F.torres Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 jeg lurer litt på om jeg skal begynne og jobbe får kansje vaske jobb i april men tenkte kansje på vg/dagblad eller helst på meny/rema! noen som har noe jeg burte tener man mest på dagblad eller vg? er jeg gammal nok til og jobbe i en butikk? Lenke til kommentar
larsnl Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 jeg lurer litt på om jeg skal begynne og jobbe får kansje vaske jobb i april men tenkte kansje på vg/dagblad eller helst på meny/rema! noen som har noe jeg burte tener man mest på dagblad eller vg? er jeg gammal nok til og jobbe i en butikk? 7784057[/snapback] Du er gammel nok til å jobbe i butikk, men du kan ikke sitte i kassa. er ikke helt sikker på hva lønnsforkjellen er på VG og dagbladet, men jeg har jobbet i Norpost og der var det grei lønn www.norpost.no Lenke til kommentar
ChaosPredicted Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 Jeg tror ikke du er gammel nok til å jobbe i butikk desverre, jeg tror man må være 16. (Uten at jeg vet dette helt sikkert.) Å selge aviser er nok mer aktuelt. Uansett synes jeg det er flott at du har lyst til å jobbe og tjene egne penger. Lykke til videre. Lenke til kommentar
Varmo Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 Om du er heldig kan du få deg jobb i butikk, du kan sette ut varer osv. Men å gå med VG/Dagbladet er heller ingen dum ide. Du kan også undersøke om å få gå/sykle rundt med reklame, tror disse alternativene skulle gi deg en helt ok inntekt til å være 13 år gammel. Lenke til kommentar
F.torres Skrevet 23. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2007 jeg skal høre litt rundt i butikken! mormora mi jobber i butikk og jeg kjenner sjefen litt! også hadde det vært bra med butikk jobb og vg/dagblad! Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 (endret) Gå med VG eller DB. Man tener mest hos Dagbladet er vel 4 kroner pr avis, mens i VG tener man tre kroner pr avis. Møkkajobb, men lettente penger. Det er greit å gå seg en tur fast hver søndag. Man får frisk luft og treffer folk, i tillegg til å tene litt penger. Lønnen er ikke stor, men penger er penger. Endret 23. januar 2007 av member-101642 Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 Du kan sitte i kassen på butikk som ikke selger alkohol/røyk. Norli, Nille, Til bords er noen. Bare lever maaange søknader. Lenke til kommentar
Campin Carl Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 på vg så MÅ noen fylle infor deg hvis du ike kan jeg tenkte på og gjøre det, men hvis jeg skulle jobbe kun soomerferien(som jeg hadde tenkt til) så fikk knapt nok dekket utgiftene til jobben Lenke til kommentar
JPNord Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 Da jeg var 13 år begynte jeg som avisbud for Aftenbladet, tjente greie penger på det. Kanskje du har noen liknende aviser i nærheten du kan levere? Er en bedre jobb enn vg og db, da man slipper å selge, bare levere til de som allerede har betalt for avisene. Lenke til kommentar
DNA Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 IKKE begynn med avisen. Dårlig betalt og ventetid på avisene HELE tiden. Ødelegger fritiden din. Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 Hva skal du egentlig med pengene ? Man trenger ikke penger egentlig Godteri og brus trenger man ikke, du er heller ikke gammel nok til moped eller noe å kjøre med - Lovlig på veien. Men om du vil spare til noe, er jo flate meg ikke min sak. Men Vg,Db, butikker. Man burde kjenne noen for å få jobb som 13åring, da man gjerne er litt umoden i den alderen, og tar ikke jobben såpass seriøst ( erfaringer av meg selv ) Lenke til kommentar
larsnl Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 Hva skal du egentlig med pengene ? Man trenger ikke penger egentlig Godteri og brus trenger man ikke, du er heller ikke gammel nok til moped eller noe å kjøre med - Lovlig på veien. Men om du vil spare til noe, er jo flate meg ikke min sak. Men Vg,Db, butikker. Man burde kjenne noen for å få jobb som 13åring, da man gjerne er litt umoden i den alderen, og tar ikke jobben såpass seriøst ( erfaringer av meg selv ) 7784360[/snapback] ikke ver frekk nå Lenke til kommentar
