roesen Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 (endret) Satte inn et helt nytt Geforce 7600GS som jeg fikk av Komplett.no i bytte for et ødelagt 6800LE.. Når jeg kjører skjermkortet uten drivere så går alt helt greit (utenom å spille såklart), men når jeg legger inn drivere, så begynner alt å hakke.. Startmenyen er så og si umulig å få opp Skjermen blinker febrilsk osv osv... Skjønner ikke helt hva problemet kan være, og jeg har prøvd flere forskjellige drivere Kan også nevne at jeg har prøvd med et annet skjermkort og at det ikke hakker når jeg bruker det.. Endret 23. januar 2007 av Roesen Lenke til kommentar
Changis Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 (endret) google etter drivercleaner pro, slett alt av nvidia og ati, restart og installer nyeste driver.... sjekk at vifta sviver og at kortet holder en grei temperatur under spilling (70-80grader maks) og at eventuelle stroemkontakter er koblet til Endret 23. januar 2007 av Changis Lenke til kommentar
roesen Skrevet 23. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2007 takk for hurtig svar.. im on it Lenke til kommentar
Changis Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 husk aa restarte etter du har slettet driverene Lenke til kommentar
roesen Skrevet 23. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2007 Fikk tak i programmet, men desverre fortsatt ikke noe hell :\ Det eneste spillet jeg fikk til å spille var Team fortress classic som kjørte helt greit.. Quake 3 var så treg i menyen at jeg brukte 2 minutter bare på å få lukket det igjen.. BF2 får jeg ikke til å starte Anarchy Online kan ikke startes pga noe med skjermkortet osv.. GPU-Temp ligger på 45 grader.. ser ikke noe spesiell økning når jeg holder på med noe.. kanskje 1-2 grader forskjell Lenke til kommentar
roesen Skrevet 24. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2007 Dette er så sykt irriterende.. Trenger jeg noen spesielle strømkontakter fra PSU med 3 pins siden de som kommer ut av skjermkortet har 3 og ikke 4 som de vanlige PSU-ledningene? De første gangene når jeg koblet til skjermkortet så fikk jeg spilt BF2142 i 2minutter før spillet kræsjet.. vet ikke om det var spillet sin skyld eller skjermkortet.. og windows hakket heller ikke på det tidspunktet. Strømkontakten som var med skjermkortet splittes til 2stk 3 pins kontakter.. vet ikke om den ene er "backup" eller om jeg må koble til begge.. har prøvd alle måter såklart og ingenting ser ut til å fungere. Prøvde også å starte opp med ingen av kontaktene koblet til, og da fikk jeg temp-warning, men viften gikk jo fortsatt rundt. Lenke til kommentar
roesen Skrevet 24. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2007 Akkurat nå funker det faktisk.. men tør ikke å restarte pcn Lenke til kommentar
Intern Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 Vet du hvorfor det funker nå? Eller bare begynte det å funke sånn plutselig? Lenke til kommentar
roesen Skrevet 24. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2007 (endret) Prøvde å legge inn drivern som fulgte med cd'n for tredje gang.. Hakkingen i windows stoppet så jeg trodde alt var bra igjen.. men jeg klarte ikke å kjøre spill som HL 2, CS:S, GTA SanAndreas osv.. Men HL 1 spill klarte den å kjøre greit.. men det skal det ikke mye til for å gjøre akkurat.. prøver meg ut med flere forskjellige drivere nå. Endret 24. januar 2007 av Roesen Lenke til kommentar
Changis Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 du kan jo i verste fall ta en reinstallasjon av windows... ofte gjoer det underverker... men, "if all else fails", tror jeg isaafall du trenger nytt skjermkort.. kan du teste det i noen andres maskin og eventuelt teste et annet kort i din? Lenke til kommentar
roesen Skrevet 24. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2007 La inn en driver fra guru3d.. ikke helt sikker på om den er designet for mitt kort, men jeg får til å spille HL2, BF2 osv ihvertfall.. Jeg har allerede testet et annet kort i min maskin, og det fungerer helt bra Lenke til kommentar
Intern Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 Har du testet kortet ditt i en annen maskin da? Prøv deg også... Lenke til kommentar
roesen Skrevet 24. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2007 (endret) Blir litt vanskelig siden jeg er den eneste med stasjonær pc her i huset, og nærmeste kompis er 20minutter med buss unna merker godt at det ikke er særlig stabilt.. det yter ikke i nærheten så godt som mitt gamle 6800LE-kort.. rett og slett udugelig.. lurer på om det kan være en demovare eller noe de har gitt meg.. det var små skraper på kjøleribbe-saken når jeg åpnet pakken Endret 24. januar 2007 av Roesen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå