Gå til innhold

Tips til kjøp av nytt kamera.

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har lyst til å anskaffe meg et enkelt og greit kamera til hobbyfotografering.

Det forrige og eneste kameraet jeg har eid var et engangskamera som var formet som en pingvin som fulgte med noe godteri på danskebåten, så jeg må innrømme jeg ikke har så mange kjentfolk på denne stien.

Det jeg har tenkt til å bruke kameraet til er noen bilder av alt mulig til en nettside, og ellers bilder av mennesker, type: venner, altså sånn typisk fritidsbruk.

Jeg har lyst på et kamera der jeg kan leke med fokusering, da må jeg kanskje ha et kamera med et objektiv eller spesiell linse eller hva det heter.

Jeg er ikke interessert i å bruke så mye penger på dette. Noe til rundt 3000 hadde passet meg fint.

Håper noen har noe hjelpsomt å komme med :)

Frode

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med ditt budsjett må du enten kjøpe Compact kamera eller satse på bruktmarkedet hvis du ønsker speilreflex. Jeg ville valgt det siste, da det gir det mye større muligheter, med da må du nok legge på en 1000 lapp eller to. Du finner bruktmarkeder her og på foto.no

Lenke til kommentar
takk for svar.

Jeg har jo veldig lyst på speilrefleks, la oss si at jeg kjøper brukt.

Får jeg et digitalt speilrefleks for 4000? Kamerahus og objektiv er det vel snakk om da?

Frode

7788489[/snapback]

Ja. Et Canon 350d m/objektiv skal du i alle fall få til den prisen (selges til rundt 5000,- nytt nå)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...