PT Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 Har et Nikon D70 jeg gjerne skulle hatt et nytt minnekort til, og tittet litt på Nikon sin liste over kort som er kompitable med Nikon D70/D70s ...Lexar Media 24x WA (Write Acceleration Technology)* 256 MB og 512 MB Lexar Media 32x WA (Write Acceleration Technology)* 1 GB Lexar Media 40x WA (Write Acceleration Technology)* 256 MB, 512 MB, 1 GB, 2 GB og 4 GB Lexar Media 80x WA (Write Acceleration Technology)* 512 MB, 1 GB, 2 GB og 4 GB ... Har tittet litt på dette kortet, et Lexar Compact Flash 133x Pro 2GB. Vil det ha noe å si at hastigheten er "x133", altså mer enn "x80" som er høyeste hastighet på listen til Nikon? Finner forøvrig ingen som selger x80-utgaven. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 133x utgaven har overtatt for 80x utgaven. Den vil fungere helt fint på Nikon D70 og D70s. Eneste jeg kan tenke meg, er at D70/D70s ikke klarer å utnytte hastigheten på kortet fullt ut. Men det er jo ikke et problem. Lenke til kommentar
Thunderhead Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 Hvis du ikke har, eller ikke har planer om en kortleser, trenger du ikke et raskt kort pga D70(s) har en usedvanlig lav overføringshastighet og vil være begrensingen, og jeg tror ikke at et "standard" hastighetskort vil sinke skriving til kortet i kamera. Har du derimot et høyhastighetskort og en kortleser vil du selvsagt få overført bildene raskere. Lenke til kommentar
PT Skrevet 23. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2007 Har en finfin kortleser, og det var i grunn raskere overføring av bildene jeg tenkte på. Men hvis det da ikke er noen kompatiblitetsproblemer mellom kameraet og kortet får jeg bare ta å bestille Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå