Gå til innhold

58% har PS3 i butikkene

Straffa

Anbefalte innlegg

58% of retailers have the PS3 in stock

A recent research study has checked over one hundred and fifty retailers to find out what proportion has the PlayStation 3 in stock. Over 58% of the retailers questioned had at least one unit but a mere 3% had Nintendo’s Wii in stock. This gives us some evidence of the PS3’s sale decrease, but this could be due to Sony shipping more systems.

Paul McNealy of American Technology research said “Our channel checks yesterday of 150 retail stores, from boutiques to big-box retailers, showed that 87 stores had PS3 consoles in stock, while only five had Wiis in stock

We’ll be looking forward to the European launch of the PS3 to see if the system has any shortages in that part of the globe.

Stay tuned to PSU for more details on the PS3’s sales in the near future.

Link

Salget i Japan står også stille. Får vi se hvordan salget i Europa blir etter at fanboys har kjøpt konsollen sin. Vil mannen i gaten kjøpe den, eller vil han gå for Wii eller X360

Endret av avanore
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sikkert mange som sitter og venter til det kommer flere spillalternativer. Akkurat nå så er det en veldig dyr konsoll for bare å kjøpe et spill (jeg tar litt i her, men Resistance er tross alt det eneste PS3 har å vise frem foreløpig).

Sikker mange GT-fans og Final Fantasy-fans som venter med å kjøpe til konsollen til spillet kommer ut. Da vil jo sannsynligvis PS3 være billigere også.

Men at det ikke går helt som Sony har panlagt er det kanskje liten tvil i.

Lenke til kommentar

Neida, er vel feil. Sony sier selv at det ikke er et labert salg men at de har holdt forsynings linjene åpen :roll:

Og det tror jo alle på...

Jeg tror ikke bare det er labert med spill som ødelegger men prisen på konsollen. Ingen ser vitsen i å kjøpe en maskin til så mye fordi de ser ikke hva som er så bra med den, og holder seg til det de har.

Lenke til kommentar

Dette går til helvete på første klasse hvis ikke Sony justerer ned prisen litt og får noen virkelig må-ha-spill på markedet rimelig umiddelbart.

Ulempen for Sony er at ingen av de virkelig tunge utviklerne vil slippe spill før det er solgt minst 5-6 millioner PS3'er, og de har vel bare en (Resistance - fall of man) større prestisjetittel som de selv delvis eier/kontrollerer på markedet foreløpig.

Microsoft var fullstendig klar over denne fallgruven og slapp jo både PGR3, Kameo og Project Dark Zero ved launch av 360'en. Alle disse 3 titlene (utviklet av Microsoft eller hel/deleide selskaper) hadde garantert solgt mye mye mer om de hadde blitt sluppet idag når det er langt flere 360'er ute blant folk enn det var det første par månedene. Men det var viktigere å faktisk ha noen virkelig gjennomarbeidede titler fra dag 1 selv om det økonomisk sett jo er galskap å slippe 3 slike store prosjekter ved lansering - en tredjepartsutvikler ville neppe tørt å slippe f.eks. PGR3 eller Kameo med bare en million tilgjengelige konsoller på markdet.

Endret av Nonsens
Lenke til kommentar
hva er det som er nytt med denne tråden i forhold til den forigje MS gjør det bedre en SONY tråden din?

ærlig talt avanor, hvorfor gidder du? dette er jo ikke nyheter. og det er i hvert fall ikke grunnlag for fornuftig debatt.

la oss vente og se, og diskutere andre ting i mens.

7786427[/snapback]

Vi følger med på salget til PS3. Den tråden du linker til er om GoW i Japan og at PS3 setter ned prisen

Greit å diskutere salget i USA, ikke lenge til konsollen kommer i Norge.

Hva gjør at folk ikke kjøper konsollen? Det er det vi skal diskutere. Lager ikke tråden for å snakke dritt om den, men kun for å diskutere grunnene

Lenke til kommentar
Dette går til helvete på første klasse hvis ikke Sony justerer ned prisen litt og får noen virkelig må-ha-spill på markedet rimelig umiddelbart.

Ulempen for Sony er at ingen av de virkelig tunge utviklerne vil slippe spill før det er solgt minst 5-6 millioner PS3'er, og de har vel bare en (Resistance - fall of man) større prestisjetittel som de selv delvis eier/kontrollerer på markedet foreløpig.

