Zeratul84 Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 Prøver å høre litt rundt hva folk får mest ørret på, eller om de har noen spessiel favoritt sluk, eller agn. Jeg selv bruker stort sett mark, eller sølvkroken spesial. En av delene vil alltid fungere bra Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 Det er veldig mange konservative tanker rundt ørretfisket. Alt for mange sverger fortsatt til Sølvkroken Spesial, og lignende. Jeg for min del, har fått øynene opp for tyngre sluker. Bruker veldig mye Jensen sild i 18g og 25g når jeg bedriver ørretfiske. Ellers går det mye i Møresild på 22g. Tidlig på våren, da fisken er treg, foretrekker jeg små skjesluker eller spinnere med sterke farger. Disse sveives inn saaaakte for å trigge fisken. Om natten i høyfjellet på sommerstid, bruker jeg mye sorte sluker. Da gjerne sort Spesial og lignende. Lenke til kommentar
Vasily Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 (endret) . Endret 17. mai 2008 av Vasily Lenke til kommentar
sierratec Skrevet 31. januar 2007 Del Skrevet 31. januar 2007 synes 13,5 grams tasmanian devil red terror er grei jeg Lenke til kommentar
lasse91 Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 go sluker midt utpå vidda må være den grønne lilleauren, jensen sild, eller lilleauren i kober allltid bankers....i tillegg liker jeg en ørretbomber med HPG eller HPR(hekkan pekkan) Lenke til kommentar
Slettet konto Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 (endret) Etter en fisketur på New Zealand (ganske mange faktisk) gleder jeg meg til sommeren og nymfefiske. Har ikke gjort noe særlig utav dette i norge, men med de resultatene jeg fikk med små nymfer og stor fisk der nede, må jeg si jeg har stortrua her hjemme også... Endret 4. februar 2007 av Cirrrus Lenke til kommentar
FDviking Skrevet 10. februar 2007 Del Skrevet 10. februar 2007 (endret) bruker nesten bare spinner! (meps black fury (sorte og rød)) Endret 10. februar 2007 av FDviking Lenke til kommentar
Perazzi Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Stingsilda, fungerer like godt i ferskvann som i saltvann. En skikkelig "killer" Lenke til kommentar
The_Hurricane Skrevet 29. mars 2007 Del Skrevet 29. mars 2007 Jeg selv bruker stort sett mark, eller sølvkroken spesial.En av delene vil alltid fungere bra 7783982[/snapback] Er enig med deg der. Mark er som regel alltid bankers. Men også Spesialen er min favoritt. Fisker relativt lite ørret, men blir jo litt. Da som regel med mark og Andersduppen. En glimrende dupp som jeg syns funker utmerket... Lenke til kommentar
Effekt Skrevet 6. april 2007 Del Skrevet 6. april 2007 Har eit par heimesnekra favorittfluer til både elv og stille vatn. Får kanskje poste eit par av dei i fluebindingstråden etter kvart. Lenke til kommentar
NanoMidaZ Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 Myran Spinnere fungerer utmerket til Ørretfiske. Typene Agat og panther er spesielt gode og bør testes Lenke til kommentar
Xander^ Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 (endret) Flue selvfølgelig.. Tok denne på en Zulu Silver i helga Endret 4. juni 2007 av Xander^ Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 Vekt, lenge? Fine tegninger på fisken, men den ser litt slank ut. Lenke til kommentar
Xander^ Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 (endret) Vekt, lenge? Fine tegninger på fisken, men den ser litt slank ut. 8785132[/snapback] Målte den 4 hg med handlepose 33 cm Første fisken jeg har tatt med fluestang og kan med det si at fluefiskebasillen har tatt et godt jafs i meg.. edit: Enda morsommere var at flua var selvbundet Endret 5. juni 2007 av Xander^ Lenke til kommentar
storkers Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 sluk: vibra.. agn: makk bruker nesten kun vibra sluk etter fantastisk fiske med den,makk du kjøper i butikken er ofte bedre enn den du graver selv(konsistens,holdbarhet). Lenke til kommentar
Litejk Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Jensen sild 14gram til innlandsfiske! Lenke til kommentar
Simmmmmern Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 bruker nesten bare spinner! (meps black fury (sorte og rød)) 7915365[/snapback] sort med gule prikker er jo best da bruke også en flytewobler i en liten bekk på hytta Lenke til kommentar
Jaukim Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Mitt personlige favoritt for ørret fiske i ferskvann er spinneren, pleier å ro fremm og tilbake med fiskestanga festet bak i båten, slik at "sluken" spinner. Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå