NoWaX Skrevet 29. november 2002 Del Skrevet 29. november 2002 Nok engang blir skjermen svart. Etter sist post, trodde jeg kanskje det kunne være Rammen, som som var problemet. Ram og WINXP Det var problemet med og få installert Windows, men etter en stund fikk jeg satt inn ny CPU og ny vifte, men dette sviver som det skal(tror ikke problemet ligger her). Etter oppstart ble skjærmen igjen svart og maskinen starter automatisk på nytt (alt funker bra inntil 10-20m). Etter omstart blir skjermen igjen svart og så starter på nytt. Tenkte kanskje at dette kunne være et driver problem, men vet ikke hva i tilfelle. Senest i går lastet jeg ned siste driver til nividia og installerte, men gjorde heller ikke susen. Begynner og bli litt frustrert nå, så om noen sitter inne med noe grei info og har kanskje opplevd samme problem, så hadde jeg vært takknemmelig. Mvh NoWaX [ Denne Melding var redigert av: NoWaX på 2002-11-29 14:27 ] Lenke til kommentar
NoWaX Skrevet 29. november 2002 Forfatter Del Skrevet 29. november 2002 Quote: Den 2002-11-29 14:20, skrev NoWaX:Nok engang blir skjermen svart.Etter sist post, trodde jeg kanskje det kunne være Rammen, som som var problemet. Ram og WINXP Det var problemet med og få installert Windows, men etter en stund fikk jeg satt inn ny CPU og ny vifte, men dette sviver som det skal(tror ikke problemet ligger her). Etter oppstart ble skjærmen igjen svart og maskinen starter automatisk på nytt (alt funker bra inntil 10-20m). Etter omstart blir skjermen igjen svart og så starter på nytt. Tenkte kanskje at dette kunne være et driver problem, men vet ikke hva i tilfelle. Senest i går lastet jeg ned siste driver til nividia og installerte, men gjorde heller ikke susen. Begynner og bli litt frustrert nå, så om noen sitter inne med noe grei info og har kanskje opplevd samme problem, så hadde jeg vært takknemmelig. Mvh NoWaX <font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: NoWaX på 2002-11-29 14:27 ]</font> Lenke til kommentar
Rob3rt Skrevet 29. november 2002 Del Skrevet 29. november 2002 Sjekk at du ikke har bommet med skruene, slik at de ligger og lager kortslutning mellom punkte på hovedkortet. Hva **** er det for en sigg du har ? Lenke til kommentar
TCK Skrevet 29. november 2002 Del Skrevet 29. november 2002 Så på den signaturen eg oxo! Er du homoseksuell? Lenke til kommentar
Recercare Skrevet 29. november 2002 Del Skrevet 29. november 2002 Trykk F8 ved oppstart, du får da opp en meny, og velg sikkerhetsmodus, funker maskina der, er det antakeligvis driverne eller et oppstartsprogram. Hvis du kommer inn i Sikkerhetsmodus, gå på kjør, skriv msconfig, fjern alle oppstartselementer i skillearket oppstart. Prøv også å disable enheter, gå inn i enhetsbehandling og inaktiver lydkort, grafikk-kort og nettverkskort til å begynne med. (høyreklikk på min datamaskin - egenskaper - maskinvare- enhetsbehandling) Du bør også prøve å inaktivere virtuelt minne for så å aktivere det igjen, kan nemlig være noe galt med pagefile.sys At maskina starter på nytt er naturlig i XP ved systemfeil, dette kan du imidlertid slå av slik at du kan se feilmeldinga. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå