Gå til innhold

Har dommedag startet?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det som er spesielt med den Mayanske kalender og 2012 er at 20. desember 2012 er slutten på den 13nde 400 års perioden.

I følge maya-tro vil slutten av denne 400 års perioden være en ny begynnelse eller en tid for fornyelse. Ikke verdens ende.

 

(...)

Han selger boken sin gratis, kanskje ikke noe veldig bra argument i seg selv, men tenk litt på det. Som en annen sa i tråden og som jeg og mener; løgner må man betale for, sannheten er gratis. Hvis han som en "profet" hadde tjent penger (noe han såvidt jeg vet ikke gjør) på å gi oss denne "sannheten", da kunne vi startet våre beskyldninger.

(...)

7791273[/snapback]

Slå opp "ironi".

Aktuelle setning i min post bør leses i sammenheng med ATWindsor's post.

 

Rent bortsett fra det. Hvis han ikke tjener penger, hva lever han av?

 

Jeg tjener ikke penger på å skrive på dette forumet, betyr det at alt jeg sier er sant?

Endret av olefiver
Lenke til kommentar
2008 er altfor nært for oss og vi blir nesten litt grepet av panikk. Vil denne mannen skape panikk? Vil han risikere å bli drept på bakgrunn av beskyldninger etter at ingenting er skjedd. Vil han? Vil han leve med å ha ført en hel verden bak lyset, i alle fall de som har lest boken.

Ja naturligvis vil han skape frykt, nettopp derfor søker flere religion og ber. Og det er jo nettopp det han vil oppnå. Han er prest !

 

Han selger boken sin gratis, kanskje ikke noe veldig bra argument i seg selv, men tenk litt på det. Som en annen sa i tråden og som jeg og mener; løgner må man betale for, sannheten er gratis.

Hvis du virkelig tror at det er sant pga. at boken er gratis er du ignorant eller hvertfall ganske lettlurt. Å si at naturkatastrofer vil øke og at det vil bli mer terror kan alle "spå" i disse tider.

Hele boka og dommedagen er basert på religiøs tro og at gud finnes. Han putter inn også litt historie for å si "ja se her dette skjedde og det er sant". Og etter år 2008 kommer han sikkert til å skrive en ny bok igjen.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Jeg tjener ikke penger på å skrive på dette forumet, betyr det at alt jeg sier er sant?

7793625[/snapback]

 

Hva med å skrive 200 velformulerte sider med dine vurderinger for deretter og legge de ut på nettet. Hadde du giddet å skrive så mye meningsløsheter?

:)

Lenke til kommentar

Jeg tjener ikke penger på å skrive på dette forumet, betyr det at alt jeg sier er sant?

7793625[/snapback]

Hva med å skrive 200 velformulerte sider med dine vurderinger for deretter og legge de ut på nettet. Hadde du giddet å skrive så mye meningsløsheter?

:)

7796324[/snapback]

Nettopp det jeg prøvde å komme frem til. Om det du sa "olefiver" var ironi eller ikke, mener jeg likevel at det er mer troverdig at han gir bort en bok han må ha brukt lang lang tid på (to bøker faktisk) enn hvis han hadde solgt den. Jeg sier ikke at det gjør det hele mer sant, men om du spør meg øker troverdigheten betrakterlig.

 

Et spørsmål: Hvor mange kan kalle seg brukere av et nettsamfunn og hvor mange kan kalle seg profeter? Du kan nesten ikke sammenligne innlegg på forum med en godt velbegrunnet bok. For det første er dette mer en frivillig deltidsjobb for deg. Du bruker ikke mer tid på forumet enn du faktisk kan. Å skrive en bok er langt mer krevende og du kan ikke ha særlig med arbeid ved siden av. Når han da ikke tjener noe på boken heller, ville det være ganske meningsløst.

 

"Oi, jeg lurte en hel verden, nå blir jeg populær!"