Microsoft var fullstendig klar over denne fallgruven og slapp jo både PGR3, Kameo og Project Dark Zero ved launch av 360'en. Alle disse 3 titlene (utviklet av Microsoft eller hel/deleide selskaper) hadde garantert solgt mye mye mer om de hadde blitt sluppet idag når det er langt flere 360'er ute blant folk enn det var det første par månedene. Men det var viktigere å faktisk ha noen virkelig gjennomarbeidede titler fra dag 1 selv om det økonomisk sett jo er galskap å slippe 3 slike store prosjekter ved lansering - en tredjepartsutvikler ville neppe tørt å slippe f.eks. PGR3 eller Kameo med bare en million tilgjengelige konsoller på markdet.

7786467[/snapback]

Tja, om det kommer et God of War 3 eller SotC2 til PS3 så kan det hende det blir noe annet, sef om de er like godt som forgjengerne.

PDZ ble vel ikke akkurat så godt motatt som MS hadde håpet på, med tanke på PDs suksess på N64. Tror heller ikke BK blir noe bra til X360, da den barnslige plattformbjørnen var som skapt for N64 kontrollen. Men skal aldri si aldri.

Men enig med det du sier at det er viktig med gjennomarbeidete titler ved launch, som f.eks Wii og Nintendos store suksess ved å holde tilbake TP og gjøre det til en Wii lanserings tittel. Det solgte i alle fall en konsoll til meg, og tror det var flere der ute som kjøpte det pga TP.

Men å få støtte blant 3dje parts utviklere er alfa og omega, og da må konsollen selge godt. NGC fikk dessverre ikke et så godt salg og mistet derfor mye av støtten blant 3dje parts utviklere, noe Wii ser ut til å få i blant annet Ubisoft og EA. Med tanke på suksessen til Wii spørs det om de selskapene vil storsatse på ekslusive titler til PS3 eller bare kjøre ports fra f.eks X360 for å selge på en bredere platform, og heller lager ekslusive titler til Wii/X360. EA kommer i alle fall med ekslusive titler til Wii, siden de har et eget studio dedikert til Wii, mens Ubisoft har for lenge siden annonsert sin "kjærlighet" til Nintendos lille konsoll.

Jeg tror utfra dette at PS3 har noen tøffe tider fremfor seg og må virkelig overbevise store utviklere før de gir ut ekslusive spill til konsollen. Grafikk og kraft er vel derfor totalt nytteløst her vis ikke konsollen selger, og selger ikke konsollen uteblir de store utviklerne.

Lenke til kommentar

De må satse mye mere enn de har gjort nå. Mere reklame på TV og i aviser. Det holder ikke lenger at den er en Playstation. Sony satset nok litt for mye på merkenavnet.

De må komme ut til kundene sine, ikke sitte med hendene i lomma og bare vente på at ting skjer av seg selv

Lenke til kommentar
hva er det som er nytt med denne tråden i forhold til den forigje MS gjør det bedre en SONY tråden din?

ærlig talt avanor, hvorfor gidder du? dette er jo ikke nyheter. og det er i hvert fall ikke grunnlag for fornuftig debatt.

7786427[/snapback]

tydelig det er du som er fanboyen her. startinnlegget var for det meste bare sitat fra en annen side, og hadde et helt nøytralt spørsmål. hvorfor skal vi gidde å vente til mars med å diskutere det? konsollen er ute i andre land, og salget hittil er et faktum. ikke klag på tråder som muligens ikke setter sony i akkurat det lyset du liker.

jeg bruker PC, aldri eid konsoll, og er ikke fan av hverken MS eller Sony, men det begynner å se ut som at MS har trukket et rimelig langt strå denne gangen, men man må vente til Sony er forbi 1. gen for å kunne avgjøre det.

Lenke til kommentar
58% of retailers have the PS3 in stock
Over 58% of the retailers questioned had at least one unit but a mere 3% had Nintendo’s Wii in stock. This gives us some evidence of the PS3’s sale decrease, but this could be due to Sony shipping more systems.

Salget i Japan står også stille.

7786378[/snapback]

Er vel litt drøyt å påstå at salget står stille?

