Gå til innhold

byte skjermkort. vil ha merkbar forskjell


knegg

Anbefalte innlegg

min pc er eit år gammal no.. med den følgte det med skjermkortet Nvidia geforce 6600 EL 256mb(eg trur det er EL) viss ikkje er det GT.. korte har passiv kjøling/ kjøleribbe.

 

kor mykje ska eg legge i eit nytt grafikkort om eg ska kjenne en merkbar forskjell... spela battlefield2, ska bjynde å spele age of conan når det kjem. :thumbup:

 

syns det har vore en del lagg på kortet på spel. har en giga ramm ddr2 533Mhz til opplysning(2X512), og ein prosessor på 3.4 GHhz(intel)

 

om det bråke litt so bryr eg meg ikkje for prosessor vifta bråka som et H.... :realmad::shrug:

 

direkte LINK til kortet.

 

hold oss til en fornuftig pris.. ok?

Endret av knegg
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hvor mye er en fornuftig pris? :)

 

med radeon x1950pro får du mest ytelse for pengene, og det koster rundt 1500kr, men med den prosessoren du har nå får du ikke utnyttet grafikkortet fult ut.

 

2. alternaltivet er radeon x1650 eller geeforce 7600gs eller gt, og de vill nok holde til bf2

Lenke til kommentar
vi kan no kosta på ca 1300-1500/1500,50...

 

ska no holde til framtiden og forbi

7785078[/snapback]

 

Du må opp en god del i pris for å få noe bedre enn X1950pro. Kost på deg et skjermkort med 512MB minne, og kjøp deg 1GB ekstra minne, som en nevnte over her. At en P4 3,4GHz ikke utnytter en X1950pro er bare tøv, Alt fra AMD2500+/P4 2,0GHz gjør seg god nytte av et slikt kort.

 

Skal du videre oppover stigen, blir det 7900GTO/X1950XT da snakker vi ca 2200,- eller mer. Skal du enda høyere vil jeg tro at det er lite ekstra å hente pga CPU.

Lenke til kommentar
er det berre på pc utstyr som er å anbefale å kjøpe??

 

skulle bestille div el.artikler  frå psdata.no tenke eg..

 

takk for alle svar. har ikkje nåke konkret ka kort eg skal ha endå

7785919[/snapback]

 

Spiller fint lite rolle hvor du handler. Bare tenk på at portoen øker når du handler litt fra hver butikk. Ikke sikkert det lønner seg hvis det er snakk om små prisforskjeller.

Endret av peiper
Lenke til kommentar
vi kan no kosta på ca 1300-1500/1500,50...

 

ska no holde til framtiden og forbi

7785078[/snapback]

 

Du må opp en god del i pris for å få noe bedre enn X1950pro. Kost på deg et skjermkort med 512MB minne, og kjøp deg 1GB ekstra minne, som en nevnte over her. At en P4 3,4GHz ikke utnytter en X1950pro er bare tøv, Alt fra AMD2500+/P4 2,0GHz gjør seg god nytte av et slikt kort.

 

Skal du videre oppover stigen, blir det 7900GTO/X1950XT da snakker vi ca 2200,- eller mer. Skal du enda høyere vil jeg tro at det er lite ekstra å hente pga CPU.

7785570[/snapback]

 

det jeg mente er at den prosessoren vil bli en flaskehals i systemet, har det sjermkortet sjøl og en amd 3700+

Lenke til kommentar
vi kan no kosta på ca 1300-1500/1500,50...

 

ska no holde til framtiden og forbi

7785078[/snapback]

 

Du må opp en god del i pris for å få noe bedre enn X1950pro. Kost på deg et skjermkort med 512MB minne, og kjøp deg 1GB ekstra minne, som en nevnte over her. At en P4 3,4GHz ikke utnytter en X1950pro er bare tøv, Alt fra AMD2500+/P4 2,0GHz gjør seg god nytte av et slikt kort.

 

Skal du videre oppover stigen, blir det 7900GTO/X1950XT da snakker vi ca 2200,- eller mer. Skal du enda høyere vil jeg tro at det er lite ekstra å hente pga CPU.

7785570[/snapback]

 

det jeg mente er at den prosessoren vil bli en flaskehals i systemet, har det sjermkortet sjøl og en amd 3700+

7786881[/snapback]

 

Det varierer svært fra spill til spill om det er CPU eller GPU intensivt. De aller aller fleste spill er GPU intensivt. Tomshardware har testet X1950pro for AGP, og konkludert med at AMD 2500+ og bedre har nytte av et slikt kort, gitt et GPU intensivt spill. At CPU vil bremse før eller senere er jo garantert, men X1950pro er laget for aldrende AGP bokser. I hvilke spill sliter du med X1950 pro?

Lenke til kommentar
Det varierer svært fra spill til spill om det er CPU eller GPU intensivt. De aller aller fleste spill er GPU intensivt. Tomshardware har testet X1950pro for AGP, og konkludert med at AMD 2500+ og bedre har nytte av et slikt kort, gitt et GPU intensivt spill. At CPU vil bremse før eller senere er jo garantert, men X1950pro er laget for aldrende AGP bokser. I hvilke spill sliter du med X1950 pro?

7787223[/snapback]

 

Jeg sliter ikke akkurat men jeg kunne hatt mye høyere fps med en bedre og nyere cpu...

 

jeg spiller cs 1.6, cs:source, hl2, DOD:s, Garrys mod, flatout2, bf2 og bf2142, og har nesten ikke merka no økning i ytelse og fps siden jeg bytta fra radeon x1300, men jeg har sjelden fps under 40 og jeg får spilt de fleste spill.

 

dette sjermkortet er overkill i mitt system, men jeg skal snart oppgradere hk, cpu og minne... det var derfor jeg kjøpte dette og ikke no dårligere no

Endret av biohazzard
Lenke til kommentar
Det varierer svært fra spill til spill om det er CPU eller GPU intensivt. De aller aller fleste spill er GPU intensivt. Tomshardware har testet X1950pro for AGP, og konkludert med at AMD 2500+ og bedre har nytte av et slikt kort, gitt et GPU intensivt spill. At CPU vil bremse før eller senere er jo garantert, men X1950pro er laget for aldrende AGP bokser. I hvilke spill sliter du med X1950 pro?

7787223[/snapback]

 

Jeg sliter ikke akkurat men jeg kunne hatt mye høyere fps med en bedre og nyere cpu...

 

jeg spiller cs 1.6, cs:source, hl2, DOD:s, Garrys mod, flatout2, bf2 og bf2142, og har nesten ikke merka no økning i ytelse og fps siden jeg bytta fra radeon x1300, men jeg har sjelden fps under 40 og jeg får spilt de fleste spill.

 

dette sjermkortet er overkill i mitt system, men jeg skal snart oppgradere hk, cpu og minne... det var derfor jeg kjøpte dette og ikke no dårligere no

7789704[/snapback]

 

Da må det være noe seriøst feil med maskinen din. X1300 er jo et av de lavest spesifiserte kortene på markedet å er mer eller mindre udugelig på spill. X1950pro er milevis bedre. Dessuten holder prosessoren din i lange baner for å utnytte det kortet. Spiller man på 800x600 så er det cpu intensivt ja. Men pumper du på eyecandy og detaljer snur det seg fort

Lenke til kommentar

 

Da må det være noe seriøst feil med maskinen din. X1300 er jo et av de lavest spesifiserte kortene på markedet å er mer eller mindre udugelig på spill. X1950pro er milevis bedre. Dessuten holder prosessoren din i lange baner for å utnytte det kortet. Spiller man på 800x600 så er det cpu intensivt ja. Men pumper du på eyecandy og detaljer snur det seg fort

7789916[/snapback]

 

 

mulig det :( ... den er ikke like stabil hele tia, men har bare hatt 1 blåskjerm totalt... battlefield 2 og 2142 har en tendens for å legge seg ned under oppstart av spillet, men etter at jeg har fått begjynt å spilt så virker det... når jeg spiller cs:source og legger ned spillet og går inn igjen så legger det seg bare ned igjen med en gang... har veldig dårlig hovedkort :(

 

dette ble litt offtoppic :p

Lenke til kommentar

 

Da må det være noe seriøst feil med maskinen din. X1300 er jo et av de lavest spesifiserte kortene på markedet å er mer eller mindre udugelig på spill. X1950pro er milevis bedre. Dessuten holder prosessoren din i lange baner for å utnytte det kortet. Spiller man på 800x600 så er det cpu intensivt ja. Men pumper du på eyecandy og detaljer snur det seg fort

7789916[/snapback]

 

 

mulig det :( ... den er ikke like stabil hele tia, men har bare hatt 1 blåskjerm totalt... battlefield 2 og 2142 har en tendens for å legge seg ned under oppstart av spillet, men etter at jeg har fått begjynt å spilt så virker det... når jeg spiller cs:source og legger ned spillet og går inn igjen så legger det seg bare ned igjen med en gang... har veldig dårlig hovedkort :(

 

dette ble litt offtoppic :p

7789998[/snapback]

 

 

Tja, jeg vil si du har vesentlig større problemer enn fps i spillene dine ja. :hrm:

 

Det blir offtopic men det tåles vel 2 poster.

 

Jeg ville begynt å feilsøke litt, for det høres ut som du har et eller flere seriøse feil. X1950pro bør yte ca 4-5 ganger bedre enn et X1300 kort, også på ditt system.

 

Sjekkliste:

Sjekk at kortet sitter skikkelig i slot'en sin.

Har du satt i powerkabelen på skjermkortet?

Oppdaterte drivere?

Fjernet du de gamle driverene helt før du installerte nytt kort?

Temperatur på CPU/GPU?

Test RAM'en din, gjerne over natta.

Hva scorer du i 3Dmark06?

Endret av peiper
Lenke til kommentar

"Age of Conan will without doubt encourage, but not force, you to get the best PC hardware possible as it will entice you to turn on trapezoidal shadows, ambient occlusion, fresnel shaders and all the other fancy names. It will run well enough on our minimum specs which are roughly 3 ghz P4 (or equivalent), ATI 9800 / NVidia 5700 and around 1 gig memory. The hitch here is probably the memory consumption so we are working to bring that down." - Gaute Godager

 

Kilde -> http://videogames.yahoo.com/gamepreview?ci...ge=3&eid=500332

Lenke til kommentar
beklager for å vore innaktiv i mitt eget innleg. studiene teke tid.

 

er det nåke som har en endeleg konklusjon på ka for et godt merkbar grafikkort eg skal byte til??

 

 

(bestille frå psdata.no helst)

7799400[/snapback]

 

Mye penger? Gå for 7900GTO

 

Mindre penger? Gå for X1950pro

 

Nesten ikke penger? Gå for 7600GT

 

Alle disse gir bra kort for pengene, og passer fint til systemet ditt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...