Gå til innhold

Gears of War utsolgt i Japan. PS3 billigere

Straffa

Anbefalte innlegg

Men har Sony råd til å sette ned prisen på konsollen da? De taper jo ganske mye allerede på den. Så 3000 neste år tviler jeg sterkt på. Ender vel opp med 3495 og 4495. Som hadde vært noen mye finere priser fra dag 1. Kan være en mulighet med et priskutt før julesalget da.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror PS3 tapet kan bli fatalt for Sony. I.o.m at det fremdeles koster svinmye for Blu-Ray og de andre komponentene i PS3, så tror jeg at det blir å ta så lang tid før de kan tjene noe på konsollen, at prisen blir liggende der helt til produksjons kostnadene samt dele kostnadene kommer lengere ned, og da kan det være for seint.

Lenke til kommentar

Nå har aldri sony tjent så mye penger på rent hardware salg. Grunnen til at microsoft selger på tap er at de bruker samme modellen som PS1 brukte når den kom. Å det virker. De tjener inn pengene på software salg og lisenser som de tjener ganske godt inn på. Viss en utgiver vil gi ut et spill til en konsoll, så koster det utgiverne penger eller prosenter for hvert spill solgt. Dette går da rett i lommen til sony.

Så at de vil tape hardt pga dyr blue ray er nok ikke helt sant. Å når de får optimalisert produksjonen så vil det suse blå lasere ut fra sonyfabrikkene.

Lenke til kommentar
Vis det ikke er for sent ;)

7834974[/snapback]

Når man ser på hvor fort produksjonskostnadene på xbox 360 sank så tviler jeg sterkt på at det kommer til å ta lenger tid med PS3. Blu-ray kommer nok til å synke ganske kraftig ganske fort som mange nye produkter gjør i startfasen.

Lenke til kommentar

Sony tapar foreløpig 300 dollar på kvar konsoll. Det er ikkje berre Blu Ray, men Cell-prosessoren og alt ekstrastuffet (harddisk, bluetooth ++) som gjer atprisen er så høg.

Det er ekstremt mykje, og dei vil nok tape penger vesentleg lengre enn det Microsoft gjorde med 360.

På den andre sida får me meir for pengane.

Endret av ShredLord
Lenke til kommentar
Når man ser på hvor fort produksjonskostnadene på xbox 360 sank så tviler jeg sterkt på at det kommer til å ta lenger tid med PS3. Blu-ray kommer nok til å synke ganske kraftig ganske fort som mange nye produkter gjør i startfasen.

7835565[/snapback]

Husk og at X360 inneholdte mye "standard" utstyr, som f.eks DVD spilleren som er lett å produsere, finnes i hopetall og koster ikke skjorta. Og den HWen de bruker som var dyr gikk mye fortere ned i pris. Sony har satset på helt ny teknologi, som ligger i et mye høyere sjikte prismessig. Blu-Ray spillere koster en god del i dag, og av god grun også. Men de blir og å gå ned i pris over tid, som normalt er, men nå er ikke det spørsmålet, spørsmålet er, hvor for kommer dette på en pris som gjør at Sony kan sette ned prisen på konsollen uten å gå i tap. En konsoll til 5500 (norsk pris) kan skremme en del kunder, men hvor lenge må Sony opprettholde denne prisen før de kan gå ned, uten å tape på det. Slik det er nå har de ikke mye reduksjons klarering i forhold til prisen, noe som kan bety trøbbel når tiden går men konsollens pris består.

Lenke til kommentar
Sony tapar foreløpig 300 dollar på kvar konsoll. Det er ikkje berre Blu Ray, men Cell-prosessoren og alt ekstrastuffet (harddisk, bluetooth ++) som gjer atprisen er så høg.

Det er ekstremt mykje, og dei vil nok tape penger vesentleg lengre enn det Microsoft gjorde med 360.

7835749[/snapback]

Det spørs jo om du virkelig har bruk for en blu ray spiller innebygd i en konsoll, personlig syns jeg løsningen til M$ er mye bedre, med en HD DVD addon, slik at du ikke trenger å legge ut flere tusen mer for at du skal få den konsollen du ønsker deg.

Men selvsagt hvis har du tenkt å kjøpe en blu ray spiller er det jo en god handel å få med en konsoll på kjøpet, til samme prisen som en stand-alone spiller.

:)

Lenke til kommentar

Jeg for min del er ikke noe for kombi produkter, ryke det ene så sitter jeg med postkassa full av skjegg og en dumpapp på hodet som sier "koko" i sinnsforvirra tilstand.

Jeg tror Blu-ray per i dag på en konsoll er for tidlig, med tanke på kostnadene. Hadde de vært smart hadde de had DVD spiller med Blu-Ray addon som MS med HD-DVD, og da fått en konkuransedyktig pris, som har gitt dem et godt fotfeste på markedet, noe de trenger.

Jeg blir ikke i alle fall å investere i en PS3 fordi den har blu-ray, det er spillene som avgjør konsollen jeg kjøper og PS3 appelerer ikke spillmessig til meg i alle fall, og ser ut som prisen kan skremme noen vekk fra maskinen.

Samt at Ebay kollapsen så tidlig på PS3 hentyder til at etterspørselen på konsollen er ikke så alt for stor i verden, med tanke på at Europa ikke har fått den ennå burde det være stor etterspørsel av PS3 konsoller her i europa, men det er og labert.

Blir spennende å se hva som skjer, jeg tror at Sony blir å slite litt med PS3 og tror stortrommen de skulle slå på kanskje ble et nummer for stor. Bare stativet holder og de ikke får tromma over seg så overlever de nok. Men stativet er litt skjørt atm så det blir spennende.

Lenke til kommentar

7835749[/snapback]

Det spørs jo om du virkelig har bruk for en blu ray spiller innebygd i en konsoll, personlig syns jeg løsningen til M$ er mye bedre, med en HD DVD addon, slik at du ikke trenger å legge ut flere tusen mer for at du skal få den konsollen du ønsker deg.

Men selvsagt hvis har du tenkt å kjøpe en blu ray spiller er det jo en god handel å få med en konsoll på kjøpet, til samme prisen som en stand-alone spiller.

:)

7835886[/snapback]

Eg skriv jo nettopp at det ikkje berre er blu ray`en som gjer at Ps3`en har så høg kostnad. Prosessoren sluker jo penger, både når den vart utvilka og på grunn av at det er ny teknologi. Så har du ein harddisk som følger med uansett, og bluetooth.

Og eg er av den oppfatning av at spel til Ps3 faktisk vil ha veldig stor nytte av fordelane Blu Ray gjev.

Lenke til kommentar
Og eg er av den oppfatning av at spel til Ps3 faktisk vil ha veldig stor nytte av fordelane Blu Ray gjev.

7836186[/snapback]

Har du lyst til å utdjupa det litt?

F.eks, resistance utviklarane snakka om kor viktig Blu-ray drevet var. Men i sjølve spelet er det jo ingenting som rettferdiggjer det...

Lenke til kommentar

Vel, musikken og lydsporet i Resistance (som var det som tok opp mesteparten av plassen) er ekstremt imponerande, med tanke på sjølve lyden og omfanget av den. Det var iallefall mitt inntrykk når eg prøvde Reisitance på Sony-senteret i Bergen (eg vart forøvrig voldsomt imponert over resten av spelet og, men det er no ei anna sak).

Elles, så er det klart at spel vert ikkje x antall gongar større over natta. Berre fordi Sony tilbyr 5 gongar meir lagringsplass enn det som har vore tilgjengelig på t.d 360 betyr ikkje at spela plutseleg kreva 5 gongar meir plass. MEN, over tidsrommet til Ps3 så kjem spela garantert til å få bruk for denne plassen, om utviklinga fram til no seier oss noko.

Hideo Kojima har no nyleg sagt at MGS 4 kan komme til å krevje alle 50GB av den lagringsplassen som er tilgjengeleg på ein dual layer Blu Ray-disc. Det er sikkert mykje rundt det utsegnet som kan diskuterast, men eg vil anta at han ikkje er HEILT på jordet.

Eg meiner det ville vere veldig ulogisk å anta at den ekstra plassen (utover dei 9 GB som dagens Dual Layer DVD-plater gjev) ikkje vil vere naudsynt for framtidig spelutvikling. Me snakkar trass alt om ei maskin som skal vare utover i 2010 og 2011 her. :)

Endret av ShredLord
Lenke til kommentar

Trur nesten japanerene liker spillet pga. de store rustningene og feite våpnene. Alt i GeOW er jo blåst opp litt. Ser man typisk manga/anime finner man karaktere med muskler større enn ein fotball, gigantiske gunnere og vanvittige sverd. :p

Stilen appelerer kansje meir ein sjølve konseptet ? Vetta pokker eg

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Når et spill nærmer seg 50GB, tror jeg utviklerene bør lære seg "litt" mer om komprimering....

Det kan jo hende at det skjer, men kommer ikke til å skje med det første nei!

7836529[/snapback]

Er da ganske logisk at om man ikke komprimerer så vil laste tidene bli laaaaange! I tillegg ville man ha fått plass til mye mindre informasjon i minnet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...