(Jeg kan også framheve deler av en artikkel for å få den til å se ut slik jeg ønsker ;) )

Endret av Shivan
Lenke til kommentar

Ja, dette har jo ikke blitt diskutert før på forumet :roll:

PS3 selger nok mere når det har begynt å komme spill til den. Nå som den nesten kun kan brukes til Linux eller å spille gamle ps spill er den nok litt mindre interessant for vanlige dødelige.

Jeg tviler IKKE på at PS3 kommer til å selge bra etterhvert... det er jo en SONY PLAYSTATION tross alt, og det merkenavnet står sterkt.

Lenke til kommentar

7786427[/snapback]

Vi følger med på salget til PS3. Den tråden du linker til er om GoW i Japan og at PS3 setter ned prisen

Greit å diskutere salget i USA, ikke lenge til konsollen kommer i Norge.

Hva gjør at folk ikke kjøper konsollen? Det er det vi skal diskutere. Lager ikke tråden for å snakke dritt om den, men kun for å diskutere grunnene

7786496[/snapback]

Vel viss folk på forumet her kunne diskutert dette saklig. (deg inkludert) Så ville jeg løpt naken opp karl johan. Men som vi alle vet så er det ingen fare for at dere får se fanten min med det første.

Men det er nok flere faktorer inne som har blitt tatt opp et par ganger her.

1. Det er ingen må ha spill til konsollen, Resistance er et nytt franchise og det selger ikke konsoller på lik linje med et godt gammeld aka zelda og PGR

2. De har fått opp produksjonen, så de produserer mer en kunden vil ha.

3. Prisen er enda litt stiv for folk som ikke vil bruke dens multimediafynksjoner. (blue ray etc etc)

Men å peke ut sony som idioter av denne grunn er bare laber forumunderholdning. De har nok en bra markedstrategi som david jaffa var innpå i hans intervju.

Lenke til kommentar

Mr Jaffa, er han ansett i SONY? Er ikkje han karen bak God of War? Eller tullar eg no?

Men forøvrig så vil eg sei meg einig i Hardrock_ram og Nonsens. Hadde eg eigd eit større spelselskap, som var ein av tungvektarane i industrien, hadde eg ikkje lagt ut eit av dei store spela til ein plattform som ''såvidt har passert'' 1 million units.

Lenke til kommentar
Sikkert mange som sitter og venter til det kommer flere spillalternativer. Akkurat nå så er det en veldig dyr konsoll for bare å kjøpe et spill (jeg tar litt i her, men Resistance er tross alt det eneste PS3 har å vise frem foreløpig).

Sikker mange GT-fans og Final Fantasy-fans som venter med å kjøpe til konsollen til spillet kommer ut. Da vil jo sannsynligvis PS3 være billigere også.

Men at det ikke går helt som Sony har panlagt er det kanskje liten tvil i.

7786413[/snapback]

Naturligvis, du er dum hvis du kjøper den før du trenger den. Alle vet jo at prisene synker. Spesielt om det går rykter om dårlig salg, da vet du at prisen vil reduseres.

Lenke til kommentar

Velkommen tilbake dark by design ;)

Enig med andre som påpeker at vi har diskutert dette minst 5 ganger før i dette forumet.

Grunne for at det finns minst 1 konsoll i 58 % av butikken er:

* Høy pris

* Ps2 er fortsatt markedslederen, og får fortsatt kjempespill som God of War 2 og FInal Fantasy 12

*Dårlig spill utvalg for ps3

@Magnemoe: Du kalte meg nettopp dum ;) Har faktisk en SixAxis kontroller her og en blu-ray film. Får ikke brukt noen av delene før i mars :p

Endret av Mgs
Lenke til kommentar
Jeg tviler IKKE på at PS3 kommer til å selge bra etterhvert... det er jo en SONY PLAYSTATION tross alt, og det merkenavnet står sterkt.

7786665[/snapback]

Ikke glem at nettopp navnet Sony har fått en dårlig klang i manges øres gjennom den siste tiden. Med ulovlige rootkits og rettssaker gjennom det siste året sliter de med stadig dårligere rykte.

Lenke til kommentar

Hadde vært utrolig morsom om man gikk ut å spurte 1000 mennesker på gata i oslo, og 1000 mennesker på gata i new york og ett par andre store byer.

Tror ikke mange hadde fårr med seg rootkitsaken etc etc :p

Men kan selvfølgelig ta feil. Men sony har klart å bli markedsleder på lcd tv salg så helt på tryne rykte har dem ikke :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...