LtdEdFred Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 Heisann. Jeg tenkte jeg skulle sette opp den trådløse routeren min mot den bærbare PC'en. Som dere vet så må jeg jo koble til PC'en med kabel for å endre litt innstillinger (uten at jeg er helt stø på hva slags innstillinger osv, men det blir først aktuelt senere). Problemet mitt nå er at når jeg setter inn ethernetkabelen (har testet både med og uten den trådløse senderen aktivert) så prøver den bare å koble til en god stund. "Henter Nettverksadresse" står det til den kutter og sier at det er "Begrenset eller ingen tilkobling". Jeg har prøvd med en ledning fra modemet til WAN inngangen på routeren og med ethernetkablen fra forskjellige utganger. Jeg har også prøvd med tre forskjellige ethernetkabler direkte fra modemet og i den bærbare for å sjekke om det kanskje er routeren som tuller med noe. Selv når jeg tar den kabelen som er koblet i den stasjonære som i samme sekund står og seeder for fulle seil og setter i den bærbare skjer det nada. Det som gjør meg ekstra forvirret er at dette virket før. Jeg prøvde nemlig å sette opp det trådløse nettverket med en gang jeg fikk routeren og internett virket med kabel fra både modem og router. Tilgang til routermenyen fikk jeg også. Men så banket eksamen på døren og jeg ga opp da jeg ikke fikk til krypteringen. Derfor lurer jeg på om jeg kan ha tuklet med feil innstilinger. I Enhetsbehandling står det navnet på ethernetkortet som det skal og den opplyser om at "Denne enheten fungerer som den skal". Routeren er forøvrig en D-Link DI-524. Har noen anelse om hva jeg kan gjøre for å fikse dette igjen? Bare si ifra om det er noen viktige opplysninger jeg har utelatt. Lenke til kommentar
molsen Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 (endret) BUMPER denne jeg, da jeg sitter med akkurat samme problem selv. Mvh Magnus EDIT, problem løst. Endret 25. juli 2007 av molsen Lenke til kommentar
drsp Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 Bumper jeg også, da jeg har eksakt samme problem. En midlertidig fiks er å sette ip-adressen manuelt på "Egenskaper for Internett-Protokoll (TCP/IP)"-vinduet, men da kan du ikke bruke routeren til å administrere IP-adressene på nettverket. (Trådløse tilkoblinger "Henter Nettverksadresse" helt til den får en time-out og tilkoblingen blir brutt.) men ting fungerer i en stund.. Jeg begynner å mistenke at den siste firmware-oppdateringen gjorde dette..? har dere versjon 2.04 av Firmwaren? Lenke til kommentar
MasterBlaster Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Hei. Det høres ut som om du har problemer med DHCP serveren (Den som deler ut ip adresser) på ruteren din. For å finne ut av dette må du legge inn en statisk ip adresse på en Pc og koble denne direkte på ruteren. En adresse som kan passe (Ikke bruk den samme) finner du ved å starte et command vindu på den Pc'n som kommer på nett (Start-> run-> cmd+enter). Skriv så inn kommandoen ipconfig /all i DOS/Command vinduet som kommer opp. Der blir det så listet opp ip adresse, subnett maske, default gateway og DNS servere bl.a. Ip adrssen bytter du så ut med en annen innenfor ip subnettet (F.eks. hvis det står 2 så bytte ut med 10 - 192.168.1.2 blir da 192.168.1.10). Når dette er gjort så kobler du PC'n med den nye staiske ip adressen til ruteren og starter en nettleser. I nettleseren skriver du inn ip adressen som er satt som default gateway. Dette er en link til installasjonsguiden for ruteren din. Der finner du mer info. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå