eikum Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 Hei! Har tenkt til å skifte abo. type hos NextGenTel. Til dags dato har jeg 2/2 shdsl. Men jeg synes dette er litt bortkastet, altså betale så mye! Så har tenkt til å nedgradere mitt abo til ADSL2+. Vil ha høyere nedlastnings hastighet =) Men når jeg ringte til NGT 2 ganger idag fikk jeg 2 ganske forskjellige svar; Person 1: Du kan få opptil 12000 kbps opp og full fart opp. Person 2: Du kan få opptil 6500 kbps og 540 kbps opp. Er kanskje ikke så rart at jeg blir en smule forvirret.. Grunnen til at jeg spurte dem om hvordan hastighet jeg kommer til å få er fordi jeg bor ca 2193 meter fra hovedsentralen.. Så spørsmålet mitt er, hva mener dere? har person1 eller person2 rett? Finnes ingen tabell jeg kan sjekke dette ut? Lenke til kommentar
magio Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 (endret) Kompis av meg har ca samme avstand og han har rundt 10mbit med full fart opp. Antar at person2 snakka om vanlig ADSL kanskje? Endret 23. januar 2007 av magio Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8745264 Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 Dette burde være en ganske beskrivende tabell: http://www.nextgentel.no/privat/produkter/adsl2+/ Lenke til kommentar
eikum Skrevet 23. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2007 jepp, sa på den! Men han mente den var feil eller no :S Men bruker ikke ADSL og ADSL2+ samme kabler? Altså fra sentralen og hjem til meg Lenke til kommentar
Konge Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 (endret) Jeg sitter på omtrent samme linjelengde riktignok noen få 10talls meter mindre men alikevel og får rundt 14000/850 på ITavisen sitt speedometer i toppene . Så at du får "full fart opp" det tror jeg ikke så meget på om vi da snakker om ADSL2+ sin maksimale kapsitet på kort nok linjelengde . Det vi i praksis si at man kan bikke over 1.7MBps i downloadhastighet . !ED -"Men bruker ikke ADSL og ADSL2+ samme kabler?" Jo det er samme kabler det er snakk om . Endret 23. januar 2007 av Konge Lenke til kommentar
magio Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 Samme kabler, forskjellig frekvens. Lenke til kommentar
JButton Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 Kabler og linjelengder skal man ikke se seg blind på. Det er stor forskjell på de kablene som ligger i bakken rundt omkring i landet. Er størsteparten av strekket 0.4 kabel kan du gange linjelengden med to. Lenke til kommentar
deleder Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 Kabler og linjelengder skal man ikke se seg blind på. Det er stor forskjell på de kablene som ligger i bakken rundt omkring i landet. Er størsteparten av strekket 0.4 kabel kan du gange linjelengden med to. 7785518[/snapback] Stemmer. Vanskelig å si hva du kan få om du ikke har et ADSL2-modem så de kan teste hva det synker på og så kan du evt kjøre noen stabilitetstester. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8745264 Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 Jeg og en annen har samme linje fra NGT. Vi er begge 1 km unna sentralen, og hos meg varierer hastigheten fra 16-20 Mbit, mens hos han ligger den på helt nede i 10-12. Her kan det godt være snakk om forskjellig kvalitet på linjene. Vi er heller ikke tilkoblet samme sentral. Lenke til kommentar
The Walking Dead Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 Jeg og en annen har samme linje fra NGT. Vi er begge 1 km unna sentralen, og hos meg varierer hastigheten fra 16-20 Mbit, mens hos han ligger den på helt nede i 10-12. Her kan det godt være snakk om forskjellig kvalitet på linjene. Vi er heller ikke tilkoblet samme sentral. 7819015[/snapback] innkapasitet på sentral teller også ganske mye. + at hvor belastet sentralen er. Lenke til kommentar
hsds Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 Jeg har 2.2 km linjeavstand og den syncher inn på 17mbit og full upload ( ca 1.5 mbit) Storfornøyd - hsds Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 De to svarene du har fått er sikkert for ADSL2+ og ADSL... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå