Robbansvenske Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 Om en cpu klarar en sådan klock kommer man i framtiden att se cpu med den hastigheten på "hjemme pc"? Eller kommer varmen att sätta stopp før alltid før så høg Ghz? http://www.pcxtreme.it/forum/showthread.php?t=115 Lenke til kommentar
Nassuz Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 De Italienske gutta der har 8000MHZ nå,satt i går. Sjukt,det er 5GHz overclock Hvor det ender vet vi seff ikke,men artig ja Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 Tror nok ikke du kommer til å få 8 ghz prosessorer i fremtiden, det skaper nok bare unødvendig varme. du må huske på at 8ghz er veldig mange svingninger i sekundet (8Ghz=8000000000hz=8000000000 svingninger i sekundet, og det er mange ) Man ser jo at intel kommer med prosessorer med lavere frekvens, en conroe på ca 3,5 parkere den eldre intelen på 8ghz i det meste av tester. Lenke til kommentar
Big SturL Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 Det å produsere prosessorer som kjører på så høye frekvenser er ikke noe problem. Problemet er å lage prosessorer som effektivt kan utnytte det. Selve klokkefrekvensen står ikke for så mye av varmeutviklingen. Nå satses det på mindre produksjonsteknikker, multi-kjerne-prosessorer o.l., fremfor klokkefrekvens. Intel sin netburst arkitektur stoppet ved 3.8GHz, da varmeutviklingen for disse prosessorene ble for høy, men det hindrer ikke prosessor-produsentene i å lage det. Får ikke helt fram det jeg mener her though.... Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 Og her sitter eg med ein pentium D 930 som ikkje vil oppi 4,4 ghz eingong... Lenke til kommentar
skylinepower Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 haha, men da er det hk eller ramen din som ikke klarer det siden aspstein har klart 5.8Ghz med den mener jeg Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 haha, men da er det hk eller ramen din som ikke klarer det siden aspstein har klart 5.8Ghz med den mener jeg 7792549[/snapback] Hovedkortet mitt ganske bra, p5wd2-e, og rammen har eg netsen alltdi under stock frekvens... Det meste eg ha vore oppi på hket er 280 mhz. Og stock skal den klare 266. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå