Gå til innhold

explorer virker ikke

Anbefalte innlegg

Jeg har tidligere postet en post om at jeg har hatt problemer med "Dr Watson"

Nå har det seg sånn at jeg har fått vekk feilmeldingen, og jeg har fått internettet til å virke igjen, men EXPLORER virker ikke.

Uten explorer er ikke windows mye dugelig, da ting som "control panel" "my documents" etc ikke virker.

Er det noen som har noen idèr om hva jeg kan gjøre for å få det til å virke?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du har hatt virus, trojaner eller orm: Sjekk i registeret om du der har key'en:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Image File Execution Options\explorer.exe

Hvis ja, ta først backup av registeret for sikkerhetsskyld. Derpå slett key'en og reboot.

Lenke til kommentar
Hvis du har hatt virus, trojaner eller orm: Sjekk i registeret om du der har key'en:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Image File Execution Options\explorer.exe

Hvis ja, ta først backup av registeret for sikkerhetsskyld. Derpå slett key'en og reboot.

7785542[/snapback]

Jeg fant ikke explorer i listen, men det gjore jeg heller ikke på den pcen jeg har virkende explorer på. Kan jeg ta C:\WINDOWS\explorer.exe fra den pcen over til den jeg bruker nå, og se om det virker bedre?

Forundrer meg at jeg ikke får det til å virke i vanelig modus, når det funker i safemode.

Endret av m4nia
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...