Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Kan naboen sende meg regning?


Azton

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Høres ut som en typisk "er det rart det er krig?"-sak. Prøver å finne på en ordning dere kunne hatt, men dette var så vanskelig og bagatellmessig at jeg kommer ikke opp med noe som helst. Du har min fulle sympati. Tviler sterkt på at han vil komme noen vei om han prøver å drive inn en slik regning rettslig.

Lenke til kommentar

En greiere løsning om du vil prøve å bedre forholdet med denne naboen, er vel å tilby deg å spyle bilen hans en gang iblant mens du vasker din egen. :p

 

Når det er sagt, så høres fyren ut som en håpløs tulling som naboer flest. Men du skal tross alt bo vedsiden av fyren i en del år antar jeg, så er gjerne greiest å være på godfot med'n.

Lenke til kommentar

Hadde han vært redd for riper i lakken skulle jeg ikke sakt noe, men potemerker.. :D

 

Hadde katten din klort opp hagemøblene hans og han kunne bevise at det var katten din som hadde gjort kunne han søkt om erstatning for skade.

 

Men potemerker er da ingen skade. Tar du timebetalt når du raker opp alt løvet som har falt fra naboens buske ned på din plen? :roll:

Lenke til kommentar

Jo, men altså, hvor lenge er bilen ren i januar måned, med 7 cm snø? :p

 

Men slik jeg ser på det: karen bor jo i et byggefelt, der slike ting kan oppstå. Jeg ser jo at det må være litt irritabelt når han nettopp har vasket bilen sin og det kommer potemerker på den, men katter er jo dyr som ikke kan styres i den grad, og av og til må man ta litt ansvar selv, som f.eks, legge et håndkle på bilen (som katten sikkert garantert kommer til å legge seg på, fremfor det kalde harde stålet), eller hive ut noe katteskremmer i gården sin. Livet er ikke alltid rettferdig, og avogtil må man ta i et tak selv.

 

 

Menmen, fuck all, han flytter om 2 mnd :D

Lenke til kommentar

Ikke betal den regninga. Han kan ikke vaske bilen og SÅ gi deg regninga uten at du visste noe. Kanskje han trengte styling til bilen å, pluss at katta ødela turboen hans, så han sender deg regning på det å. Nei gi faen i han du.

 

Høres ut som naboen til kompisen min. Vi gjorde en avtale med naboen om at vi fikk ha fest hvis vi ryddet opp i hagen dagen derpå, også skulle vi ikke bråke. Hvis vi gjorde det skulle hun komme bort og si ifra.

Festen gikk sin gang og vi hørte ikke noe til naboen. Plutselig ser vi henne står ute klokka 2 på natta og rydder ølbokser i hagen og skriker "hvorfor i helvete har dere ikke ryddet etter dere". Dagen etter beskyldte hun oss for å ha knust et vindu hos henne også. Et vindu som var på andre siden av huset. Merkelig da vi ikke hadde vært der noen av oss. Pluss at festen gikk rolig for seg. Hun kom med en regning på 5 tusen for vinduet pluss omkostninger for at "hun ryddet" i hagen.

Lenke til kommentar

Anbefal naboen å kjøpe kattefelle, så er han kvitt problemet. Hadde jeg hatt problemer med en kattj**** på min bil, så hadde jeg kjøpt inn kattefelle fortere enn svint. Katter er løsdyr såfremst de ikke er i bånd. Selv om du har dyr så betyr jo ikke det at alle rundt deg skal plages med det. (hvis man på død og liv skal ha dyr, så kan man jo få de i bånd, værste jeg ser er løshunder. Etter det, så er det kattene som reker overalt) Mink/mårfelle funker foresten også, men da tar du livet av katta i samme slengen.

 

Sånn rent juridisk sett, så må han vel bevise at det var din katt og at han har hatt økonomiske utlegg for å måtte vaske bilen som følge av dette. Det kan han jo gjøre ved å ta bilder el. av katta di oppå bilen hans, dokumentere at den har gått der og tatt vare på kvittering av vaskehall el. for så å sende deg regningen (noe jeg i og for seg synes høres ut som en god ide)

Lenke til kommentar
Anbefal naboen å kjøpe kattefelle, så er han kvitt problemet. Hadde jeg hatt problemer med en kattj**** på min bil, så hadde jeg kjøpt inn kattefelle fortere enn svint. Katter er løsdyr såfremst de ikke er i bånd. Selv om du har dyr så betyr jo ikke det at alle rundt deg skal plages med det. (hvis man på død og liv skal ha dyr, så kan man jo få de i bånd, værste jeg ser er løshunder. Etter det, så er det kattene som reker overalt) Mink/mårfelle funker foresten også, men da tar du livet av katta i samme slengen.

