Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Hdtv uten hdtv

Tharos.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva tror dere om å sende et brev til sjefen på Elkjøp OG Forbrukerombudet, hvor jeg forklarer hele greia, med fint språk og henvisning til diverse lovparagrafer?

Et par dager senere ringer jeg Elkjøpsjef og hører hva hans mening om hele greia er, om ikke han tar kontakt først.

Det må da være en stor fordel å gjøre dette skriftlig? "Man skal alltid ha papirene i orden, som far alltid sier". :)

Jeg tror uansett at jeg får frem problemet mitt enklere på denne måten, enn å prøve å forklare både Elkjøpsjef og evt. folka hos forbrukerombudet om teknologier i tv-en og alt det der.

Endret av Tharos_
Lenke til kommentar

Med papirene i orden vil det nok bli enklere for deg ja.

Fram til du, som "intetanende kjøper" blar opp papirer og kunnskap vil sannsynligvis butikken behandle deg som ikke noe annet enn en "intetanende kjøper"

Når du da viser litt kunnskap osv så vil du med en gang få en mer særiøs dialog med dem.

Lenke til kommentar
"Man skal alltid ha papirene i orden, som far alltid sier".  :)

tror ikke din far tar mye feil her. spesielt når det gjelder reklamasjon er det viktig å holde seg sakelig. når du gjør det skriftlig har du noe å vise tilbake til hvis saken ikke løser seg. Du kan eventuelt sende brevet til Elkjøp rekomandert slik at du kan bevise at brevet er sendt og mottat av brukeren.

Lenke til kommentar

bare jeg som undres hvorfor noen her henviser til forbrukerombudet i denne saken?

Den avdelingen er praktisk talt ikke interessant i denne saken. Mye fordi de har ansvar for andre områder.

Men; husk å ta med at servicetid nå har oversteget 2 måneder, hvilket er urimelig tid, samt at du krever erstatning for dekningskjøp (ny tv), samt at du nevner at du ikke fikk lånegjenstand osv.

Dette er viktige elementer som påvirker saken din, faktisk i en positiv rettning for din del vil jeg mene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...