Gå til innhold

Bærbar til skole og enkle spill

Gjest medlem-105082

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-105082

Hei.

Skal kjøpe meg en ny bærbar pc'en nå. Maks 6000 kr.

Pc'en skal brukes til skole og generelt enkle spill: CS 1.6, Rainbow Six 3 osv.

Ram: Minst 512 mb.

Prosessor: Vet ikke hva som holder til mitt bruk. (2 kjerner hvis pengen holder)

Harddisk: Over 40 GB

Skjermkort: Bra nok til spillene jeg nevnte.

Vekt: IkkHar ikke noe å si.

Hvis dere vil vite noe mer så si ifra. Så skal jeg informere dere!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Regner med at det er 60GB harddisk. Vel nok pedanteri.

Hvis du går på univeristet så har uninett gode avtaler med flere leverandører, blant annet Dell.

Sjekk med It-avdelingen på ditt lærested.

Sikkert flere slike avtaler som dekker høyskoler eller vgs.

Lenke til kommentar
Regner med at det er 60GB harddisk. Vel nok pedanteri.

Hvis du går på univeristet så har uninett gode avtaler med flere leverandører, blant annet Dell.

Sjekk med It-avdelingen på ditt lærested.

Sikkert flere slike avtaler som dekker høyskoler eller vgs.

7787012[/snapback]

Hehe.. mente seff harddisk;)

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Takk for tipsene alle sammen!

Vis du gidder å legge til 500 spenn ekstra får du en ganske god pc, som denne :Advent ( med 80 GB og 1 GB ram ) ;)

Eller denne her til 5000 kr Advent laptop ( den har 60 GB og 1 Gb ram. Den er vist en god pc til den prisen.

7790480[/snapback]

Hvilke skjermkort er det på de pc'ene du linket til? Vet du? Står ikke noe om det :ohmy:

Lenke til kommentar

søkte litt på google om Advent, og det virker som om de sliter med høy risiko for kræsj/BSOD, elendig byggekvalitet (riper/sprekker oppstår fort i plastikken), og dårlig lysstyrke på skjermen. Noen som har prøvd dem må gjerne fylle meg ut her, men jeg ville i hvertfall styrt unna. Virket som at ingen hadde noe annet positivt å si enn prisen.

Endret av ventle
Lenke til kommentar
søkte litt på google om Advent, og det virker som om de sliter med høy risiko for kræsj/BSOD, elendig byggekvalitet (riper/sprekker oppstår fort i plastikken), og dårlig lysstyrke på skjermen. Noen som har prøvd dem må gjerne fylle meg ut her, men jeg ville i hvertfall styrt unna. Virket som at ingen hadde noe annet positivt å si enn prisen.

7790770[/snapback]

Kjenner en del som har Advent og de har vært veldig fornøyd.. Og plastikken blir ripete uanz, så det er bare hvordan man bruker;)

Har hatt en Advent produkt før og var kjempe fornøyd.

Lenke til kommentar

Bekrefter at Advent pcene (har erfaring med maskiner i 4-8000 kr klassen) er søppel. De er knapt nok stabile nok til å spille musikk mens du redigerer word-dokumenter (mitt gamle selvbygg med pentium celereon 500MHz og 128MB ram kjørte XP mer stabilt). Har hatt masse, masse problemer med den til 5000 kr, og har et par tre kompiser som hoppet på disse pcene når de først kom på elkjøp hvorav alle sammen sitter igjen med skjegget fult av postkasser.

Føyer til et par punkter på Ventles liste:

Bråkete og varme. I tillegg vil også jeg understreke at de er skrøpelig bygd og krasjer ofte (spess 4-5000 kr modellene).

@Raste:

Hadde du en Advent pc, eller et annet Advent produkt?

Endret av ..Bjørnar..
Lenke til kommentar

Acer 5051 er en god pc. Stabil og fin. En av de tidligere nevnte Advent brukerne kjøpte en slik. Det må imidlertid nevnes at når det sies at denne pcen har fri oppgradering til Vista er det dypere forklart som gratis oppdatering til Vista basic. Denne pcen vil ikke kunne kjøre Vista Home Premium eller andre Vista versjoner som blant annet har Aero brukergrensesnittet, noe mange knytter til Vista. Bare sånn at man ikke tror man får en ting og ender opp med noe helt annet. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...