Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Koble Linksys som access..

Anbefalte innlegg

Hei hei,

Jeg skal koble sammen vår Linksys WRT54G som et accesspunkt til SpeedTouch 546T2. Jeg har koblet den til gjennom LAN-portene, men jeg kommer meg ikke inn i Linksys'en (192.168.1.1). Den stasjonære er koblet til SpeedTouch'en.

Noen som vet hvorfor jeg ikke kommer inn Jeg har restartet både modem, router og PC, men den finner ikke Linksys'en. SpeedTouch'en står i PPPoE. Tror det skal være riktig, siden den skal koble seg til Telenor.

Håper noen kan hjelpe, eller linke til en artikkel som viser fremgangsmåte. Jeg har prøvd å søke etter lignende problemer, men fant ingen.

Mvh

Thomas

Endret av Thomas___
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du skal koble opp linksysen som et AP må du gå inn på den og skru av DHCP og så koble lan -> lan. Hvis du ikke kommer inn på den er det sannsynligvis fordi SpeedTouchen gir deg en ip i 10.0.0.x rangen og du vil da ikke komme inn på ting som har ip i 192.168.1.x. Prøv å koble deg rett inn på en lan port på linksysen og se om du kommer inn da. Der kan du også sette den til å ha en ip så den blir tilgjengelig hele tiden.

Lenke til kommentar

Tusen takk skal du ha, arnjbu! Da fungerer internetten finfint. Men nå et nytt problem: jeg får ikke koblet den bærbare til den stasjonære via det trådløse accesspunktet. Hvordan gjør man det? Slik at vi kan dele filer og skrivere og sånn.

Takk for svaret ditt også, OgnOmm.

Lenke til kommentar

Det stemmer. Jeg kan veldig lite om nettverk i det hele tatt, så det er sikkert et enkelt svar på problemet.

Jeg har prøvd å trykke "Vis datamaskiner i arbeidsgruppen" på den stasjonære (som er koblet til ruteren via TP), men finner den ikke den bærbare. Når jeg trykker det samme på den bærbare får jeg feilmelding om at jeg "...kanskje ikke har tillatelse til å bruke denne nettverksressursen..."

Endret av Thomas___
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...