 

Kanskje lurer han oss, men jeg tror i så fall det ikke kan være bevisst fra hans side.

Lenke til kommentar
Om det du sa "olefiver" var ironi eller ikke, mener jeg likevel at det er mer troverdig at han gir bort en bok han må ha brukt lang lang tid på (to bøker faktisk) enn hvis han hadde solgt den. Jeg sier ikke at det gjør det hele mer sant, men om du spør meg øker troverdigheten betrakterlig.
Bra du sier "mener jeg".

 

Et spørsmål: Hvor mange kan kalle seg brukere av et nettsamfunn og hvor mange kan kalle seg profeter?
Et annet viktigere spørsmål: Hva er kriteriene for å kunne kalle seg selv en profet?

Hvis jeg starter å poste mine antagelser/gjetninger/spekulasjoner/etc om fremtiden på dette forumet, vil jeg være en profet?

MÅ en profet ha publisert en eller flere bøker for å bli anerkjent som profet?

Er et krav til en profet at en eller flere profetier må slå til før han/hun oppnår tittelen som profet, og hvis så, har den aktuelle profeten vi snakker om her forutsett noe som har slått til?

(da også ville jeg satt som krav at profetien har opprinnelse ene og alene hos Ronald Weinland. En profet er ikke en som tolker/oversetter/videreformidler andres profetier)

 

Du kan nesten ikke sammenligne innlegg på forum med en godt velbegrunnet bok.
Jeg gjorde heller ikke det. Jeg stilte spørsmål ved om hans og mine tekster er like sanne siden vi begge skriver gratis.

Siden jeg også legger opp til at mine innlegg her skal være velbegrunnede, er den eneste store forskjellen lengden.

 

(...)

Når han da ikke tjener noe på boken heller, ville det være ganske meningsløst.

(...)

Kanskje lurer han oss, men jeg tror i så fall det ikke kan være bevisst fra hans side.

Her er du inne på noe.

Hvis denne såkalte profeten tror fullt og fast på det han skriver er sant, mener han kanskje at det er viktigere å formidle sin viten til verden gratis, snarere enn å ta betalt for det.

Å advare verden om dommedag er jo klart et nobelt foretak, å kreve penger for dette vil kunne oppfattes som simpelt.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
profet -en, -er

1 (i Det gamle testamente) forkynner av Guds vilje; sannsiger; seer: profeten Jeremia / lytte til profetens ord / de fire store og de tolv små profeter / falske profeter; (om andre religiøse lederskikkelser) profeten Muhammed

2 spåmann (især i sms.dommedags-, ulykkes-)

3 talsmann (for noe nytt); åndelig veileder for samtiden; forkynner: nazismen vil alltid ha sine profeter / profeten Henrik Ibsen; ingen blir profet i sitt eget land ens ideer vinner vanskeligere gjenklang hjemme enn ute

Etym.: gno. prófeti , oppr. gr., av pro- og phanai si

 

Her har vi alle en mulighet :thumbup: Åndelig behøver ikke bare bety noe religiøst.

Lenke til kommentar
Er det ikke betenkelig at begynnelsen på en tid hvor Jesus tilbakekomst er nær begynner i 2008? Deretter vil 2 av hans profeter gå rundt i 1260 dager, 3 og et halvt år. I denne tiden vil naturkatastrofer øke i omfang, terrorangrep vil bli flere.

Hvis vi sier at det hele begynner i midten av 2008 og fortsetter i tre og et halvt år. Hvor vil vi ende? Er det ikke betenkelig at vi ender i 2012? Faktisk ender vi rundt desembertider 2012.

7791273[/snapback]

 

Morsomt at du sier 2012. Nevnte i en annen tråd om akkurat dette. Jeg har snakket med en sjaman som mente at det ville skje ting fremover, og det skulle absolutt skje noe bemerkelsesverdig i 2012. Man skal ikke ta alt for god fisk, selv ikke fra en "sjaman", men man kan begynne å lure :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...