wil Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 (endret) Hei. Jeg sitter (Som der kanskje vet) å tenker på å kjøpe et nytt skjermkort. Jeg skal samtidig kjøpe en ny Strømforsyning. Jeg har sett litt på forskjellige og har forsåvidt funnet en rimelig grei en. Denne: Thermaltake Toughpower 850W, Modulær, 8xSATA, ATX/EPS, 4xPCI-E, 20/24pin Bare spekullerer på om den holder til mitt system. Spesefikkasjonene ser dere i profilen min, Også at jeg skal kjøpe et nytt skjermkort da, Dette skjermkortet tenkte jeg på: XFX GeForce 7950GT 550M 512MB GDDR3, PCI-Express, HDCP, 2xDVI, Heatpipe eller dette: PowerColor Radeon X1950PRO 512MB GDDR3, PCI-Express, EXTREME Edition, ViVo/HDCP eller dette: XFX GeForce 7900GS 600M 256MB XXX GDDR3, PCI-Express, 600/1600Mhz, 2xDVI Takler den Strømforsyninga jeg har valgt disse kortene bra? Pluss de delene jeg har fra før? Minus det gamle skjermkortet så klart. Håper noen vet noe. Vennelig hilsen. wil. Endret 23. januar 2007 av wil Lenke til kommentar
Brusfantomet Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 Høyst sansynelig, du kan nok klare deg med en psu på mye mindre watt. (rundt 600 holder også) Lenke til kommentar
fredblic Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 (endret) du hadde uten problemer kjørt det der systemet på en 400W så en 850W virker litt mye... EDIT: btw, ikke kjøp det der 7900gs xxx edition. det er bare noe tull å kjøpe kort overklokket fra fabrikk spør du meg. mye billigere og mye morsomere å gjøre det selv Endret 23. januar 2007 av fredblic Lenke til kommentar
wil Skrevet 23. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2007 Jeg skal ikke overklokke noen ting. Og en ting til. Jeg tror ikke jeg hadde klart meg med 400 jeg. For et av de kortene der tror jeg det stod på en kommentar at man burde ha en 450 watt`s PSU eller mer. Så da får jeg nesten se hva jeg gjør. Da tror jeg at jeg skipper 7900GS kortet. Lenke til kommentar
Loke_h Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 (endret) Den der PSU-en har jeg sjekka både specs og reviews på. Fordi jeg trenger en selv. Den er godkjent for SLI, med 2x8800GTX. Var vel 2x30 Ampere+2x18A linjer og 62A max. (12 V linjer ja) 4x PCI-E-kontakter. Så den holder nok en stund framover.. Endret 23. januar 2007 av Loke_h Lenke til kommentar
wil Skrevet 23. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2007 Ok. Da har man iallefall bestemt PSU iallefall Bare skjermkortet igjen nå så Lenke til kommentar
Loke_h Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 PSU-en er nok i kraftigste laget ja. MIST 500W burde vel holde. Eller no tilsvarende. Hvis du har råd til den PSU-en er det jo ikke noe problem. Du har til neste pc også da. Kan fort bli dyrere å kjøpe ny PSU for hver gang du skal oppgradere. X1900GT og X1950 Pro gir mye for pengene. Men ikke så lette å overklokke som NVidia's kort. Så hvis du ikke skal overklokke, ville jeg sjekka litt reviews på dem. Det kommer nye kort fra ATI og Nvidia ganske snart. Kan være en fordel å vente litt til. Hva skal du spille forresten? Kan lønne seg å sjekke reviews på kort for å se om de takler de spilla du vil spille. Sammenligning av forskjellige grafikkort: http://www23.tomshardware.com/graphics.html Lenke til kommentar
wil Skrevet 23. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2007 Tja, blir ikke så mye spilling serru. blir mest sånn lettvekt spill. Men jeg synes det er bra med et kurrant Skjermkort allikevel. Et som jeg vet er sikkelig liksom. Hender i ny og ned at jeg spiller litt MotoGP 3 da, men. CS og Battlefield blir det dårlig med her. Far Cry blir det også dårlig med . Bruker PC`en min til musikk, video, chatting, surfing, litt bilder og sånn. Lenke til kommentar
Loke_h Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 Tja, blir ikke så mye spilling serru. blir mest sånn lettvekt spill. Men jeg synes det er bra med et kurrant Skjermkort allikevel. Et som jeg vet er sikkelig liksom. Hender i ny og ned at jeg spiller litt MotoGP 3 da, men. CS og Battlefield blir det dårlig med her. Far Cry blir det også dårlig med . Bruker PC`en min til musikk, video, chatting, surfing, litt bilder og sånn. 7786234[/snapback] Jeg vet ikke om jeg ville brukt så mye mer penger da enn 1000-1500. http://www.tomshardware.com/2007/01/05/the..._for_the_money/ https://prisguiden.no/vis_kategori....25&submit=S%F8k https://prisguiden.no/vis_kategori....25&submit=S%F8k Lenke til kommentar
