Teig Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 Jeg vil være utholdende, trenger ikke hurtighet. Det er vel aerob trening som funker best da? Men jeg har alltid trodd at intervaller er den beste måten å trene kondisjon... Lenke til kommentar
kdog Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 Jeg tipper det spiller minimal rolle om du løper intervaller eller hardt hele turen om du ikke trener oftere enn en gang i uken ... Lenke til kommentar
Teig Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 Det er akkurat det, jeg planlegger å trene mer når jeg får mindre å gjøre på skolen (senere i vår og utover sommeren). Da teller det. Lenke til kommentar
Varmo Skrevet 26. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2007 Da er jeg klar for løpetur, venter så lenge som mulig nå for tiden for at temperaturen skal bli så behagelig som mulig, ikke lenge til man kan løpe i shorts heller nå Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 Jeg vil være utholdende, trenger ikke hurtighet. Det er vel aerob trening som funker best da? Men jeg har alltid trodd at intervaller er den beste måten å trene kondisjon... 8241786[/snapback] Jeg springer for aa vaere utholdene, men jeg har fortsatt anaerob trening. Det hjelper deg veldig under f.eks 3200 meter naar du skal spurte paa slutten. Gjoer du noen sport, eller vil du bare vaere i form? Lenke til kommentar
Teig Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 Jeg driver ikke med noe sport aktivt, men spilte fotball til senest i høst etter å ha spilt det siden jeg var 4 år så jeg er/har alltid vært i relativt god form kondisjonsmessig, men dette begynner nå å falme. Jeg trener stort sett for å holde meg i form, og i og med at jeg har hatt god kondis er det veldig leit å gi slipp på det nå som jeg trener mest styrke. Så derfor vil jeg trene mer. Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 Intervalltrening er det som er mest tidseffektivt (under timen). Langkjøring (et par timer) er tungt på en helt annen måte; Dette krever snarere litt "kunnskap". (Her må man være taktisk og ligge på et nivå man kan klare å holde ettersom man blir sliten). To fine opplegg (selv kjører jeg kun 45 min for tiden) - 15 min: Gerilja kardio. - 45 min: 10 min gradvis oppvarming. Så fire ettapper med 4min med over 90% (etter 1 min bør du ligge på over 90)+ så 3 min 70%+ så 6min nedtrapping. (Veldig viktig at man ikke faller for lavt ned i puls i lav intensitets draget - dette er psykisk hardt. Press deg ) Lenke til kommentar
Teig Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 (endret) Hmmm... Høres bra ut Jeg tenkte jeg skulle ta meg en løpetur for skolen i morra (stå opp halv 6, gah) og lurer på hva som er lurest å spise rett før en hard løpetur som gir meg nok energi. MERK: Jeg løper/trener for å bygge muskler/holde meg i form, ikke slanke meg. Endret 27. mars 2007 av hakhag Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 Skulle gjerne sagt et stort godt måltid. Men svaret blir nok desverre: Ingenting. (Grunnen er enkel: De fleste klarer ikke å innta mat såpass kort tid før treningen (de blir bare kvalm) - dessuten så klarer kroppen uansett ikke å utnytte energien med en gang etter du sender varene ned i magen ) Anbefaler deg heller å legge treningen mot kvelden eller etter frokost. Evt. å kjøre det kortere 15 min programmet som du godt kan kjøre. Du uansett bygger heller lite muskler med jogging/sykling alene (: Lenke til kommentar
Teig Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 Kan kanskje stå opp, spise frokost og så gå ut og løpe da? Men da må jeg vel vente en stund for at maten skal komme ned i magen? Jeg har ca bare 1.5 time å gjøre dette på om morgenen, og om ettermiddagen/kvelden har jeg andre ting å gjøre... Lenke til kommentar
Sinnsyk asylaspirant Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 Apropos inntak av mat i sammenheng med løping (eller lignende). Får dere fort sting/hold? Jeg vet det finnes en egen tråd om det, men tenkte jeg kunne spørre her. Selv trenger jeg en ganske god stund etter mat før jeg kan trene. Hvertfall når det gjelder middag og lignende. Lenke til kommentar
Teig Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 Det kommer helt an på hvor hardt jeg trener og hvor mye jeg har spist, men det er egentlig ganske sjelden jeg får ekstremt hold som ikke gir seg etter et par minutter. Lenke til kommentar
hauska Skrevet 28. mars 2007 Del Skrevet 28. mars 2007 Kom nettopp ut av dusjen etter en joggetur på ca. 1 time + litt sithups o.s.v. Jeg kjenner at jeg må ta den turen litt oftere, motivasjonen har ikke vært der i vinter Men nå er det jo (snart) sommer, og jeg løp i t-sjorte og shorts. Jeg har satt meg som mål å klare å springe minst annen hver dag fra nå av Edit: Som om jeg klarer å holde det lengre enn en uke Lenke til kommentar
trillebår Skrevet 28. mars 2007 Del Skrevet 28. mars 2007 Hehe, bedre å starte med et mål på 2 ganger per uke da, for så å øke så fort du klarer å holde det.... Jeg kjenner selv til det kicket du får når du ikke pleier å trene og bare "omg dette skal jeg gjøre hver dag, MINST" Prøver selv å få rutine på kondistreninga mi nå, men det er ikke lett... blir fort 1 gang en uke, så 4 ganger neste uke, huff.... Lenke til kommentar
hauska Skrevet 28. mars 2007 Del Skrevet 28. mars 2007 Hehe Jaja, jeg får se hvor lenge det varer. Heldigvis er jeg ganske sta, så hvis jeg bestemmer meg, skal jeg nok klare det! For å være litt snill med meg selv, kan jeg ta med de gangene vi løper i gymmen, så slipper jeg unna de gangene Lenke til kommentar
Teig Skrevet 29. mars 2007 Del Skrevet 29. mars 2007 Kom nettopp tilbake fra en gerilja kardio på 45 minutter... Er noe av det sjukeste jeg har opplevd opp alle de bakkene. Men det føles godt! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 29. mars 2007 Del Skrevet 29. mars 2007 Gerilja kardio på 45 minutt? Det er umulig Lenke til kommentar
Teig Skrevet 29. mars 2007 Del Skrevet 29. mars 2007 Eller, altså det var 45 minutter med veksling mellom spurt og normaltempo. Kan kanskje ikke kalle det gerilja kardio, men faen som det svei... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 29. mars 2007 Del Skrevet 29. mars 2007 Eller, altså det var 45 minutter med veksling mellom spurt og normaltempo. Kan kanskje ikke kalle det gerilja kardio, men faen som det svei... 8267488[/snapback] Intervalltrening på godt norsk, altså. Lenke til kommentar
Teig Skrevet 29. mars 2007 Del Skrevet 29. mars 2007 Ja, stemmer det... Vanskelig å finne riktig begrep, tydeligvis Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå