wiberos Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 Ja det var som jeg tenkte. Jeg skal skrive noe verdier som du skal skrive inn i paritions tabell. Du skal få bilde slik at du gjøre ikke feil, det er ikke så farlig om du gjøre det men hvis vi klare det med en gang blir det bra. Til da du skal gjøre følgende: Fra diskbehandling (du har ikke laget noe logiske disker der, ikke sant ?) du hadde bare convertert til Dynamisk, du skal velge å convertere til basic igjen. Bare convertere , ikke noe annet. Lenke til kommentar
Iudex Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 Ja det var som jeg tenkte. Jeg skal skrive noe verdier som du skal skrive inn i paritions tabell. Du skal få bilde slik at du gjøre ikke feil, det er ikke så farlig om du gjøre det men hvis vi klare det med en gang blir det bra. Til da du skal gjøre følgende: Fra diskbehandling (du har ikke laget noe logiske disker der, ikke sant ?) du hadde bare convertert til Dynamisk, du skal velge å convertere til basic igjen. Bare convertere , ikke noe annet. 7793266[/snapback] I diskbehandling når jeg velger den gamle harddisken så får jeg ikke brukt valget som heter "konverter til standarddisk". Ingen logiske der nei. Den nye IDE disken som er i to partisjoner er henholdsvis C: og E: og begge er partisjon - standard - NTFS s-ata disken er G: - Enkel - dynamisk - NTFS Og den trøblete disken er H: - Enkel - dynamisk Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 Nei det er den trøblete som du skal convertere ikke røre på de andre. Og for å bekrefte igjen, det er den trøblete som hadde 2 partitioner før den ble trøblete, ikke sant? Lenke til kommentar
Iudex Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 Nei det er den trøblete som du skal convertere ikke røre på de andre. Og for å bekrefte igjen, det er den trøblete som hadde 2 partitioner før den ble trøblete, ikke sant? 7793440[/snapback] Den trøblete hadde to partisjoner før den ble trøblete ja. Og det er den trøblete jeg ikke får konvertert tilbake til standarddisk. Det skulle gå å høyreklikke og velge "konverter til standarddisk" men det valget lar seg ikke klikke på. Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 Den er vel importert nå tenker, +++++ Får du noe valg for å reaktivere eller skal vi bruke makt på den? Se hvis det er noe valg der. Lenke til kommentar
Iudex Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 Den er vel importert nå tenker, +++++Får du noe valg for å reaktivere eller skal vi bruke makt på den? Se hvis det er noe valg der. 7793521[/snapback] "Formater" og "slett volum" er vist de to eneste konkrete valgene. Og ingen er vel akkurat aktuell, så her lukter jeg at det må makt til. Om det lar seg gjøre. Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 Ja da du har laget volume eller logisk disk (feil referert av meg). Ok, da velger du å slette det volume der, og ikke noe annet. Å slette det volume der betyr ingeting for data dine, så lenge du har ikke formatert. Deretter skal du finne sector 63, slik at vi ser den før vi går til siste trinn. Lenke til kommentar
Iudex Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 (endret) Ja da du har laget volume eller logisk disk (feil referert av meg).Ok, da velger du å slette det volume der, og ikke noe annet. Å slette det volume der betyr ingeting for data dine, så lenge du har ikke formatert. Deretter skal du finne sector 63, slik at vi ser den før vi går til siste trinn. 7793694[/snapback] Ok, da sletter jeg det volumet. Hvordan finner seg sektor 63? Og ser den igjen etterpå da? Endret 24. januar 2007 av Iudex Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 ja da du finner sector 63 slik som de andre. Du velger disken,klikk sectors,klikk read, og skriver 63 på felten og read. Lenke til kommentar
Iudex Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 ja da du finner sector 63 slik som de andre.Du velger disken,klikk sectors,klikk read, og skriver 63 på felten og read. 7793753[/snapback] Forøvrig kommer det opp en advarsel om at all data på volumet vil gå tapt om jeg sletter det. Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 ja da du finner sector 63 slik som de andre.Du velger disken,klikk sectors,klikk read, og skriver 63 på felten og read. 7793753[/snapback] Forøvrig kommer det opp en advarsel om at all data på volumet vil gå tapt om jeg sletter det. 7793768[/snapback] Er det under diskbehabdlingen du snakker om nå, eller i Dskprobe. Ja det gjør det, på grunn at disken og windows snakker med hverandre om disken var dynamisk. Og det er greit, men du har ikke lagret noe som helst på den, som dynamisk. Etterpå vi skal nemlig forandre disken til basic vi. Så ingeting forandre enn at den database som skrives på 1 MB på slutten av disken blir utilgjengelig. Og det er helt ok for oss, vi trenger ikke den. Lenke til kommentar
Iudex Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 ja da du finner sector 63 slik som de andre.Du velger disken,klikk sectors,klikk read, og skriver 63 på felten og read. 7793753[/snapback] Forøvrig kommer det opp en advarsel om at all data på volumet vil gå tapt om jeg sletter det. 7793768[/snapback] Er det under diskbehabdlingen du snakker om nå, eller i Dskprobe. Ja det gjør det, på grunn at disken og windows snakker med hverandre om disken var dynamisk. Og det er greit, men du har ikke lagret noe som helst på den, som dynamisk. Etterpå vi skal nemlig forandre disken til basic vi. Så ingeting forandre enn at den database som skrives på 1 MB på slutten av disken blir utilgjengelig. Og det er helt ok for oss, vi trenger ikke den. 7793813[/snapback] Snakket om under dikbehandling ja. Så da er det bare å slette volumet. Ingen fare? Lenke til kommentar
Iudex Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 Da har jeg slettet volumet og satt den til standarddisk. Nå står den da som utildelt. Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 (endret) Ingen fare. Det volume har ingen verdi. -Åpne disken igjen …klikk…. Sectors…klikk..read.. og skrive…30716279…klikk read. - Mens sector er åpen foran deg…klikk…sectors…klikk….write..(du får noe advarsel, men klikk ..ok.. -I felten som står …starting sector to write…skriver du…63…og klikk..write it. Advarsel igjen, men klikk ok. Deretter åpner du dskprobe igjen og velge å lese sector 0. Da skal du skrive nedert på felten de verdiene som du ser på bilde jeg vedleger. Etter at du har skrevet og kontrollert at det er riktig der, klikk sectors og velg …Write it. Nå kan du starte Pc-en igjen, og få se om vi har lykkes kontrollere hva det står på 63 først. Betyr ikke så mye men, griet å se hva det står der. Endret 24. januar 2007 av wiberos Lenke til kommentar
Iudex Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 (endret) Er det bare det merket med gult jeg skar skrive inn? Hvis det er det så blir ikke den øverste linja på bildet identisk med den jeg har her da den har noen 80 tall og div annet i seg isteden for alle dobbel nullene. Om du skjønner Endret 24. januar 2007 av Iudex Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 (endret) Er det bare det merket med gult jeg skar skrive inn? Hvis det er det så blir ikke den øverste linja på bildet identisk med den jeg har her da den har noen 80 tall i seg isteden for alle dobbel nullene. Om du skjønner 7793910[/snapback] Ja skrive bare demed gult. Der som er gult og null, du gjør ingeting selfølgelig. Men du kan godt vise til meg. Du er sikker at du skriver til riktig disk? Endret 24. januar 2007 av wiberos Lenke til kommentar
Iudex Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 (endret) Slik ser de fem nederste linjene ut nå som jeg har endret det du har merket med gult. Skriver da til Disk 1 mener jeg da. Og dersom "Sector 0 for 1" betyr at jeg skriver til Disk 1 og Disk 1 i Diskprobe tilsvarer Disk 1 i diskbehandling så er det da vel riktig? Sector 0 Endret 24. januar 2007 av Iudex Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 Slik ser de fem nederste linjene ut nå som jeg har endret det du har merket med gult. Skriver da til Disk 1 mener jeg da. Sector 0 7793961[/snapback] Alt som er fra gult 01 og tilbake oppover er MBR kode. Den er kokos. Den kan du fikse seinere med fixmbr commando. Men først vi må se om vi klarer å få partitioner i orden igjen. For at vis kontrolleren oppgir litt annet enn det vi har skrevet der, så må vi kanskje justere. Lenke til kommentar
Iudex Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 Slik ser de fem nederste linjene ut nå som jeg har endret det du har merket med gult. Skriver da til Disk 1 mener jeg da. Sector 0 7793961[/snapback] Alt som er fra gult 01 og tilbake oppover er MBR kode. Den er kokos. Den kan du fikse seinere med fixmbr commando. Men først vi må se om vi klarer å få partitioner i orden igjen. For at vis kontrolleren oppgir litt annet enn det vi har skrevet der, så må vi kanskje justere. 7793990[/snapback] Mye mulig det må justeringer til da ja. Hva vet vel jeg Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 Har du skrevet ferdig nå? Da kan du restarte Pc-en. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå