Gå til innhold

Hvor ble det av minne?

C-Style

Anbefalte innlegg

Fikk nye rambrikker i dag, så nå har jeg 4096mb. Det som er så rart er at det står i bios at jeg har installert 4096mb, men når jeg høyreklikker på min datamaskin så står det 3,00GHz, hvor ble det av den siste GHZ'en?

Hovedkortet mitt er et Asus P5N32-SLI Premium. Er det en instilling i bios jeg har oversett?

Endret av C-Style
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hvis du har 64bit cpu kan du bruke 64bits windows.

Du bør og sjekke at all maskinvaren din har tilgjengelige drivere for 64bit.

7783923[/snapback]

Har en Intel Core 2 Duo E6600 2.4GHz Socket LGA775, 4MB. Tror den støtter 64-bit hvis det her betyr det "Intel Extended Memory 64 Technology".

Lenke til kommentar
Jepp. Men som sagt så må alle dingsene dine ha 64-bits drivere. Finnes det ikke noen "hacks" for 32 bits win så den ser alt minnet?

7784021[/snapback]

Har kjørt sånn Vista kompabilitetstest og alt var i orden der, men driverne aner jeg ikke. Har ikke hørt om noen hacks heller.

Lenke til kommentar
Fikk nye rambrikker i dag, så nå har jeg 4096mb. Det som er så rart er at det står i bios at jeg har installert 4098mb, men når jeg høyreklikker på min datamaskin så står det 3,00GHz, hvor ble det av den siste GHZ'en?

Hovedkortet mitt er et Asus P5N32-SLI Premium. Er det en instilling i bios jeg har oversett?

7783599[/snapback]

Da blir det jeg som må være pirkete;

Sjekk benevningene dine ;)

Forøvrig vil du ikke kunne utnytte mer enn 3 GB, pga adresseringsproblemer

Lenke til kommentar
Det betyr at du ikke kan benytte mer enn 3 GB minne på et 32-bits system.

For å kunne benytte mer enn 3 GB, må du bruke et 64-bits operativsystem.

Etter hva jeg har fortstått bruker du et 32-bits system

7786325[/snapback]

Ok. Takk for hjelpen :)

Lenke til kommentar

Jeg og har en maskin der det er installert 2x 2GB brikker, men får bare opp 3GB. Skjønner at man må ha 64bit windows for å få "utnyttet" ramen, men det skal vel uansett stå 4GB under oppstart av maskinen?

Er et Asus A8N32-SLI Deluxe hovedkort med en Athlon 64 X2 CPU. Tror det står noe i bios om at det er installert 4gb, men at bare 3 kan brukes. Kortet skal vel støtte 2GB brikker, og det skal vel ikke ha noe å si hvilken windows som er lagt inn i forhold til hva som "leses" i bios...

Lenke til kommentar
Jeg og har en maskin der det er installert 2x 2GB brikker, men får bare opp 3GB. Skjønner at man må ha 64bit windows for å få "utnyttet" ramen, men det skal vel uansett stå 4GB under oppstart av maskinen?

Er et Asus A8N32-SLI Deluxe hovedkort med en Athlon 64 X2 CPU. Tror det står noe i bios om at det er installert 4gb, men at bare 3 kan brukes. Kortet skal vel støtte 2GB brikker, og det skal vel ikke ha noe å si hvilken windows som er lagt inn i forhold til hva som "leses" i bios...

7788238[/snapback]

men alle vista os'ene støtter mer enn 3gb? eller må det vær vista 64bit ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...