 

Sånn rent juridisk sett, så må han vel bevise at det var din katt og at han har hatt økonomiske utlegg for å måtte vaske bilen som følge av dette. Det kan han jo gjøre ved å ta bilder el. av katta di oppå bilen hans, dokumentere at den har gått der og tatt vare på kvittering av vaskehall el. for så å sende deg regningen (noe jeg i og for seg synes høres ut som en god ide)

7794471[/snapback]

Jeg må bare le , kjøp en garasje! Har man derimot bilen ute må man regne med sånne bagateller.

 

Og det var vel ingen som tvingte deg til og kjøpe bil?

Endret av thahabbis
Lenke til kommentar
Ikke betal den regninga. Han kan ikke vaske bilen og SÅ gi deg regninga uten at du visste noe. Kanskje han trengte styling til bilen å, pluss at katta ødela turboen hans, så han sender deg regning på det å. Nei gi faen i han du.

 

Høres ut som naboen til kompisen min. Vi gjorde en avtale med naboen om at vi fikk ha fest hvis vi ryddet opp i hagen dagen derpå, også skulle vi ikke bråke. Hvis vi gjorde det skulle hun komme bort og si ifra.

Festen gikk sin gang og vi hørte ikke noe til naboen. Plutselig ser vi henne står ute klokka 2 på natta og rydder ølbokser i hagen og skriker "hvorfor i helvete har dere ikke ryddet etter dere". Dagen etter beskyldte hun oss for å ha knust et vindu hos henne også. Et vindu som var på andre siden av huset. Merkelig da vi ikke hadde vært der noen av oss. Pluss at festen gikk rolig for seg. Hun kom med en regning på 5 tusen for vinduet pluss omkostninger for at "hun ryddet" i hagen.

7792269[/snapback]

Og hvordan gikk den saken ?

 

Du kan jo be han drite i å vaske bilen.

Greit, har katter selv. Hatt det alle år, bli litt grinete når mine og naboene sine katter tramper over taket og panseret 30sek etter på. Men herregud da.. Jager de bort og skyller det bare bort. Og potemerker dagen etter eller så... SOOO WHAT

Ikke rart det er krig nei.

Lenke til kommentar

Duer driter ned bilen min. Da kan jo jeg sende regning til borettslaget som somler med garasjebyggingen. Nei, kan bare ikke for det. Synes dette blir litt for dumt. :yes:

 

 

Personlig foretrekker jeg nok kattepoter på bilen fremfor lukten av katte-tiss på trappa. Hva ville han forlangt du skulle gjøre i en slik situasjon tro? :hmm:

Lenke til kommentar

Spørsmålet er vel litt om hvor bilen står.

 

Dersom naboen har en hun som kommer og gjør fra seg i hagen din hele tiden må man vel kunne kreve at hunden holdes i bånd. Katter er jo litt friere av natur, men hvor grensen går i dette tilfellet er vanskelig å si.

 

Sett deg inn i naboens situasjon. Hvis dette er noe som plage ham veldig, hva ville du gjort om du var i hans sko?

Lenke til kommentar
Spørsmålet er vel litt om hvor bilen står.

 

Dersom naboen har en hun som kommer og gjør fra seg i hagen din hele tiden må man vel kunne kreve at hunden holdes i bånd. Katter er jo litt friere av natur, men hvor grensen går i dette tilfellet er vanskelig å si.

 

Sett deg inn i naboens situasjon. Hvis dette er noe som plage ham veldig, hva ville du gjort om du var i hans sko?

7796763[/snapback]

 

Bilen står i carport, uten noe form for dør. Må påstå at det er forkjell på en klatt med drit og noen støvmerker på bilen. Hadde jeg vært i hans sko ville jeg tatt en litt annen fremgangsmåte mot megselv enn å komme på døra mi og true meg med regninger, og urealistiske forslag om at jeg skal stå å vaske bilen hans hver morgen. Ville nok heller prøvd å komme med en skikkelig løsning.

Lenke til kommentar
Bilen står i carport, uten noe form for dør. Må påstå at det er forkjell på en klatt med drit og noen støvmerker på bilen. Hadde jeg vært i hans sko ville jeg tatt en litt annen fremgangsmåte mot megselv enn å komme på døra mi og true meg med regninger, og urealistiske forslag om at jeg skal stå å vaske bilen hans hver morgen. Ville nok heller prøvd å komme med en skikkelig løsning.

 

jeg tror det er lett for naboen å skylde på deg siden du har katt. For alt jeg vet så kan det hende en av nabokattene gjør det av og til også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...