wil Skrevet 24. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2007 Ok, kanskje jeg skulle gått for dette da? PowerColor Radeon X1950PRO 512MB GDDR3, PCI-Express, EXTREME Edition, ViVo/HDCP Det ser da bra ut? Lenke til kommentar
povenstad Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 (endret) Til den bruken du skisserer (og til veldig mye annet ) vil nok det kortet være helt topp! Kan legge til at kjøleren på det kortet er veldig bra (Arctic Cooler) Har selv hatt en sånn på et 7800GTX som ble klokket ganske friskt til tider. Vedr PSU: Tt 850W anbefales (se sign) Prismessig er det MARGINALE forskjeller mellom MIST (m lange modulære kabler) og Tt 850W. Happy Days! Endret 24. januar 2007 av povenstad Lenke til kommentar
wil Skrevet 24. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2007 Da blir det nok bestilling i kveld om det blir tid til overs Lenke til kommentar
Fresh-T Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 Til den bruken du skisserer (og til veldig mye annet ) vil nok det kortet være helt topp! Kan legge til at kjøleren på det kortet er veldig bra (Arctic Cooler) Har selv hatt en sånn på et 7800GTX som ble klokket ganske friskt til tider. Vedr PSU: Tt 850W anbefales (se sign) Prismessig er det MARGINALE forskjeller mellom MIST (m lange modulære kabler) og Tt 850W. Happy Days! 7786659[/snapback] Hvordan er det med støy på Tt 850? Lenke til kommentar
povenstad Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 Til den bruken du skisserer (og til veldig mye annet ) vil nok det kortet være helt topp! Kan legge til at kjøleren på det kortet er veldig bra (Arctic Cooler) Har selv hatt en sånn på et 7800GTX som ble klokket ganske friskt til tider. Vedr PSU: Tt 850W anbefales (se sign) Prismessig er det MARGINALE forskjeller mellom MIST (m lange modulære kabler) og Tt 850W. Happy Days! 7786659[/snapback] Hvordan er det med støy på Tt 850? 7787182[/snapback] Det er litt avhengig av hvor mye støy du har i kabinettet ditt fra før. Du kan høre vifta - ja (den går også noen minutter av seg selv etter at du har slått av PC for å kjøle ned psu'en ytteligere) Jeg har etpar (6) 12cm vifter som rusler på moderate hastigheter i tillegg til "turbinene" på 8800GTX kortene mine og jeg hører INGENTING til psu'en i det hele tatt. Til å gi såpass mye "saft" tror jeg den er blandt de stilleste uten at jeg har testet andre psu'er som leverer opp mot 1KW. Jeg hadde inntil nylig en FS Epsilon på 700W - jeg vil si Tt TP850W er på samme nivå lydmessig. Lenke til kommentar
Loke_h Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 (endret) Vedr PSU: Tt 850W anbefales (se sign) Prismessig er det MARGINALE forskjeller mellom MIST (m lange modulære kabler) og Tt 850W. Happy Days! 7786659[/snapback] Er vel bare 500 kroner mer enn den billigste MiST, den som ikke er modulær. Jeg skal ha denne PSU-en selv. Tt 850 altså. Fant ikke noen negative reviews. Og liker at de bruker såpass store vifter. Blir mye mindre støy da. En del av de billigere PSU-ene som Hiper f.eks. bruker mindre vifter. Selv om de får bra reviews, har jeg lagt merke til at de kommer godt over 30dB. Skal ha vannkjøling, så da vil jeg ikke ha for mye støy ellers i kabinettet. Endret 24. januar 2007 av Loke_h Lenke til kommentar
wil Skrevet 24. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2007 Jepp. Har bestemt meg jeg å . Det blir Thermaltake Toughpower 850W på meg å , så er jeg sikker på at jeg har nok iallefall Takk for hjælpa forresten. Lenke til kommentar
wil Skrevet 24. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2007 Får ikke bestilt noe som helst før Lørdag i neste uke (Tidligst). Så nå nettopp rett før jeg skulle trykke på Fullfør knappen at Thermaltake Toughpower 850W ikke kommer på lager før 03.02.07. Da ble jeg sur for det var det eneste av delene jeg skulle ha som de ikke hadde på lager. Så da ser det ut som jeg må vente Lenke til kommentar
Brusfantomet Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 tør påpeke at lillebroren (750 W) bare gir 2 ampere mindre totalt på 12V railene (62 A på 850 mot 60 A på 750) da det er 12 V som blir belastet mest er det denne som teller, du får ikke modulære kabler men den ksoter også 400 kr mindre, det er kansje noe og vurdere? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå