Gå til innhold

SIS 645 eller i845D chipset????

Gega

Anbefalte innlegg

Hva skal jeg velge...jeg har ikke funnet noen test hvor i845D chipsete har vært med på..

SIS645 går jo rimelig kjapt. nesten like bra som i850 rambus....Så derfor spør jeg dere...er noen som har funnet en test over disse to chipsetene mot hverandre.

Hva med stabilitet?

SIS645 er jo svinbillig i forhold til de andre chipsetene......

Jeg HAR P-4 idag så ikke kom med det der AMD preiket

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

OKI. takk skal du ha. jeg fant den testen..Da ser det ut som jeg kan tippe over mot MSI 645-ULTRA Hovedkort for S478, DDR333

SIS645, ATA/100, ATX Retail, Lydk, DDR.

Men er det noen som vet hvordan disse SIS chipsetene er å overklokke...Det forrige jeg prøvde fra sis (ECS K7S5A) var det ikke overklokkingsmuligheter på

Lenke til kommentar

Liten korrigering til det jeg skrev tidligere. Det ser ut som USB2.0 støtte osv. er opptil HK produsenten å avgjøre. MSI sitt kort med i845D støtter visst dette.

Rart at på Tomshardwareguide det blir sagt at i845D ikke støtter USB2.0.

SIS645 basert HK er nok å foretrekke tror jeg utifra den testen, da slipper man også alt det tuller med VIA chipsettene en hører så mye om.

Telcontar

Lenke til kommentar

Jeg har bare kopiert og limt inn svaret til en som spurte det samme. Nedenfor følger det jeg svarte:

"Hvordan visste du at det er en PowerLeap??

MEEEGET stabilt. Jeg har fulgt med på DellTalk forumet (for Dell eiere) og der har er det ingen som har stabilitets problemer. http://delltalk.us.dell.com/messages/overv...ame=dim_upgrade

Du kan også lese mer om hvordan man setter den inn her: http://romatthews.homestead.com/files/powr...eap/PLIntro.htm

Kamerat av bestilte også samme pakken, han har ett AOPEN AX6BC HK og der funker det også fint.

Du kan bestille det fra denne Powerleap sin side:

http://www.powerleap.com/Products/iP3T.htm

Det derimot flere som har opplevd at Powerleap har montert kjøleribben litt feil på CPU, slik at de har måttet ta av ribben og skrape vekk den termaltapen som sitter der og smøre på litt Arctic Silver II istedet. Dette skyldes at det har vært enorm pågang hos Powerleap og de har måttet ansette flere folk i all hast.

Pakken kostet meg akkurat 2206kr ferdig fortollet inn til Norge (fortollet den selv istedet for at Posten skulle gjøre det)."

Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...

har akkurat bygget en maskin basert på abit bg7 (i845g) overklokket en 1,8 ghz intel pent til 2,4ghz og ram'n satt til 166 mhz på 2-2-2-6 og 2,7 volt og et g4ti4400 (uoverklokket) fikk 11200 3dmarks

dvs at bg7 har 4:5 fsb:ram setting for 166 mhz ram med 533 mhz buss, bare husk å sett hwstrap til alt annet enn auto.. hehe det funker IKKE :smile:

Hovedkortet virket SVÆRT bra, hadde innebygget lydkort med 6 kanaler og det følger med en ekstra-greie så man får brukt alle 6 kanalene :eek:) har også lan og usb2.0 og innebygget skjermkort for bruk senere når man kanibaliserer skjermkortet til annet bruk senere.. *ler*

ulempene med kortet var at vcore bare kunne stilles til +15%. I tillegg var ide-kontrollerene plassert litt langt nede på kortet så i et miditower med cdbrenner og dvdspiller ble den fuckings ide-kabelen for kort ... ARGH, måtte låne en lengre fra en annen maskin. og.. for å si det en gang til, på en annen måte... IDE SUGER ****.. *hisse seg ned litt* gleder meg til serial ata.. :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...