JPNord Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 Vel, 13-åringer kan jo gå på kino, kjøpe cd'er, filmer osv de også? Penger trenger man alltid. Lenke til kommentar
F.torres Skrevet 24. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2007 Hva skal du egentlig med pengene ? Man trenger ikke penger egentlig Godteri og brus trenger man ikke, du er heller ikke gammel nok til moped eller noe å kjøre med - Lovlig på veien. Men om du vil spare til noe, er jo flate meg ikke min sak. Men Vg,Db, butikker. Man burde kjenne noen for å få jobb som 13åring, da man gjerne er litt umoden i den alderen, og tar ikke jobben såpass seriøst ( erfaringer av meg selv ) 7784360[/snapback] har masse jeg har tenkt og bruke penger får jeg! ny skjerm cd`er filmer nytt headsett kansje laptop x-box spill pc spill Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 http://www.finn.no/finn/job/object?finnkod...9anu7WJNA015088 Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 Tror man tjener 5 kr per eksemplar av Dagladet man selger. Tror lønna har økt med 2 kr. Man tjener nesten mere penger på å leite etter tomflasker i søppla jo.. Lenke til kommentar
The_Lozer Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 Tror man tjener 5 kr per eksemplar av Dagladet man selger. Tror lønna har økt med 2 kr. Man tjener nesten mere penger på å leite etter tomflasker i søppla jo.. 7793483[/snapback] Da skal det være en tom-flaske søppelbøtte du kan tjene greit med å gå med avis, man får alltid litt ekstra med penger Lenke til kommentar
F.torres Skrevet 26. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2007 Tror man tjener 5 kr per eksemplar av Dagladet man selger. Tror lønna har økt med 2 kr. Man tjener nesten mere penger på å leite etter tomflasker i søppla jo.. 7793483[/snapback] Da skal det være en tom-flaske søppelbøtte du kan tjene greit med å gå med avis, man får alltid litt ekstra med penger 7803221[/snapback] ja har gått med vg vikar tjener ca 300 kroner på 2 timer eller 2,5 timer Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 Du får mer per avis hos dagbladet, men selger mindre - hos VG er det motsatt. Da jeg gikk med Dagbladet hadde jeg kanskje 3-400 kronasjer på en god måned, ikke nok til å "overleve" på for å si det slik. Når jeg ble 15 fikk jeg meg en butikkjobb og begynte å tjene ti ganger så mye Jobber der enda og har 3-7000 i måneden og er nå 17. Skal du ha avisjobb bør du gå for Aftenposten eller en annen avis du kan LEVERE i postkassene. Da slipper du en haig med sure kunder som banner deg opp i trynet fordi du vekker dem og du tjener mer. Nå skriver jeg meg sikkert mer og mer bort fra emnet her, men men... Lenke til kommentar
jennnereer Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 Du får mer per avis hos dagbladet, men selger mindre - hos VG er det motsatt. Da jeg gikk med Dagbladet hadde jeg kanskje 3-400 kronasjer på en god måned, ikke nok til å "overleve" på for å si det slik. Når jeg ble 15 fikk jeg meg en butikkjobb og begynte å tjene ti ganger så mye Jobber der enda og har 3-7000 i måneden og er nå 17. Skal du ha avisjobb bør du gå for Aftenposten eller en annen avis du kan LEVERE i postkassene. Da slipper du en haig med sure kunder som banner deg opp i trynet fordi du vekker dem og du tjener mer. Nå skriver jeg meg sikkert mer og mer bort fra emnet her, men men... 7809364[/snapback] Jeg fikk meg jobb Vår 2004 da jeg var 14, hadde arbeidsuke på rema, kom ned uka etter og spurte og vips så var jeg ansatt der. Det hjelper å vise hva man kan, man kan også sitte i kassen om man er under 18, Men da må bedriften søke til fylket eller noen over 18 må se hver gang du selger tobakk, alkohol, legemidler og filmer med 15/18års aldersgrense. tarifflønn ligger også på +-84 kroner timen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg