Gå til innhold

Nytt strategispill - Er warcraft 3 for gammelt?

Anbefalte innlegg

Har alltid likt strategisjangeren er på utkikk etter et godt og underholdende spill.

Fant Warcraft 3 og Frozen Throne til 89 pr stk på zailor.no. Er det verdt å kjøpe det, er det fortsatt folk som spiller det? Har spillt gjennom WC3 (u/Frozen Throne) for noen år tilbake, men jeg er usikker på om spillet vil virke for gammelt og utdatert. Noen som vet om det er mulig med widescreen oppløsning?

Et annet interessant alternativ er Battle for Middle Earth II. Har spillt gjennom det første og synes det var spennende.

Noen som har andre alternativer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det eneste jeg vedt er at det veeldig mange som spiller frozen throne og det kan anbefales. Jeg vedt ikke om det er widescreen :/

age of empires er jo helt prima. Spesielt toeren, men det begynner vel å bli litt utdatert nå.

Hvis du likte warcraft 3 så kan jo starcraft være noe. Har ikke spillt det sjøl, men tror det er en del som fortsatt spiller det.

Lenke til kommentar

er ikke widescreen desverre. Blir litt rart å spille på en ws, men du blir vant til det etterhvert. jeg er iallefall det.

Warcraft er langt ifra utdatert. mange som enda spiller det, selv om communitiet i norge ikke er så levende som det en gang var

Lenke til kommentar

Warcraft III med expansion er fortsatt konge, både online og i singleplayer. Battle for Middle Earth II er jeg litt mer usikker på om du bør kjøpe, selv syns jeg enern er bedre. Nummer to går litt for sakte for meg, rett og slett...

Lenke til kommentar

Må si at WC3 + expansion til 178kr er et bra kjøp, spesielt vis du syntes spillet var morsomt når du spillte gjennom det.

Vis du er ute etter alternativer er jeg enig i at du burde ta en titt på Warhammer 40000, eller vis du har lyst på noe med litt bedre grafikk (W40K grafikken er helt ok) og som er mer historisk kan du jo ta en titt på Company of Heroes

Lenke til kommentar
Warcraft 3 og Frozen Throne er jo geniale spill, selv om de begynner å dra på årene.

Men å kalle dem strategispill er vel kanskje å dra det litt langt, vil si det er mer taktikk og lite strategi involvert.

Men uansett et godt valg  :thumbup:

7784770[/snapback]

Hæ? Kvifor er ikkje WC3 strategispel? WC3 og TFT er like mykje RTS som alle andre RTS, i alle strategispel må du være taktisk.

A strategy is a long term plan of action designed to achieve a particular goal most often "winning". Strategy is differentiated from tactics or immediate actions with resources at hand. Originally confined to military matters

Om du synest WC3:TFT er bra så kan eg ikkje gjere anna enn å anbefale dei på det varmaste, 178,- er ingenting i forhold til det du får, kvalitet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...