Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Avhør på torsdag,hva kan eg vente meg?

IcedInsanity

Anbefalte innlegg

Nå er vel ikke denne "tilståelsen" på forumet her et særlig holdbart bevis i en eventuell sak. Han kan lett forsvare seg med at han serverte oss en røverhistorie for å se hvilke svar han fikk. Han kan også si at noen andre lånte pc'en hans mens han var pålogget på forumet og skrev dette innlegget.

Uansett er det "synd" for trådstarter at han ikke brukte en offentlig pc når han begikk lovbruddet. På denne måten ville politiet hatt en mye vanskeligere sak mot ham. Når det er sagt lurer jeg egentlig også litt på hvordan han ble tatt.

7786256[/snapback]

Mens jeg kan si meg enig i at holdbarheten til denne 'tilståelsen' på forumet er heller tvilsom i en rettsak, så er det også litt vel beleilig at vedkommende serverte en røverhistorie som er en noenlunde verbatim representering av en eventuell tilståelse i henhold til gjeldende sak. (all denne pseudo legal-speaken gir meg en hodepine :p)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg syntes at politiet kan prøve å finne ordentlig kriminelle som faktisk har skadet/stjålet fra noen.. Ikke bry seg så mye om småkriminelle som har sjekket e-posten til en.

Altså har noen hacket seg inn på telenor/norgesbank/osv. sine nettsider og herpa som bare det, er det jo klart, men en som har gått inn på eksen sin e-mail..

Jaja..

Spør du meg er dette bare dumt, dog var det dumt det han gjorde :/

Lenke til kommentar
okay...og å ta det som enn mann betyr å??

7785245[/snapback]

Det betyr at du tar konsekvensen av at du dreit deg ut.

7786612[/snapback]

... og konsekvensene kan variere alt etter hvordan han håndterer situasjonen. Hva er galt med å ønske så lav straff som mulig?

Lenke til kommentar
Var ingen spec grunn til at eg gjorde det,var ikke ute etter noe,leste eller slette meldinger gjorde eg heller ikke.

7780833[/snapback]

Du hadde ikkje noko mål med dette innbrotet, du gjorde ingenting, likevel klarte du å bli oppdaga (eller sa det sjølv), er litt småimponert eg. :)

Kjenner til ein som var inne på avhør om det same, han fekk bot.

Lenke til kommentar

7785245[/snapback]

7786612[/snapback]

... og konsekvensene kan variere alt etter hvordan han håndterer situasjonen. Hva er galt med å ønske så lav straff som mulig?

7799473[/snapback]

Det sa jeg da absolutt ingenting om. Jeg forklarte bare hva det betyr å ta det som en mann.

Lenke til kommentar

7785245[/snapback]

7786612[/snapback]

7799473[/snapback]

Det sa jeg da absolutt ingenting om. Jeg forklarte bare hva det betyr å ta det som en mann.

7800351[/snapback]

Det betyr at man er fornøyd med den straffen man får, og at den ikke ble større..

Lenke til kommentar

Siden vi ikke har hørt noe fra TS så regner jeg med at han sitter inne og soner nå.

Ser ikke problemet her. Hvis det er eksen så har hun helt sikkert sjekket mailen sin fra hans maskin. Hun trykket da på "lagre passord". Når TS skulle logge seg inn på sin egen mail så kom han inn på eksens. HAr selv blingset på dette selv (bruker opera).

Lenke til kommentar

Yes..har nok rømt landet..hehe

Nei..men onkel var veldi forståelsesfull å greier han..flirte litt av hele saken..

Men det blir enten bot eller så må eg møte eksen i konfliktråd og evt si unnskyld osv.. :nei: ...vil heller ha bot enn å møte den dama der asså..men kanskje bedre det enn å måtte betale liksom...

Endret av Diesel1
Lenke til kommentar

Jeg mener å ha lært at en alltid bør takke ja til konfliktråd hvis en får mulighet til det.

edit: Kom på noe viktig ja. I et konfliktråd blir en satt ned og må snakke om det som har skjedd osv. Når en da er ferdig, selv om det kan være jævlig å snakke om det, så er en ferdig. Ikke noen andre følger. Får du en bot av politiet kan det hende du feks ikke kan få tilgang til USA hvis du skal på tur en gang. For en bot(ikke forenklet forelegg) kommer på rullebladet.

Endret av zeltex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...