Gå til innhold

wii til dama?

enator

Anbefalte innlegg

Vel..

Nå har jeg gått rundt lenge å tenkt på at en Wii ikke er et dårlig valg med tanke på uttallige timer med familie underholdning.

Har allerede en 360 og er fornøyd med den. (hatt siden release uten prob. thank you jebus)

men det er få "barnespill" som lille bajs maskinen og dama kan ha glede av..

så da tenkte jeg at en Wii kunne være noe for mine kjære små.

Men: Er Wii vikelig så gøy som alle sier? eller er det med fordi den ny og spennende?

det er litt surt og blåse nesten 3000 (ja det er SÅ dyrt i irland) på en støvsamler..

Vil ikke høre noe om å vente på PS3,

den skal i hus (til dama sin fortvilelse)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

takker for svar så klart

men er litt skeptisk til at så mange synes den er så bra nå,

det var jo ekstremt mange som hyllet 360 men snudde seg med en gang litt fødselsproblemer meldte seg..

har det vært rapportert noe særlig feil med Wii?

og er det nødvendig med nett? eller er det like bra uten?

opplevelsen til 360 mer jo klart større med nett,

og lurer på om det er det samme med Wii..

Lenke til kommentar

Foreløpig er den viktigste grunnen til å ha nett på Wii at man kan laste ned gamle 8, 16 og 64-bitsspill fra Wii Shop Channel. Forøvrig består onlinemulighetene på Wii av å sende og motta beskjeder og avatarer, sjekke værmeldingen, samt laste ned oppdateringer. Ellers er det ingen spill i europa med onlinemuligheter foreløpig, slev om det kommer i løpet av noen måneder.

Lenke til kommentar

Online delen til Wii er så og si ikkje til stede mtp. spilling. Men det er utrolig artig å ha muligheten til å laste ned gamle gode klassikere fra VC. Barnesykdommer er det jo, mange som har hatt litt tul med at konsollen ikkje leser discene i starten. Skjedde med meg første gangen eg startet maskinen opp.Men etter noen restarter funket det gull. Virtual Console er også til tider umulig å komme inn på.Ellers er det bare flaue "feil" i softwaeren til Wii som irriterer, men ingeenting som dreper lysten til å bruke konsollen.

Wii sports som følger med i pakken byr på masse underholdning, og er mye bedre enn det eg hadde fått inntrykk av. Kanon at dette er ein tittel som følger med i pakken. Spillene ute pr. i dag er selfølgelig få, og varierer i kvalitet.Men vil si det er ein ypperlig gave ihvetfall.

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Foreløpig er den viktigste grunnen til å ha nett på Wii at man kan laste ned gamle 8, 16 og 64-bitsspill fra Wii Shop Channel. Forøvrig består onlinemulighetene på Wii av å sende og motta beskjeder og avatarer, sjekke værmeldingen, samt laste ned oppdateringer. Ellers er det ingen spill i europa med onlinemuligheter foreløpig, slev om det kommer i løpet av noen måneder.

7782740[/snapback]

Final fantasy? (far ble litt håpefull nå)

Lenke til kommentar
takker for svar så klart

men er litt skeptisk til at så mange synes den er så bra nå,

det var jo ekstremt mange som hyllet 360 men snudde seg med en gang litt fødselsproblemer meldte seg..

har det vært rapportert noe særlig feil med Wii?

og er det nødvendig med nett? eller er det like bra uten?

opplevelsen til 360 mer jo klart større med nett,

og lurer på om det er det samme med Wii..

7782701[/snapback]

Er mer enn nok moro med Wii også uten nett. Har ennå ikke greid å få min på nett på grunn av teit trådløsboks, men har egentlig ikke giddet å prøve så mye ennå. Har prøvd de tidlige nettfunksjonene hos andre(Browser, Weather channel, VCspill), og alt fungerer svært bra, men føler likevel ikke noe hastverk med å få den på nett.

Det har vært rappotert en del problemer med Wii, men på ingen måte like mye som rundt Xbox360 sin launch. Hadde ikke bekymret meg.

Og ja, Wii er så bra som alle sier. Men for all del, vær skeptisk, men sett deg godt inn i den. Hvis du forventer at alt skal være fryd og gammen fra første stund, og gir opp fort, så kan du lett bli skuffet. Men da er det din egen feil. Men hvis du på andre siden er skeptisk, forventer en del spedbarnssykdommer, og sørger for å sette deg ordentlig inn i spillene så vil du bli svært positivt overrasket.

Spill som WiiSports er latterlig lette å begynne å spille, men det tar lang tid før man oppdager den virkelige dybden.

Spill som Red Steel er latterlig vanskelige å sette seg inn i, men er mer enn verdt det når man får spillt seg gjennom åpningsbrettene og lært kontrollen å kjenne.

Wario Ware er moro fra første sekund, og enda mer moro når man er mange og fulle(Eller eventuelt når det er barn tilstede, siden barn og fulle folk egentlig er ganske like dyr).

Endret av Niskivara
Lenke til kommentar

7782740[/snapback]

Final fantasy? (far ble litt håpefull nå)

7782767[/snapback]

Ikke enda, dessverre. Grunnen er sansynligvis at Final Fantasy-spillene fra en til seks for tiden blir sluppet på GBA og DS, og Square-Enix vil ikke ødelegge salgene ved å selge spillene billigere på VC.

Lenke til kommentar

Det som er med Wii er at den passer alle aldersgrupper, fra liten til stor (og aller størst). Alle finner en glede i den lille konsollen, selv bestemor som har sotti i rullestol siden krigens dager finner morro med Wii (sterkt overdrevet kanskje).

Jeg tror ikke det er noe å tenke over engang, Wii er vanedannende og morsomt å spille med. Jeg for min del sliter med å skal gå over til tradisjonelle kontrollere etter at jeg er blitt forelsket i Wiimotens geniale måte å styre på.

Lenke til kommentar

Merket det første gang jeg spilte PS2 igjen, etter å ha spilt myye på Wii.. At jeg røsket og dro i kontrollen.. :p Så, er en litt kjedelig overgang å gå motsatt vei fra kontrollene.. :p

Men, her i hjemmet er det egentlig kun jeg som spiller tv-spill.. Men, pappa ble interresert, da han så jeg spille tennis på Wii-sports.. Noe han raskt måtte prøve.. Og, han innrømte etterpå at han syntes det var svært festelig.. ;)

Men, noen barnesykdommer finnes jo, som står rundt på forumet her.. Men, selv har jeg ikke hatt noen.. Bare vær litt forsiktig med folk å ting rundt deg når du spiller... For, har ikke vært langt unna før jeg har slått til noen et par ganger... :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...