Gå til innhold

Sony A-100 eller 350D/400D Canon?

Anbefalte innlegg

7806481[/snapback]

du fant : Nikon D40 18-55mm 7000kr <--- *** Jeg har netopp bestillt D40 å hører veldig bra om det kamera å det fant jeg på nettet for 5300.- med samme objektive så bestill på nett er min anbefalning hvist du skal gå for nytt , kan lønne seg mange plasser :thumbup: ***

7809218[/snapback]

7815085[/snapback]

Jeg mente D80. Jeg har bare forvekslet litt...

Her har du et fantastisk godt tilbud, om du fremdeles er litt usikker på økonomien i det hele. Fordelen med dette er at det bruker Pentax-objektiver, slik at du kan oppgradere til f.eks. Pentax K10D senere, om du skulle ønske det:

http://www.preuspro.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=17980 (Samsung GX-1L m/ 18-55 for kr 2431,-)

http://www.preuspro.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=17978 (Som over men med 50-200 i tillegg, tilsammen kr 3078,-)

7817557[/snapback]

Dette er ikke noe å tenke på en gang, dette kommer til å forsvinne fort, svært fort. Hadde jeg vært pentaxbruker på jakt etter 50-200mm hadde jeg kjøpt dette og solgt resten for en 2000,- da hadde jeg sittet igjen med et billig og bra objektiv til halv pris.

7821846[/snapback]

Hva skal jeg si? Samsungkameraet fristet ikke mye...

Jeg skal stikke innom fotobutikken igjen og kjenne på kameraene. Skal si hva jeg synes etter den turen...

Problemet med Nikon D80 er at den ikke har støvfjerningsfunkjson.

Sony bruker sin stabilitetsgreie på CCD/CMOS bildebrikken som støvfjerning og forbedring av bilder i motion. Har jeg rett?

Endret av narutofan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Problemet med Nikon D80 er at den ikke har støvfjerningsfunkjson.

Sony bruker sin stabilitetsgreie på CCD/CMOS bildebrikken som støvfjerning og forbedring av bilder i motion. Har jeg rett?

7827289[/snapback]

Manglende støvfjerningsfunksjon er ikke et stort "problem" akkurat. Tester viser at støvfjerning på både Sony, KM, Canon og andre med lignende funksjon fungerer heller dårlig og må renses på samme måte uansett. Kanskje du unngår et støvkorn nå og da, men problemet er uansett overdrevet. Ut i fra hvor mye speilrefleks vi har solgt der jeg jobber, og hvor mange som kommer inn for å rense kameraet, kjøpe renseutstyr eller få tips om hvordan man renser, så er det kun en ørliten prosentandel som får problemer med dette.

Skift objektiv med åpningen til huset vendt minst mulig oppover (helst nedover), og skift f.eks på et baderom hvor det er litt fuktig luft.

Lenke til kommentar
Afsen.

Det var smart...

Men disse Canon Kameraene som kom til "deg" etter hjelp for og fjerne støv. Var disse støvkornene ganske så store?

Jeg mener om dette EOS virker? Seff store støvkorn/fiber kan legge seg litt fast...

7835581[/snapback]

I dag fikk vi inn et EOS 400D med et hårstrå på bildesensoren. Ellers er det lenge siden vi fikk inn noe kamera med støv på sensoren, være seg Canon, Nikon, Sony eller andre.

EOS 400D er det første Canon kameraet med støvfjerning, og noen inngående erfaring om dette har vi ennå ikke. Men jeg baserer min påstand på hva jeg har lest i flere tester. I et blad, hvor Nikon D80 og 400D var testet i samme testperiode, i samme omgivelser, så hadde 400D støv på sensoren etter endt testperiode, mens Nikon D80 ikke hadde det. Kan være tilfeldigheter, så klart, men det viser at funksjonen ikke er 100%, og ikke bør være avgjørende for valget av kamera.

Lenke til kommentar

Jeg vill ikke bruke mer enn maks 10.000 kr på kamerahus + 2 objektiver.

Jeg tenker mye på D80 siden den leveres med et så meget bra objektiv i starten av. Jeg har ikke hatt noe serlig tid og sette opp en prisliste der jeg sammenligner kameraene og objektivene i realpris (feks hva huset koster og hva objektivet koster).

D80 leveres med et 2000/2999kr objektiv tror jeg det var...

Og Akam test av objektivet forteller at dette er et meget bra objektiv..

Så jeg tar det med i tenkingen...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...