Ustedalen Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 I går hadde vi styrketrening, og jeg bestemte meg for å dra på litt som alltid. Jeg løfter tung, men tar reps på rundt 8 til 10. Etter treningen i går var jeg bare veldig sliten og kjente ikke noe ekstra til dette, men på kvelden begynte jeg å merke at noe er galt. Jeg kan løfte armene opp i været, men jeg kan ikke da bøye deg bak slik at de tar på ryggen (når de er løftet opp). Når jeg beveger på skulderen knekker den, noe som er ufattelig irriterende. Det jeg er reagerer på er at dette ikke er stivhet, men noe med leddene å gjøre. Har jeg løftet for tungt? Vet ikke en gang hvilken øvelse som har gjort dette. Trente ikke skulder. Det nærmeste var vel når jeg lå på en benk for så å løfte vektene over hodet og nesten ned på gulvet (triseps). Er det noen som har opplevd dette før? For min egen del tror jeg at jeg skal vente en stund for å se om det går bort og hvis ikke så kommer jeg meg til en lege. Lenke til kommentar
DNA Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 (endret) Franskpress ja Kan jo komme av at du hadde hendene for bredt så kanskje skuldrene kom med i øvelsen, men kan godt også være noe annet. Prøv å ha hendene så smalt mulig inntil hverandre for å bruke tricepsen mest mulig. Endret 23. januar 2007 av DNA Lenke til kommentar
TommyGun77 Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 Det du beskriver der høres mer ut som pullover enn franskpress. Sånne ting pleier vel stort sett å gå over. Husk å tøye ut. Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 23. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2007 Jeg snakker ikke om franskpress siden jeg bare har en, tung manual. Hvordan i alle dager kan jeg toeye ut ut skulderleddet? Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 23. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2007 Det er jo akkurat det der som gjoer vondt. Noen steder kjennes jeg bare stiv ut, men naar jeg f.eks tar armen paa ryggen som vist paa det nest oeverste bildet kjennes det helt forferdelig ut. Lenke til kommentar
kengdal Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 Det kan hende du har fått en liten strekk et sted i Rotator Cuff Ta det rolig i en ukes tid. Varm meget godt opp, og pass på å strekk forsiktig ut etter trening. Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 23. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2007 Det ser ut som du har peiling paa dette. Hvis jeg har faatt en strekk der, er det vanlig aa faa "knekke-lyder" naar du beveger skuldrene? Lenke til kommentar
kengdal Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 Det ser ut som du har peiling paa dette. Hvis jeg har faatt en strekk der, er det vanlig aa faa "knekke-lyder" naar du beveger skuldrene? 7783054[/snapback] Nei egentlig ikke, men det kan oppstå. Knekke-lyder kan være brusk dannelser, en sene som "smeller" osv. Vet det kan komme knekke-lyder fra senebetennelser og slikt. Ta en til to uker helt fri fra ting som belaster skulder. Ikke tren hvis det gjør vondt. Det kan oppstå senebetennelser, og hvis du ignorerer dette kan det gå over i kroniske senebetennelser, og disse kan være med deg livet ut. Så lytt til kroppen og begynn pent. Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 23. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2007 Faen, der begynner problemet mitt. Jeg tar en vekloefting klasse, der jeg maa faa inn 6 forskjellige loeft hver dag. Dag 1 er det over kropp og dag 2 er det bein, og slik gaar det. Hva i alle dager skal jeg gjoere da? Ikke loefte saa tungt? Lenke til kommentar
kengdal Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 Hvis det gjør vondt skal du IKKE løfte!! Du risikerer og dra på deg en skade du kan ha for resten av livet ved å ikke lytte til kroppen. Du har sikkert en trener, prat med han. Kan anbefale deg til å stikke til en naprapat og få en riktig vurdering av skaden. Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 23. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2007 Jeg vet at jeg ikke skal loefte. Uansett saa er det bein i dag, saa jeg trenger nok ikke aa tenke saa mye paa skuldrene. Ogsaa kan jeg sikkert snakke med laereren min, slik at kan sende meg til skolelegen eller noe (spesialist paa sportsskader). Lenke til kommentar
kengdal Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 Jeg vet at jeg ikke skal loefte. Uansett saa er det bein i dag, saa jeg trenger nok ikke aa tenke saa mye paa skuldrene. Ogsaa kan jeg sikkert snakke med laereren min, slik at kan sende meg til skolelegen eller noe (spesialist paa sportsskader). 7783888[/snapback] Det hørtes lurt ut. Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 23. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2007 Det gjør faktisk ikke så vondt lengere. Det gjør vondt, men det følels ikke ut som om skulderen skal falle ut av ledd. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Dette er en tråd som av en eller annen grunn ser ut til å være veldig polulær hos spambots, så jeg stenger den ettersom det ikke er annen aktivitet her. Hvis trådstarter ønskes tråden åpnes kan han bruke rapporteringsfunksjonen eller ta kontakt med en pålogget moderator. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg