Gå til innhold

Lang servicetid på pc, låst sak


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Pga av slike UBER-somlere er den gjennomsnittlige service-tiden på el-artikler / data ca 2 uker i Norge. Jeg syns 2 uker er drøyt og maks tid jeg ville vært villig til å vente på noe til service, med mindre det var noe helt spesielt.

 

Har nylig selv måtte levere tilbake et produkt jeg kjøpte fra en stor norsk nettbutikk, hvor produktet ikke stemte overens med spesifikasjonene som er oppgitt på produsentens hjemmesider.

 

Da mente butikken at jeg måtte ta kontakt med produsenten, noe som jeg faktisk gjorde først, og de henviste da til en service-ordning de har med butikkene og sa at jeg måtte ta det opp med butikken.

 

Latterlig eller patetisk, ikke spør meg. Varen er sendt i retur og jeg venter på pengene tilbake nå.

 

Syns butikker skulle lære sine ansatte og at sjefene sjøl kunne hatt godt av å lese litt mer på forbrukerkjøpsloven!

 

Lykke til med saken din!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Tar på tiden dette... Det som har skjedd hittil er at lefdal har spurt forbrukerrådet om hva jeg kan kreve i denne saken. Forbrukerrådet skrev da tilbake at vis det var innrømmet fabrikasjonsfeil kunne jeg heve kjøpet etter 2 reperasjonsforsøk. Ser ikke ut som de har sett på saken min så forferdelig nøye, da det ikke er 3 gangs service jeg klager på, men lang servicetid. Ringte de idag og de sa at de skulle se på saken neste uke og sende et nytt brev til lefdal...

Lenke til kommentar
Da jeg rettet krav om heving/omlevering var det gått 51 dager, langt lengre vis en regner fra 1 service. Pcn ble levert inn under 2 uker etter første service for samme feil. Den kom tilbake fra service etter 54 dager. Jeg nektet å ta imot den.

Saken er nå låst å sendt til forbrukerrådet.

 

7786360[/snapback]

 

Som du ser kom maskinen tilbake på januar ( tror det var 5 januar )

 

Maskinen er en HP Pavilion bærbar pc.

Lenke til kommentar

SEIER :thumbup:

 

I dag fikk jeg telefon fra Lefdal som jeg har ventet på lenge. De har besluttet å gi kjøpesummen min tilbake. De unnskyldte seg med at de trodde jeg hadde fått den tilbake i desember og så sendt den inn igjen, derfor ville de ikke la meg heve kjøpet. Dette er rent pissprat som de har funnet på :mad:

Men nå er jeg glad jeg er ferdig med denne saken! Takker norge for at vi har noe som kalles forbrukerkjøpslov og forbrukerrådet :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...