boris2k Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 (endret) Er der noen her som har gjort det eller vet hvordan mag gjør det?? Linker er også bra.... Corsair Value Select minne - 1 GB ( 2 x 512 MB ) - DDR II SDRAM - Minnehastighet : 533 MHz ( PC2-4200 ) (standar) Spenningsforsyning : 1.8 V (standar) CPU: Intel Pentium D 820 2.8 GHz prosessor - Dual-core Hk: ABIT AB9 Pro - ATX - iP965 setter stor pris på alle svar Endret 23. januar 2007 av boris2k Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 Tror den eneste måten som funker er ved å stille opp FSB, men da klokker du CPU samtidig. Du kan prøve å sette RAM til å kjøre på 667MHz (2:5) i BIOS, men da må du også sette timings til det meste du kan. Det er ikke sikkert maskinen vil starte hvis du gjør det, ås vær forberedt på å resette cmos. Ikke at det har noe som helst hensikt å kjøre RAM på annen hastighet enn FSB, men hvis du absolutt vil overklokek minnet... Skal du overklokke minnet har det ingen hensikt å kjøre det assynkront med FSB, så FSB må justeres opp for at maskinen skal ha noe utbytte av det. Når du stiller opp FSB klokker du som sagt CPU også, og siden Pentium D ikke, etter det jeg har hørt, er noen god overklokker, vil du få et labert resultat. Lenke til kommentar
boris2k Skrevet 23. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2007 Tror den eneste måten som funker er ved å stille opp FSB, men da klokker du CPU samtidig.Du kan prøve å sette RAM til å kjøre på 667MHz (2:5) i BIOS, men da må du også sette timings til det meste du kan. Det er ikke sikkert maskinen vil starte hvis du gjør det, ås vær forberedt på å resette cmos. Ikke at det har noe som helst hensikt å kjøre RAM på annen hastighet enn FSB, men hvis du absolutt vil overklokek minnet... Skal du overklokke minnet har det ingen hensikt å kjøre det assynkront med FSB, så FSB må justeres opp for at maskinen skal ha noe utbytte av det. Når du stiller opp FSB klokker du som sagt CPU også, og siden Pentium D ikke, etter det jeg har hørt, er noen god overklokker, vil du få et labert resultat. 7783318[/snapback] ok takk.. jeg må vel også øke spenningen både på CPU og mine hvis jeg stille opp FSB? Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 Ikke nødvendigvis. Jeg ville ikke gjort det før maskinen ble ustabil. Øker du volten blir temperaturen fort mye høyere, og det vil du ikke at den skal bli. Prøv å øke FSB med 5MHz først og deretter 2MHz til den ikke er stabil i Prime95 og MemTest. En time i hver av delene skal holde, selv om det beste er å sette på over natta eller liknende. Jo lenger du tester, jo mindre feilmargin får du på om det er stabilt. Du MÅ passe på tamperaturene, CPU temp. spessiellt. SpeedFan er et godt program, hvis det funker...noen hovedkort funker det ikke på, men prøv. Hvis ikke så skal CoreTemp virke til å overvåke CPU, du finner programmet på google. Prime95 MemTest SpeedFan For å kjøre Prime95 på begge kjernene, noe du må, så pakker du ut programmet og høyeklikker på .exe filen. Gå inn på egenskaper og kopier plasseringen. Lim plasseringen inn i Start>Kjør og sett anførselteng >"< forran og bak, uten mellomrom. Så går du helt til slutten av plasseringen, bak anførselstegnet og trykk mellomrom èn gang. Nå skriver du -An og trykk enter. Nå skal det komme opp et nytt vindu med Prime95. Inni hvert av vinduene må du gå inn i Advanced>Affinity... og fjerne markeringen av "Let program run on any CPU" og sette det ene vinduet til å kjøre på CPU 0, og det andre til å kjøre på CPU 1. Memtest bør du kjøre to vinduer av. Det ene bør teste 500MB mens det andre tester "All unused RAM" Tror det skal holde for nå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå