Gå til innhold

Europa Ps3 Lanseringen, 23 mars bekreftet.

UrgeLoL

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
FACT 9: 599 dollars actually translates to 303 pounds, NOT 425

FACT 10: 60,000 yen actually translates to 250 pounds, NOT 425

Hvorfor tror alle at ps3 er dyrere i Europa enn den er i USA eller Japan? Man må vel se på det generelle prisnivået og inntekten til de som lever her. Jeg kjefter ikke opp servitørene fordi jeg må betale 200 kr for en pizza på peppes pizza, når lignende pizza bare kostet 200 bath(34 kr) sist jeg var i Thailand sammen med dama. Og dette var også inkludert drikke. Tror nok at vi i norden/uk/og andre rik europeiske land må jobbe vesentlig mindre enn den gjennomsnittlige amerikaner for å få råd til en ps3. I norge er vel gjennomsnittstimelønn ca 160 kr, altså nesten 26 $, og man tjener da nesten 90 kr timen om man er 16 år og har en sommer jobb, og det blir da 14,5 $. Minstelønnen i USA er vel 6 dollar eller noe slikt.

Lenke til kommentar

Frustrerende med det bråket rundt prisen. Kan si hva man vil, men jeg tror det er et sjakk trekk og putte inn en Blu-ray spiller. Ikke fordi man kan spille Blu-Ray filmer på den, men fordi man kan lange større spill på den. Neste generasjon dere! Grafikk og lyd krever plass, denne gir det uten å ha fler plater.

Det er fult mulig å spare litt penger til mars, er du ikke i stand til å spare penger er det greiere og slutte syte på prisen, vent heller et år og den vil være lavere, garantert.

Lenke til kommentar

Joda, meir plass er absolutt flott. Men det gjenstår jo å se på om ekstra plassen i heile tatt vi gi oss spillopplevelser vi ikkje har hatt tidligere. Altså PS3 må komme med noen fantasiske eksklusiver som virkelig herjer villt med antall GB,samtdig som spillet må levere :)

Trur ikkje vi ser disse spilla det første året ihvertfall, men det kommer vel med tiden de også!

Lenke til kommentar
Frustrerende med det bråket rundt prisen. Kan si hva man vil, men jeg tror det er et sjakk trekk og putte inn en Blu-ray spiller. Ikke fordi man kan spille Blu-Ray filmer på den, men fordi man kan lange større spill på den. Neste generasjon dere! Grafikk og lyd krever plass, denne gir det uten å ha fler plater.

Det er fult mulig å spare litt penger til mars, er du ikke i stand til å spare penger er det greiere og slutte syte på prisen, vent heller et år og den vil være lavere, garantert.

7808489[/snapback]

Joda, plass er alltid bra det, men med tanke på hvor fine spillene vi får i dag er, på DVD plater, så må Sony hoste opp noe innmari godt for å rettferdiggjøre prisen på konsollen. Det er fult mulig å både ha fin musikk og god grafikk, presset inn på en plate. I dag finnes det formater til musikk som gir like god kvalitet som MP3, om ikke bedre, men til mindre plass. Samt at grafikken defineres hva konsollen klarer og ikke hva plata har av GB. Du kan gjærne presse inn millioner av detaljer i et spill og plasserer det på en stor Blu-Ray plate, men det har lite for seg om maskinvaren ikke klarer å levere det.

Og det siste utsagnet ditt kan du bare legge av deg. Enkelte her inne er i full jobb, og har flere tinger ved siden de må betale i tillegg til livsopphold. Jeg for min del tjener vel 16k i månden, men når alt er betalt av faste regninger sitter jeg igjenne med vel 10k å leve for i månden, om ikke mindre (kommer ann på forsikringen) og når månden er over er der ikke mye å spare. Derfor har jeg ikke råd til å spytte vel 6k (som jeg må om jeg skal ha spill og) i en konsoll som jeg ikke ser vitsen i, for ingen av spillene appelerer til meg. Enkelte må faktisk jobbe for kronasjen og får den ikke servert på et sølvfat fra mamma ;)

Lenke til kommentar

Hvis du har 10000 kr:

1 stk PS3 5500,-

1 stk kontoller 500,-

middag på resturant 20 dager à 150 3000,-

2 spill 1000,-

------

Til sammen 10000,-

Oboy, du får bare spise på resturant 20 dager den måneden, du kommer til å sulte ihjel :mrgreen:

Selv er jeg student og får 6000 i mnd. etter regningene er betalt har jeg 2000 å bruke. Fatter ikke åssen du greier å bruke opp 10000.

Lenke til kommentar

Tja, skal ha mat, et sosialt liv, bensin til bilen, utforutsette utgifter på bilen eller andre ting, klær, hobby interesser etc. Tro meg, 10k går ufattelig fort ut av kontoen. Samt at jeg er økonomisk av meg, selv om jeg sitter på 10k og har råd der og da, tenker jeg fremover, vet jo aldri hva som skjer og en økonomisk uføre er noe jeg ikke vil sette meg selv opp i. Bedre føre var.

Lenke til kommentar
Tja, skal ha mat, et sosialt liv, bensin til bilen, utforutsette utgifter på bilen eller andre ting, klær, hobby interesser etc. Tro meg, 10k går ufattelig fort ut av kontoen. Samt at jeg er økonomisk av meg, selv om jeg sitter på 10k og har råd der og da, tenker jeg fremover, vet jo aldri hva som skjer og en økonomisk uføre er noe jeg ikke vil sette meg selv opp i. Bedre føre var.

7809677[/snapback]

Økonomisk og økonomisk. Jeg er student med jobb på si. Får inn ca 10k i måneden, til det skal jeg riktignok ikke betale noe for bil, men leilighet, kabel/internett etc koster sitt. Likevel sitter jeg med nok til og spise, ha sosialt liv (nå er det riktignok billig på student puben). Uansett jeg har hatt lite problemer med å spare opp penger. Handler jo bare om prioriteringer og vilje. og for å sette ting på plass, jeg får heller veldig lite ifra min kjære mor og i allefal ikke penger til en Spillkonsoll.

Lenke til kommentar
Selv er jeg student og får 6000 i mnd. etter regningene er betalt har jeg 2000 å bruke. Fatter ikke åssen du greier å bruke opp 10000.

7809585[/snapback]

Det er nok rimelig umulig å klare seg på 2000 når man drar på seg noen faste utgifter. Kommer med åra, det er bare å glede seg. Forbruket øker med inntekta. Klarte meg på 2-3000 før jeg og. Sånn OT. Øl til frokost.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...