Gå til innhold

Mist 500w - Feil strømforsyner?

Anbefalte innlegg

Kjøpte i dag en ny Microplex Mist 500W http://www.microplex.no/product.aspx?pid=MIST500BHE12 og byttet ut min gamle strømforsyner. Satte inn pluggene der de skal være, sjekket at de satt ordentlig, men likevell er det ingenting som skjer. :cry: Det eneste som gir tegn til liv er en grønn lampe som lyser på forsiden. Jeg byttet tilbake til den gamle strømforsyneren for å sjekke om jeg hadde kortsluttet noen komponenter, men da fungerer alt greit.

Så jeg lurer på om strømforsyneren ikke passer til den pcen jeg har. Jeg har tatt av 4 pins fra 24 pins for å koble dem til 20 pins og 4 pins. Jaja, dere som skjønner vet kanskje hva jeg skriver om.

Dette er noen av komponenter jeg har i pcen

AMD sempron 2600 1,83 Ghz

7600gt agp skjermkort (ny, også grunnen til at jeg trenger en ny strømforsyner)

2x1024 ram ddr-dimm (også nye)

Er det noen som har vært borti noe lignende og løst problemet?

johberg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

4 pinsen du har tatt av fra 24pins pluggen skal ikke brukes annet sted enn i en 24pins hk plugg/sokkel.

Til CPU/P4 kontakten (4pins hk plugg/sokkel)skal du bruke den kablen som kommer som ett hele veien fra PSU med 8pins (dele den i to) og bruke den som er keyed slik at den passer i P4/CPU power 4pins kontakten på hovedkortet.

Denne kablen er lett å identifisere med kun gul/sort farge.

Gul = +12v

Sort = Jord

Endret av syar2003
Lenke til kommentar
4 pinsen du har tatt av fra 24pins pluggen skal ikke brukes annet sted enn i en 24pins hk plugg/sokkel.

Til CPU/P4 kontakten (4pins hk plugg/sokkel)skal du bruke den kablen som kommer som ett hele veien fra PSU med 8pins (dele den i to) og bruke den som er keyed slik at den passer i P4/CPU power 4pins kontakten på hovedkortet.

Denne kablen er lett å identifisere med kun gul/sort farge.

Gul = +12v

Sort = Jord

7786385[/snapback]

Men skal det ha noe å si på om strømforsyningen starter eller ikke? Ikke engang vifta på strømforsyningen starter.

johberg

Lenke til kommentar

Det vil ikke fungere nei fordi man kortslutter alle tre spenningene til jord ved å kople denne kabelen inn på P4.Ergo en PSU som er kortslutning sikret vil ikke starte i det hele tatt.

En annen ting er at det ikke skal passe å bruke den avtagne 4pin fra 24 i P4 kontakten (plugg+sokkel er keyet forskjellig) så her må det være brukt "makt" .

Lenke til kommentar

Nå funker den! Alt startet! Delte 8 pins'en i 2 og koblet den i.

Takker for hjelpen.

Men nå har det oppstått et nytt problem.

Bildet fryser og jeg må restarte maskina. Jeg kan ikke helt forstå det siden jeg har byttet strømforyning fra 350w til 500w så da burde det jo være nok strøm til skjermkortet og resten av kompontene. Har som nevnt 2x1024mb ram så det burde holde i massevis.

Jeg fikk noen feilmeldinger for en tid tilbake der melding om for lav virtual memory (før jeg installerte mer ram og skjermkort). Jeg har sjekket i Task Manager for å se om det er noen uønskete programmer som stjeler minne, men jeg har ikke funnet noen.

Harddisken har kun 12,7 gb ledig plass igjen. Kan det være årsaken?

johberg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...