Gå til innhold

Killzone 2 i 2 halvdel av 2007!

UrgeLoL

Anbefalte innlegg

Killzone 2 in latter half of 2007

Added on 23/01/2007.

In a recent interview with SCEA’s Peter Dille, Killzone 2 is mentioned briefly as one of Sony's upcoming titles to release in the second half of 2007.

"I think we have a good first half of the year. Games like Lair that people are really excited about. MLB is coming out and is looking great and is the best-selling sports game from a first-party studio. Motorstorm. Heavenly Sword. And don’t forget you have games like Killzone in the back half of the year. We’re not really saying that there is one game that consumers have to wait for. I think that the content is there now and the content is coming. It’s going to be a steady stream of really great PlayStation 3 content," stated Dille.

Not seen since E3 2005, Killzone 2 remains one of the best kept secrets in gaming. Last November Phil Harrison spoke on Killzone's behalf stating, "With Killzone, the expectation internally and externally is very high - and I won't show it until it's going to exceed people's expectations. The team are working very hard, they know exactly what they have to do and there's no doubt they will achieve it, but there's nothing to be served by something that doesn't satisfy my goals for the project. I can tell you, though, that some elements already exceed the trailer."

Perhaps we'll get our first real glimpse at this years E3 or GDC with all new trailers and details on the game. Tune into PSU for more information on Killzone and other news.

Kilde

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Not seen since E3 2005, Killzone 2 remains one of the best kept secrets in gaming.

Her er reklamefolkene ute og går ja. :!:

Tror det er få som bryr seg om "hemmeligheten" Killzone 2 etter å ha blitt avslørt som så skamløs løgn. Denne tittelen kommer til å ha mye å bevise og gjøre opp for.

Lenke til kommentar

PS3 blir det uansett på meg, bare ikkje ved lansering. Ser Killzone tilnærmet ut som E3 05 har utviklerene gjort ein meget meget god jobb :p Og vi kan spekulere i kor mye kraft det virkelig er i PS3, om noe så vanvittgi hadde blitt preset ut så tidlig i konsollens livsløp. At det ser så vanvittig godt ut tviler eg på, men at det ser flott ut, det trort eg nok :)

Lenke til kommentar
Ser det ut som E3 traileren så blir det PS3 på meg.

7786584[/snapback]

Med andre ord: det blir ikke PS3 på deg! :D

Bare se på Motorstorm; ja, det foregår i en ørken og det ser pent ut, men det er fortsatt veldig, veldig langt unna E3-traileren av spillet.

Og noe som alltid kommer til å få meg til å tenke meg om to ganger før jeg eventuelt kjøper en PS3: designet av kontrolleren. Bygger på en grunnmodell fra 1994 jo, og det holder ikke for meg. Syns FPS på konsoll funker fint jeg, men ikke med en PS-serie-pad :cry:

Lenke til kommentar

7786584[/snapback]

Bare se på Motorstorm; ja, det foregår i en ørken og det ser pent ut, men det er fortsatt veldig, veldig langt unna E3-traileren av spillet.

Og noe som alltid kommer til å få meg til å tenke meg om to ganger før jeg eventuelt kjøper en PS3: designet av kontrolleren. Bygger på en grunnmodell fra 1994 jo, og det holder ikke for meg. Syns FPS på konsoll funker fint jeg, men ikke med en PS-serie-pad :cry:

7786800[/snapback]

Synes PS kontrolleren er veldig grei. Den er lett og lære og ganske så naturlig. Angående FPS på den kontrollen hadde jeg lite problem med den og timesplitters serien.

Lenke til kommentar

PS kontrolleren er et solid og godt design, men jeg føler ikke den passer like godt til mine hender. Problemet er plasseringen av den venstre analoge spaken, den føles ikke helt god for min hånd. Liker heller 360's plassering av spaken. D-pad'en på Dual shock er dog perfekt i motsetning til 360's mer "flytende" D-pad.

Spilte ikke mye Killzone. Det jeg spilte gjør ikke akkurat at jeg lengter etter Killzone 2, men det blir nok kanskje et kjøp likevel. Det skulle være Halo killeren, men vet ikke helt om jeg tror på det. Nå liker jeg heller ikke Halo1/2 noe særlig da...

Lenke til kommentar

Nei altså eg syns det er synd at Sony tvilholder på sitt Dual Shock design. Eg sliter ikkje med å spille på min PS2, men den er langt ifra like ergonomisk som Xbox 360 kontrollen. I tillegg syns eg PS2 sin kontroll er for lett. Og da blir eg skeptisk når PS3 kontrollen skal vere enda lettere. Forøvrig er eg 100% enig i det som blir sagt om D-paden til Dual Shock kontra MS sin løsning. D-paden på Xbox 360 kontrollen holder enkelt og greit ikkje mål. Hos Sony er styrekorset splittet, og det er bortimot umulig å bomme på retningene.

Mangel på rumble er jo også eit stort minus. Syns forøvrig kontrollen funker gansk greit i Killzone. Men stikkeplasseringen finner eg også mindre behagelig hos Sony. Her har MS gjort ein bedre jobb.

EDIT: Vil bare minne på at dette er min personlige meining, og ingen andres :p

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Nei altså eg syns det er synd at Sony tvilholder på sitt Dual Shock design. Eg sliter ikkje med å spille på min PS2, men den er langt ifra like ergonomisk som Xbox 360 kontrollen. I tillegg syns eg PS2 sin kontroll er for lett. Og da blir eg skeptisk når PS3 kontrollen skal vere enda lettere. Forøvrig er eg 100% enig i det som blir sagt om D-paden til Dual Shock kontra MS sin løsning. D-paden på Xbox 360 kontrollen holder enkelt og greit ikkje mål. Hos Sony er styrekorset splittet, og det er bortimot umulig å bomme på retningene.

Mangel på rumble er jo også eit stort minus. Syns forøvrig kontrollen funker gansk greit i Killzone. Men stikkeplasseringen finner eg også mindre behagelig hos Sony. Her har MS gjort ein bedre jobb.

EDIT: Vil bare minne på at dette er min personlige meining, og ingen andres :p

7786892[/snapback]

Både enig i at d-paden på Sony er bedre enn 360 d-paden med god margin, og at ergonomien i 360-paden er langt bedre enn PS-padene.

Men som en gammel gamer vil jeg komme med litt historie ;) : da PS1 ble lansert i 1994 (i Japan) og 1995 i Norge, kom den med en pad uten analoge stikker - altså bare med d-pad. Etter at Nintendo kom på markedet med N64-kontrolleren sin (som var den første med analog stikke på konsoll-kontroller), måtte selvfølgelig Sony gjøre noe av det samme (Wii - bevegelse - Sixaxis..? :whistle: ). Og hvordan løste de det? Jo, ved å smekke på to analoge stikker der det var plass. Med andre ord: plasseringen av stikkene var antakeligvis ikke i tankene til Sony da de kom opp med originaldesignet til kontrolleren deres. Og de bygger fortsatt på samme design - ikke rart at 360-paden er bedre.

Personlig ville jeg nok heller kjøpt PS3 hvis de hadde våget å videreutvikle paden sin, sånn som det så ut til at de hadde tenkt å gjøre på E3-messa i 2005. Løsningen de har valgt nå, med den samme gamle "kassa", strippet for rumble men med en hittil "unproven" bevegelsessensor, er ikke noen god løsning.

Syns jeg... ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6
enig i at d-paden på Sony er bedre enn 360 d-paden med god margin

7787048[/snapback]

X360 sin suger. :yes: Du trykker jo nesten alltid inn 2 retningenr samtidig.

Lenke til kommentar

7786584[/snapback]

7786800[/snapback]

Siden jeg har en sixaxis tilgjengelig så vil jeg komme med noen kommentarer til den.

Ser ut som om at de to stikkene er 2-3 mm lengre, og det vil nok hjelpe på presisjonen i spill som call of duty 3.

De to trigger knappen er gode å holde fingeren på og fingeren glir ikke av når man bruker den. ca 0,8-1 cm vandring.

Man kjenner tydelig at den er letter siden den mangler rumble motorene, men byggekvaliteten er fremdeles den samme. Altså den føles meget solid bygd. Dual Shock kontrollene må vel være noe av det mest solid som har vært av kontrollere de siste 10 årene.

Så får jeg så hvor mye man savner rumble når man får maskinen og begynner å spille. Tror ikke savnet blir for stort. Men det hadde vært bedre å fått i pose og sekk, bevegelses sensor og rumble.

Lenke til kommentar

Ikke nok med at PS3-kontrolleren sine analoge stikker ikke måler seg med X360 sine.. Men ka tenkte de når de gjorde batteriene integrerte?? Og eneste mulighet for lading er ved å koble kabel mellom konsollen og kontrollern med en kabel som er altfor kort?.. Men det er jo ikke dette tråden handler om..

Om Killzone 2 ender opp med å se ut som trailern fra E3 05 så skal eg stå naken på torget og synge den egenkomponerte sangen "PS3 übers Wii60" ei hel helg! Og når hatten er full av penger skal jeg bruke ståla på en PS3 og nevnte spill! Etter dette skal jeg søke om religionsstøtte fra staten, for min nye "Sony is the true god"-religion og skal leve resten av mitt liv i sølibat. Om Killzone 2 i tillegg tilbyr et lite snev av spillbarhet, vil jeg sannsynligvis gå eeeenda lenger!

Lenke til kommentar
Om Killzone 2 ender opp med å se ut som trailern fra E3 05 så skal eg stå naken på torget og synge den egenkomponerte sangen "PS3 übers Wii60" ei hel helg! Og når hatten er full av penger skal jeg bruke ståla på en PS3 og nevnte spill! Etter dette skal jeg søke om religionsstøtte fra staten, for min nye "Sony is the true god"-religion og skal leve resten av mitt liv i sølibat. Om Killzone 2 i tillegg tilbyr et lite snev av spillbarhet, vil jeg sannsynligvis gå eeeenda lenger!

7787242[/snapback]

Good one :!:

Da får vi krysse fingrene for at Killzone2 ser like bra ut i virkelighet som på E3!! :!:

Endret av anolop
Lenke til kommentar
så skal eg stå naken på torget og synge

Good one :!:

Da får vi krysse fingrene for at Killzone2 ser like bra ut i virkelighet som på E3!! :!:

7787278[/snapback]

Whatever floats your boat, men jeg holder meg i såfall langt unna torget ;)

7787871[/snapback]

<---------NOT GAY :nei:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...