Laughing Madcap Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 Prøvde selv I-Doser for en stund tilbake. Satte på Marihuana på anlegget, satte shutdown-countdown på maskina og la meg til å sove(sovner veldig sakte vanligvis). Sovna etter 5 minutter mens lyden fortsatte mens jeg sov. Utrolig effektiv måte å sovne på fant jeg ut Funker jo uansett ikke med anlegg. Lenke til kommentar
Gjest Frequency Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 For de som lurer, så er det gjort mye forskning på akkurat dette. Hele prinsippet bygger på lave frekvenser som hjernen oppfatter som forskjellen mellom høyre og venste øre (derfor det ikke virker med høyttalere, og bare med hodetelefoner). Sett at du har 400 Hz i det ene øret og 410.25 Hz i det andre øre, så synkroniserer du hjernen til 10.25 Hz som igjen har en hormonell virkning. De fleste sine hjerner jobber på relativt høy frekvens, så derfor starter de fleste av "programmene" med ganske høy frekvens og går gradvis nedover til den frekvensen / frekvensene som har effekten. Virkningen er forskjellig på folk. Noen er veldig mottakelig, mens andre stor sett ikke merker noe. Og så har du jo dem som leser beskrivelsen og opplever akkurat det som står der fordi det står der (selvoppfyllende placebo). Det som er litt skummelt med dette er jo at det er hormonforstyrrende og sånn sett roter med hjernekjemien, noe som ikke skjer naturlig uten ytre påvirkning. Selve hjernefrekvensen er også mindre når vi sover, så enkelte kjører disse programmene for at kroppen skal gå i reparasjonsmodus slik at de ikke trenger å sove like mye, eller f.eks for å bli fortere frisk ved forskjølelse og influensa. Kvaliteten på hodetelefonene har veldig lite å si, så lenge det ikke er en veldig stor volumforskjell mellom ørene. MP3-komprimering kan degradere virkningen hvis det brukes joint-stereo (de aller fleste MP3-encodere bruker joint-stereo i tilleg til andre metoder), men om kanalene encodes hver for seg, så vil det funke like bra. En annen ting er at de fleste tror virkningen er bedre jo høyere du spiller, det er også bare tull. Du trenger bare såvidt å ha volumet på litt over hørbart så lenge det ikke er masse støy rundt deg. Håper dette var litt opplysende for de som synes det virker som sort magi. Noen her som forresten vet hva 10.25 Hz gjør ? Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 Så du sier det er skadelig? Lenke til kommentar
Gjest Frequency Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 Jeg er jo litt betenkt at det brukes som dop. Hjernekjemi er et meget stort og komplekst fagfelt, og jeg er på ingen måte kvalifisert for å kunne si at dette er skadelig eller ikke. Den forskningen jeg refererer til er stort sett på å få opp dopamin og serotonin-nivåer på deprimerte personer, eller for å øke helbred i kroppen og ikke på dop-effekter. Men når det er sagt, så er det jo muligheter for at enkelte som er disponerte for psykiske lidelser kan få en seg en ubehagelig overraskelse ved å bruke dette. Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 29. august 2008 Del Skrevet 29. august 2008 Må man lukke øynene å slappe av hvis dette skal funke, eller kan jeg for eksempel sitte på pcen samtidig? Lenke til kommentar
xersess Skrevet 29. august 2008 Del Skrevet 29. august 2008 Ikkje rør så mykje som ein finger. Psykedelisk musikk fungerer vell så bra som dose-files. Lenke til kommentar
xersess Skrevet 29. august 2008 Del Skrevet 29. august 2008 Så du sier det er skadelig? Å dø av ein lyd er jo så pinlig at viss du fikser det, er det verdt å prøve. Lenke til kommentar
Mynotir Skrevet 29. august 2008 Del Skrevet 29. august 2008 (endret) Funker bra som sovemedisin på meg. Sover som en stein. Så tar jeg French Roast om morgenen. 5 minutters dose. "Dop"-dosene kan ikke sammenlignes med vanlig dop, men det er jo morsomt å prøve. Opium er noe av det letteste å få til å funke. Jeg er ganske sikker på at det hjelper med lucid drømming. Endret 29. august 2008 av Mynotir Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 30. august 2008 Del Skrevet 30. august 2008 (endret) Så du sier det er skadelig? Å dø av ein lyd er jo så pinlig at viss du fikser det, er det verdt å prøve. Jeg har ikke lest mye om hjernen. Men jeg tenkte ikke akkurat på å dø, men jeg vill gjerne ha min hjerne i normal frekvens når jeg ikke bruker programet. Endret 30. august 2008 av Sebbe Lenke til kommentar
PyrionZ Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 Skulle prøve dosen som heter Lucid dreaming, fyra den i gang, la meg i senga med øynene lukket, etter ca 10min. Så sovner jeg. vet ikke hvir lenge jeg sov, men når jeg våkner så ligger hele kroppen og rister i takt med dosa: S fyfaen så redd jeg ble! Klarte ikke å kontrollere det heller:-o Men, etter en liten stund med fokus på at jeg skulle klare det, så gikk det.. Men ble ingen lucid dream-.- Lenke til kommentar
E-wok Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 Faen å folk får til dette da. På meg funker ingenting... Er vel bare litt placebo ute å går her. Lenke til kommentar
GrevenLight Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 Noen som har link til en i-doser fil som ikke har virus. Kan godt ta noen annet men skal være musikk og ikke inneholde virus? Fikk ikke det helt med meg, men er det farlig kan jeg ble Paranoid, Pschyco eller Mongolid? Lenke til kommentar
araziel Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 Noen som har link til en i-doser fil som ikke har virus.Kan godt ta noen annet men skal være musikk og ikke inneholde virus? Fikk ikke det helt med meg, men er det farlig kan jeg ble Paranoid, Pschyco eller Mongolid? i-doser er 99% smør, bare å se på hvilke frekvenser de bruker i filene sine. Du finner alt og mer gratis rundtom på nettet. http://www.healingbeats.com/play.html er fint for en start, men last ned gnaural2 (GPL) så kan du leke deg selv også. Du blir ikke høy, hvis det er det du vil så skaff litt tjall. Det induserer likevel endringer i hjernefrekvensen og funker som hjelp til meditasjon, studier eller søvn. Lenke til kommentar
GrevenLight Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 Det må jeg teste når jeg kommer hjem. Lenke til kommentar
Gregzter Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 testa dette litt før, var ikke klar over at det ikke funka med høytalere. får teste det igjen Lenke til kommentar
GunnarGul Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 (endret) Prøvde I doser for noen måneder siden. Tok "heroin". Midt i dosen hørte jeg en høy fløyte-aktig lyd, skjønte ingenting. Jeg var alene hjemme, så så jeg ut av vinduet for å se om det var noe der, men det var det ikke. Så tok jeg av meg headsetet fordi jeg trodde det kom fra pcen, men det gjorde det heller ikke. Etterhvert så skjønte jeg at det kom fra insiden av hodet mitt. Lyden var helt klar og tydelig, "duuuuuuuuu, duu, duuuuuu" i forskjellige toner osv. Det gikk vell over etter ca ett minutt etter at jeg hadde tatt av meg headsetet. Dette er den eneste virkningen jeg har fått av I doser, utenom latter fra "nitrous". PS: Det er livsfarlig å drikke mer enn 5 liter vann på en gang Endret 7. november 2008 av GunnarGul Lenke til kommentar
Inaktivbruker_101125 Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 Prøvde "Content". Helt vilt. Sitter bare her å smiler og leste nettopp en artikkel på Dagbladet om en mann som er dømt for voldtekt, drap osv osv. Vaneligvis blir jeg litt "trist" når jeg leser sånt, men er like glad fortsatt jeg :D Skjønner ikke dette. Helt villt Lenke til kommentar
Exxia Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 Brenne det ut på cd, og ta med discman og høytalere ut på byen. Lenke til kommentar
CebteR Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 Har hørt på en del nå (15-20 doser). Mange er helt like da.. Weird :/ Det er også ekstremt mye støy på dosene i bakgrunnen. Er det en del av dosen eller? Lenke til kommentar
GunnarGul Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 Ja, det er mye støy osv. Holdt på å besvime av en dose i går :s plutselig forandret frekvensen seg og ble ekstremt intens Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå