Gå til innhold

FriFamilie eller lignende?

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg lurer på om det ville vært mulig for meg å benytte meg av dette.

Kjæresten min bor i et utkantstrøk av Bergen, de har forholdsvis dårlig dekning fra de fleste operatører, men Telenor funker. Sent i sommer skal jeg flytte dit selv, og vi blir samboere (Jeg flytter inn i leilighet der, og hun flytter inn der). Ingen av oss har Telenor nå, men har kommet frem til at det hadde vært genialt å ringe gratis til hverandre ettersom det er det vi bruker mobilen til mest, det og meldinger til hverandre, men dette kan endres litt på siden det eventuelt blir gratis å ringe sånn at det blir mer økonomisk. Lurer på om det ville være mulig å etablere dette abonnementet for oss? Hvordan fungerer det med ulike nummer.. har lest at vi må være minst to stykker, og at disse må være over 18 år, og det er vi begge.

Blir regningene for begge telefonene da sendt til den som er registrert som "hovedinnehaver"? (Regner med dette, og det er derfor vi muligens venter til vi flytter sammen ettersom det kanskje blir litt vanskelig når vi bor et godt stykke fra hverandre, men vet jo ikke)

Vil dette være lønnsomt for oss? Kan vi legge til numre? (Regner med at disse eventuelt må være i Telenor også) Er det i det hele tatt "lov"?

Er usikker på dette, men så på det som en mulighet.. som sagt.. veldig usikker

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med Telenor må man vel være 18-19 år for å være hovedinnehaver.

Med NetCom spiller det iallefall ingen rolle hvor i norge medlemmene bor hen. Med Netcom kan man også være f.eks ett YoungTalk abonnement og ett kontantkort. Men siden NetCom er utelukket for henne pga dekning og dere må ha Telenor, så må begge ha ett fakturabasert abonnement :)

Lenke til kommentar

Du har lov til å legge til andre telenor abonenter, men da vil du bli ansvarlig for å betale regningene deres også, du får nemlig alle som er samlet i en fri familie avtale på en regning.

Om dette lønner seg for deg kommer jo mye ann på ditt forbruk, du må passe på å velge abonnement som passer ditt ringemønster. Ringer du for over 1000 kroner pr mnd f.eks, så tror jeg ikke noen av telenor sine abb passer for deg. Eneste unntaket ville da vært hvis over halvparten av samtalene dine går til din kommende samboer.

Lykke til med valg av mobilabb og lykke til med å bli samboer :p (nå begynner det vanskelige livet som eldre menn hele tiden vitser om. Hehe)

PS! Tele 2 har også noe ala fri familie, de har billigere abb, (Tele 2 Champion) og de har telenordekning.

Lenke til kommentar
Med Telenor må man vel være 18-19 år for å være hovedinnehaver.

Med NetCom spiller det iallefall ingen rolle hvor i norge medlemmene bor hen. Med Netcom kan man også være f.eks ett YoungTalk abonnement og ett kontantkort. Men siden NetCom er utelukket for henne pga dekning og dere må ha Telenor, så må begge ha ett fakturabasert abonnement :)

7783658[/snapback]

Aah.. tenkte på FriFamilie som et abonnement i seg selv, men kan vel være mer eller mindre hvilke abonnement som helst, og så kommer FriFamilie som et slags tillegg utenom disse? Har jeg forstått det rett da?

Og tusen takk for svar:)

Lenke til kommentar
Du har lov til å legge til andre telenor abonenter, men da vil du bli ansvarlig for å betale regningene deres også, du får nemlig alle som er samlet i en fri familie avtale på en regning.

Om dette lønner seg for deg kommer jo mye ann på ditt forbruk, du må passe på å velge abonnement som passer ditt ringemønster. Ringer du for over 1000 kroner pr mnd f.eks, så tror jeg ikke noen av telenor sine abb passer for deg. Eneste unntaket ville da vært hvis over halvparten av samtalene dine går til din kommende samboer.

Lykke til med valg av mobilabb og lykke til med å bli samboer :p (nå begynner det vanskelige livet som eldre menn hele tiden vitser om. Hehe)

PS! Tele 2 har også noe ala fri familie, de har billigere abb, (Tele 2 Champion) og de har telenordekning.

7783693[/snapback]

Det er jo sant.. blir vel bare en eventuell hustelefon da:)

Ringer ikke så mye, nei, men mesteparten går til henne. Ellers ringer jeg ytterst sjelden, blir bare ringt opp av andre, men det er ikke mitt problem *ler*

Takk for det *smiler og ler*

Det skal jeg sjekke ut, tusen takk for tips :D Edit: Ved nærmere ettertanke tror det er Tele2 hun har nå, vel og merke kontantkort, men er litt problemer med mobilen. Er veldig sannsynlig at det er mobilen som driver helsike, men er litt ustabilt.. (hun skal anskaffe ny snart, så finner jo ut om det er abonnementet eller mobilens skyld da)

Endret av TreeHugger
Lenke til kommentar

Hei

Jeg vil foreslå at dere tegner Djuice Allstar eller Telenor FriFiks og Fri Familie. Fri Fiks kan absolutt matche Tele2 Champion. Har kun 5 øre dyrere ringepris og 29 kr i mnd (de 29 inkluderer 20 min samtaletid.) Og hos telenor holder det at ansvarlig er 18 år. Hos Tele2 må man være 25 år!! Jeg vil også foreslå at dere bestiller i januar/februar da det er gratis innmeling da. Man trenger ikke bo på samme sted og man får også regningen på nett, så det er evt bare å be henne sette inn penger på kontoen din for sitt bruk eller noe sånt.

Håper dette ga noen svar.

Lenke til kommentar
Hei

Jeg vil foreslå at dere tegner Djuice Allstar eller Telenor FriFiks og Fri Familie. Fri Fiks kan absolutt matche Tele2 Champion. Har kun 5 øre dyrere ringepris og 29 kr i mnd (de 29 inkluderer 20 min samtaletid.) Og hos telenor holder det at ansvarlig er 18 år. Hos Tele2 må man være 25 år!! Jeg vil også foreslå at dere bestiller i januar/februar da det er gratis innmeling da. Man trenger ikke bo på samme sted og man får også regningen på nett, så det er evt bare å be henne sette inn penger på kontoen din for sitt bruk eller noe sånt.

Håper dette ga noen svar.

7783784[/snapback]

Det hjalp veldig:) Stor takk^^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...