daisschaare Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 Hei! La inn Vista her om dagen som eneste OS. Men vil ha inn XP igjen også og kjøre dualboot. Da jeg legger inn XP på den andre partisjonen skriver den tydligvis over "bootfilene" til Vista. Booter bare rett inn i XP. Må jeg først legge inn XP for så å legge in Vista eller er det noen andre måter? mvh -d- Lenke til kommentar
sforum Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 http://www.totalidea.com/content/tweakvi/tweakvi-index.html - Last ned det programmet Lenke til kommentar
daisschaare Skrevet 23. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2007 http://www.totalidea.com/content/tweakvi/tweakvi-index.html - Last ned det programmet 7784867[/snapback] ok,kan du utdype litt mer eller ;-) mvh -d- Lenke til kommentar
sforum Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 (endret) Var rfeil link. Her er rett:http://www.vistabootpro.org/ Du skal legge til boot manageren til Vista ved å klikke på "bootloader", eller "manage os entries",. Endret 23. januar 2007 av shaaland Lenke til kommentar
Bone Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 Nå har jeg lagt inn Vista.. skal jeg NÅ legge inn den VistaBoot -saken, FØR jeg installerer XP .. eller hvordan fungerer dette? Ja, jeg har 2 partisjoner.. Takker! Lenke til kommentar
sforum Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 Hvis du legger inn XP etter du har lagt inn Vista bootes vel XP automatisk vil jeg tro? Da kan du legge til boot manageren i det programmet. men er ikke sikker. Lenke til kommentar
Bone Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 Men, var ikke problemet at man skriver over oppstartsfiler? ..så, du mener nå at det bare er å installere XP på nytt (velge ny/annet partisjon), ..gjøre ferdig den installasjonen.. så legge inn programmet, som da vil startes i XP ? Lenke til kommentar
remi-a Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 Hvis du installererXP først og deretter Vista på hver sin partisjon får du automatisk valg av OS ved hver boot. Hensikten med det programmet som ble linket til er å forandreoppstartsfilene slik at du får en bootmeny ved hver oppstart og da kan velge hvilket OS som skal startes. Lenke til kommentar
Bone Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 Men.. nå har det seg slik at jeg har installert Vista først.. Hva gjør jeg da? Lenke til kommentar
sforum Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 Du installerer Xp. Da kommer du direkte inn i xp. Installerer programmet jeg linket til, følger instruksjonene jeg skrev , for å legge til boot manageren som lar deg velge mellom xp/vista.. Lenke til kommentar
Bone Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 Okei.. takker! [teskje-modus] Da føkker jeg ikke opp noe som helst? [/teskje-modus] Lenke til kommentar
Bone Skrevet 7. februar 2007 Del Skrevet 7. februar 2007 Nå har jeg endelig prøvd meg på dette her.. La inn Vista på C:, så la jeg inn XP på F: La inn programmet VistaBootPRO v3.1 Men, for hver boot så kommer jeg automatisk inn i XP.. På "Manage OS Entries" så sto MS Vista der fra før, så la jeg til XP på egenhånd, med F: som startpartisjon.. Men, ingen ting forandres... Hjelp!? Lenke til kommentar
Supremacy Skrevet 7. februar 2007 Del Skrevet 7. februar 2007 ..fikk det til ... 7893020[/snapback] Forklar oss andre hvordan da? Lenke til kommentar
Bone Skrevet 7. februar 2007 Del Skrevet 7. februar 2007 Det var veldig enkelt .. brukte det programmet som jeg fikk anbefalt, jeg hadde bare ikke trykt på en "relead boot info" -knapp (ikke nøyaktig det den het, men den var veldig til høyre) .. og da funket det flott! Lenke til kommentar
Bone Skrevet 7. februar 2007 Del Skrevet 7. februar 2007 javel.. dette var ikke så stas allikevel.. Når jeg nå prøver å starte XP så får jeg bare feilmelding.. om at noen oppstartsfiler er ødelagt.. nå husker jeg ikke helt.. men.. mener den har problemer med å starte \windows\system32\winlogon.exe \ winload.exe ?! hmm.. Men.. hvis jeg nå gir faen i dette boot-programmet.. og installer ALT på nytt igjen .. legger FØRST inn XP på F: , og SÅ legger jeg inn Vista på C: så skal VISTA klare å lage en boot-chooser til meg .. selv? Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 7. februar 2007 Del Skrevet 7. februar 2007 Fungerer Vista di nå? Tenkte at du skulle prøve å få det til slik som du hadde det før, det vil si at du installerer WinXP etter Vista. Så vis vista fungerer nå, installerer bare Winowsxp igjen. Etter det du kan prøve noe enkelt......... Lenke til kommentar
Bone Skrevet 7. februar 2007 Del Skrevet 7. februar 2007 Vista'n min fungerer .. men ikke XP ! Nå snart, så skal jeg innstallere på nytt.. da skal jeg installere FØRST XP, og SÅ Vista.. da skal det visst gå .. Masa litt i Vista-tråden om akkurat dette her nå.. Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 7. februar 2007 Del Skrevet 7. februar 2007 (endret) Installere winxp på nytt igjen, som før, (det tar ikke så lang tid det) slik at den fungererer, og komme tilbake her så vi ordne resten. Jeg mener da at du installere winxp mens Vista er installert. Da kommer du opp i samme status som før, dvs at Pc starter bare i Winxp. Men du installerer winxp i en annen partition, ikke sant? Endret 7. februar 2007 av wiberos Lenke til kommentar
Bone Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 Installert XP på F: , og etterpå installerte jeg Vista på C: Nå starter den bare opp i Vista.. !? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå