Spinor Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 (endret) Hei! Har bestilt meg en ny 22'' LCD (Samsung Syncmaster 225BW) til spilling. Denne har "native" 1680x1050-oppløsning, og jeg er litt nervøs for hvordan det skal gå i tilknytning til min 3 år gamle P4 2.4 GHz med et XFX 6600GT-skjermkort. Noen som har noen erfaring med dette? Blir skjermkortet for puslete? Uansett ingen krise, er på tide å oppgradere pc'en uansett , men hadde håpa det skulle holde litt lenger mens jeg får tenkt meg om. -Spinor Endret 23. januar 2007 av Spinor Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 1680x1050 gikk såvidt med min gamle maskin, Radeon X800GT, AMD 3200+ og 1 GB minne. 6600GT er nok hakket svakere. men hvis du setter ned de visuelle effektene så vil det gå i nærheten av ok. Du klarer deg sikkert med det en liten stund frem til du får oppgradert Lenke til kommentar
Spinor Skrevet 23. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2007 ...vil det gå i nærheten av ok. Du klarer deg sikkert med det en liten stund frem til du får oppgradert 7781906[/snapback] Takk for svar! Er det en god ide å kjøpe et nytt skjermkort (som jeg uansett trenger til ny maskin senere) og sette i gamlemaskina, eller vil det ikke gjøre stor forskjell med tanke på prosessor etc... Tenkte på et Radeon X1950Pro, eller et Nvidia 8800GTS...men de trenger kanskje for mye strøm til å funke på den maskina jeg har, i tillegg til å være massive overkill med den gamle CPU'en? Har forresten 2 GB ram, så det burde være greit. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 En 3 år gammel Pentium 4 2,4GHz har nok AGP og ikke PCIe port til grafikkort. Nye skjermkort kommer bare med PCIe-port, og det samme gjør nye hovedkort. Du kan dermed ikke regne med å kunne flytte et nytt skjermkort over til en ny PC i framtida fordi de bruker forskjellige porter. Jeg foreslår at du prøver deg frem med det skjermkortet du har. Dersom det blir for tregt så kan du prøve å sette ned grafikkinnstillinger og til nød oppløsninga. Dersom det også blir for dårlig så kan jeg anbefale Radeon X1950 Pro AGP inntil du gjør en større oppgradering. Lenke til kommentar
fredblic Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 (endret) du MÅ jo ikke kjøre i optimal oppløsning da. btw, innlegg 400 Endret 23. januar 2007 av fredblic Lenke til kommentar
Spinor Skrevet 23. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2007 (endret) OK, takk for hjelpa, forøvrig godt tips om PCI-ekspress, tenkte ikke på det i farta (hadde nok sjekka før jeg kjøpte noe kort da ) selv om det allerede var tema når jeg kjøpte 6600GT. Da venter jeg og ser hvordan det blir. Skjermen ble sendt i dag, så skal vel være i hus innen helga EDIT: Skjermen er nå i hus, og jeg er veldig fornøyd! Endel backlight bleed med helt svart bilde som "alle" maser om, men siden jeg ikke ser film foran pc'en så er det nulll problem. Skjermkortet klarer brasene, og jeg bruker samme instillingene som jeg gjorde med 17'', kun endring av oppløsning til 1680x1050. Så spiller jeg fortsatt WoW da, som ikke krever allverdens Endret 25. januar 2007 av Spinor Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå