basis, not that 8.5 million have high-def sets. He says the number of high-def households is actually approaching 25 million. Kilde 7787472[/snapback] OK. Men det er over 100 millioner husholdninger i USA (2000), og til tross for katastrofen i New Orleans har vel ikke dette gått ned siden den gang. Da er det ca 1/4 som har HDTV i USA, som fremdeles ikke kan sies å være "folk flest". Uansett er det jeg sier at PS3 salget vil gå bedre når dekningen av HDTV er bedre og prisen er lavere. Akkurat nå er det mange som klarer seg med PS2 til sin vanlige SDTV. Så ikke kom med slike usaklige anti-PS3 innlegg Lenke til kommentar
AMD-King Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 Dette nøytrale intervjuet med en spillutvikler for 360 og ps3 gir et innblikk ihvordan maskinene yter i praksis og ikke på papiret. http://www.hardcoreware.net/reviews/review-348-1.htm 7787260[/snapback] Jeg vill ikke hisse på meg PS3 fanboys, men jeg visste ikke PS3 var SÅ vanskelig!! Ut ifra denne artikkelen har også jeg begynt å tro på at PS3 vil floppe... Beklager Playstation, beklager Sony, beklager blu ray. Jeg tror slaget er tapt 7787464[/snapback] Beklager Playstation? Det er jo det navnet som selger mest innen konsollverdenen i dag. Navnet er da fordelt på PSP, PS2 og lillebror PS3 (jeg tenker ikke på salget hver for seg mao). Leste denne artikkelen, veldig mange gode argument, men du er lett å overbevise når du baserer det tapte slaget på denne artikkelen. Jeg kom på en ting, det er jo sånne jævler som EA som pusher oppkjøpte spillutviklere til å lage spill her og der. EA vil lage spillene hvis det er noe å tjene på det, om spillene er vansklig å utvikle eller ei. Spillutvikleren sa selv at han utviklet til PS3, og eierene av utviklerfirmaene driter i om det er vansklig eller fælt eller hva utviklerne selv syns. De må jo jobbe for lønna. En markedsundersøkelse om hva som var viktig for folk flest hvis de skulle kjøpe konsoll og hvilken de har lyst å kjøpe hadde vært mye mer overbevisende. PS: Du har ikke hisset meg opp, er ikke fanboy, men liker bare å være realistisk i et "hva folk vil ha" synspunkt og sammenligne hva som egentlig selger. Personlig skal jeg ikke ha PS3, men hvis noen spør om 1 år, kanskje? Lenke til kommentar
Straffa Skrevet 24. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2007 (endret) Er vel litt drøyt å påstå at salget står stille? 7786556[/snapback] Skrev stille da jeg kom over denne artikkelen PS3 Sales in Japan haven't cooled off, they've FROZEN PS3 sales in Japan haven't cooled off, they've frozen. Consoles sit on shelves as gamers wait it out: Waiting for actual games to appear or prices to drop. Retailers, on the other hand, are an impatient lot. Retailers are also buying "used" PS3s at much lower prices than previously, paying well under the original sticker price. Just look at how the Don Quijote in Akihabara is slicing 20 percent off the 20GB PLAYSTATION 3. Link Endret 24. januar 2007 av avanore Lenke til kommentar
Straffa Skrevet 24. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2007 Jeg tviler IKKE på at PS3 kommer til å selge bra etterhvert... det er jo en SONY PLAYSTATION tross alt, og det merkenavnet står sterkt. 7786665[/snapback] Akkurat det som overasker mange. Sony regnet sikkert med at konsollen ville selge som varmt hvetebrød fordi det er en Playstation. Samme hva prisen er. Men folket har talt, de kjøper ikke en konsoll til den prisen og med det spillarkivet PS3 har til nå Lenke til kommentar
Jon_ Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 (endret) Jeg tviler IKKE på at PS3 kommer til å selge bra etterhvert... det er jo en SONY PLAYSTATION tross alt, og det merkenavnet står sterkt. 7786665[/snapback] Akkurat det som overasker mange. Sony regnet sikkert med at konsollen ville selge som varmt hvetebrød fordi det er en Playstation. Samme hva prisen er. Men folket har talt, de kjøper ikke en konsoll til den prisen og med det spillarkivet PS3 har til nå 7787729[/snapback] Men spillutvalget vil selvsagt øke, og prisen selvsagt synke. Altså vil etterspørselen bli større. Ingen grunn til bekymring. Endret 24. januar 2007 av jonarvid Lenke til kommentar
Straffa Skrevet 24. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2007 (endret) Beklager Playstation? Det er jo det navnet som selger mest innen konsollverdenen i dag. Navnet er da fordelt på PSP, PS2 og lillebror PS3 7787647[/snapback] PSP er en "Playstation", men se hvordan Nintento DS har tatt over hånskonsollmarkedet fullstendig. Selv om PSP har bedre grafikk, kommer fra Sony, er en Playstation håndkonsoll, så har det absolut ingenting og si. DS selger, PSP gjør det ikke. DS har et spillarkiv som er mye bedre enn PSP Samme kan skje med PS3. Selv om PS2 har solgt bra, betyr det ikke at PS3 vil gjøre det samme MS bruker fantasillioner penger ved å kjøpe opp rettigheter og spillselskaper. MS har råd til å kjøpe opp rettigheter og selskaper Det går et rykte nå at Capcom er kjøpt opp av MS. Jeg har ikke laget et tråd om det ennå, fordi det nettopp er et rykte. Men det vi vet er at MS kjører hardt for å få spillene på sin konsoll. Bare se hvor mange A+ spill det kommer i år, det er mange Endret 24. januar 2007 av avanore Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå