Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Skal skrive artikkel i skoleavis, emne?

Anbefalte innlegg

Heisann.

Det har seg sånn at jeg har fått i oppdrag å skrive en A4-sides artikkel om hva som helst, i en skoleavis. :)

Er det noen som har kreative forslag til emner? Kanskje noe humoristisk, noe de fleste ikke vet, men som er artig?

Ikke noe nerdete, som programmering og slikt, men, tja, artige ting ikke folk vet?

Takk for alle svar! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg skrev om likestilling når vi hadde det i fjor.

Her er den hvis du trenger inspirasjon. :)

Likestilling – Hvor gikk det galt?

Likestilling er noe alle jenter sutrer om, men det de ikke vet er hvor dårlig likestillingen er. Det er menn som blir trykket ned av kvinner, ikke omvendt!

Alle kjenner til jentene som sier følgende: ”Når jeg blir stor så skal jeg i militæret!”. Når de endelig blir ”stor” velger de heller å studere og ha det gøy. Jeg forstår dem, men det som plager mer er at de sier at de vil i militæret. Vi vet alle at de sannsynligvis ikke vil velge militæret. Det er ingen som VIL i forsvaret, det er noe vi MÅ. Hvis jeg kunne velge mellom å studere i England eller løpe i en skog oppe i Finmark ville jeg ha valgt England uten å nøle.

Det plager meg at jenter kan velge om de vil i forsvaret. Er det likestilling? Nei, det er det ikke! Hvis det var opp til meg skulle alle ha en plikt for fedrelandet. Alle skulle enten være i forsvaret eller siviltjeneste. Med alle mener jeg kvinner og menn i 19-20 års alderen. Jeg skjønner at det ikke er så veldig attraktivt for en kvinne og løpe i søle på Froland, men de kunne velge å jobbe på en skole, barnehage eller på et sykehus. Det samme med mennene, de skulle også hatt lov til å velge hva de vil gjøre med livet sitt!

Noe som plager meg er hvordan menn og kvinner kommer ut av forskjellige episoder.

La oss si at jeg velger å gå naken i hagen min. Uheldigvis ser den kvinnelige naboen meg og ringer politiet og kaller meg en blotter. Tre dager senere går den kvinnelige naboen ut i hagen naken. Jeg er også ute og ser henne naken. Da vil hun ringe politiet og kalle meg en pervers svin som overvåker henne. Ser dere problemet? Vi lever ikke i en rettferdig verden. Kvinnene er som en gressplen - De skal slås og holdes nede! Uheldigvis funker det ikke sånn lengre.

Siden jeg var liten har jeg blitt fortalt: ”Christopher, du skal ikke slå jenter, det er feigt”. Dette støtter jeg selvfølgelig og jeg forstår hvorfor. Menn er mye sterkere fysisk enn kvinner og har altså en veldig stor fordel i en nevekamp. Det som plager meg er at det er uetisk. Jeg ser ikke likestillingen med at kvinner kan hamre løs på menn uten å bli slått tilbake fordi de er fysisk svake og ”hjelpeløse”. Jeg mener vi heller burde ha sagt: ”Du skal ikke slå noen!”.  Det er uviktig om det er en mann eller kvinne. Poenget er at du ikke skal slå noen!

Tidsklemmen er et begrep som har vokst opp fra mye vasking og liten tid. Å være i tidsklemmen betyr at du har veldig lite tid for deg selv på grunn av du vasker og arbeider hele tiden. Det første som slår meg er hvordan kvinnene faktisk greier å ta seg tid til å skrive lengre leserinnlegg til avisene om dette når de faktisk er i tidsklemma. Hvordan greier de å skaffe seg tid? Det andre som slår meg er hvorfor det bare er kvinner som er i denne såkalte tidsklemma. Jeg har ikke hørt eller møt en eneste mann som klager over tidsklemma. Hvorfor er det sånn? Sannsynligvis er der fordi menn ikke trenger å ha en unnskylding for å slappe av foran TVen. Dog, jeg vil ha muligheten til å klage over tidsklemma. Jeg misunner alle kvinner som bare kan si: ”Nei, uff, nå er jeg sikkelig i tidsklemme. Jeg tror jeg setter meg i sofaen og slapper litt av”.  Hvorfor er det et tabu for menn å være i tidsklemma? Vel, jeg tror det er noe kvinner har lagd for seg selv. Slik at de har en unnskylding til å klage over alt mulig. Kvinnene har gjort dette til et tabu for menn fordi de vil ha tidsklemma for seg selv. Er dette rettferdig? Er dette likestilling? Nei! Det er ikke likestilling eller rettferdig!

Min konklusjon er at likestilling finnes ikke. Kvinner var kanskje nedtrykt for noen århundrer siden, men ikke nå lengre. Nå er det MENN som blir nedtrykt. Det er helt utrolig at verden har utviklet seg til en slik iskald og urettferdig verden. Grunnen til problemet er nåtidens Gestapo, altså feministene. De klager og skaper falske rykter. De forgifter sinnet til alle andre kvinner. Djevelens yppersteprest er ikke Otto Jespersen. Det er Mary Wollstonecraft!

Lykke til! :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...