Neophus Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 Nå er vel ikke denne "tilståelsen" på forumet her et særlig holdbart bevis i en eventuell sak. Han kan lett forsvare seg med at han serverte oss en røverhistorie for å se hvilke svar han fikk. Han kan også si at noen andre lånte pc'en hans mens han var pålogget på forumet og skrev dette innlegget. Uansett er det "synd" for trådstarter at han ikke brukte en offentlig pc når han begikk lovbruddet. På denne måten ville politiet hatt en mye vanskeligere sak mot ham. Når det er sagt lurer jeg egentlig også litt på hvordan han ble tatt. 7786256[/snapback] Mens jeg kan si meg enig i at holdbarheten til denne 'tilståelsen' på forumet er heller tvilsom i en rettsak, så er det også litt vel beleilig at vedkommende serverte en røverhistorie som er en noenlunde verbatim representering av en eventuell tilståelse i henhold til gjeldende sak. (all denne pseudo legal-speaken gir meg en hodepine ) Lenke til kommentar
TEE Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 okay...og å ta det som enn mann betyr å?? 7785245[/snapback] Det betyr at du tar konsekvensen av at du dreit deg ut. Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 Det er et odds-spill. Du kan vel nekte for hele greien? Sats på henleggelse fordi at politiet ikke gidder å stresse. I værste fall blir saken tatt til retten, og du må betale saksomkostningene + en bot. Men det er worst case Lenke til kommentar
cagalli Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 I dag er det Torsdag, du får gi oss en oppdatering når du har vært i avhøret. Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 I dag er det Torsdag, du får gi oss en oppdatering når du har vært i avhøret. 7795111[/snapback] Kanke oppdatere ifra varetekt vettu Lenke til kommentar
HKS Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 Trådstarter har uten tvil oppført seg dumt! Burde vite bedre enn å snoke i andre personer sin private e-post uten tilatelse! Mener at du bør innrømme det du har gjort, og ta straffen for det. Lenke til kommentar
Sidemaal Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 Jeg syntes at politiet kan prøve å finne ordentlig kriminelle som faktisk har skadet/stjålet fra noen.. Ikke bry seg så mye om småkriminelle som har sjekket e-posten til en. Altså har noen hacket seg inn på telenor/norgesbank/osv. sine nettsider og herpa som bare det, er det jo klart, men en som har gått inn på eksen sin e-mail.. Jaja.. Spør du meg er dette bare dumt, dog var det dumt det han gjorde :/ Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 okay...og å ta det som enn mann betyr å?? 7785245[/snapback] Det betyr at du tar konsekvensen av at du dreit deg ut. 7786612[/snapback] ... og konsekvensene kan variere alt etter hvordan han håndterer situasjonen. Hva er galt med å ønske så lav straff som mulig? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 Var ingen spec grunn til at eg gjorde det,var ikke ute etter noe,leste eller slette meldinger gjorde eg heller ikke. 7780833[/snapback] Du hadde ikkje noko mål med dette innbrotet, du gjorde ingenting, likevel klarte du å bli oppdaga (eller sa det sjølv), er litt småimponert eg. Kjenner til ein som var inne på avhør om det same, han fekk bot. Lenke til kommentar
Scrim Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 Jeg er like imponert som resten her. Fortell, hvordan ble du oppdaget. Jeg tviler på at han sa det til henne, han har vel skrytt til en kamerat eller evt. kamerater, som har fortalt det videre. :=) Lenke til kommentar
TEE Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 okay...og å ta det som enn mann betyr å?? 7785245[/snapback] Det betyr at du tar konsekvensen av at du dreit deg ut. 7786612[/snapback] ... og konsekvensene kan variere alt etter hvordan han håndterer situasjonen. Hva er galt med å ønske så lav straff som mulig? 7799473[/snapback] Det sa jeg da absolutt ingenting om. Jeg forklarte bare hva det betyr å ta det som en mann. Lenke til kommentar
FaO Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 okay...og å ta det som enn mann betyr å?? 7785245[/snapback] Det betyr at du tar konsekvensen av at du dreit deg ut. 7786612[/snapback] ... og konsekvensene kan variere alt etter hvordan han håndterer situasjonen. Hva er galt med å ønske så lav straff som mulig? 7799473[/snapback] Det sa jeg da absolutt ingenting om. Jeg forklarte bare hva det betyr å ta det som en mann. 7800351[/snapback] Det betyr at man er fornøyd med den straffen man får, og at den ikke ble større.. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 Det sa jeg da absolutt ingenting om. Jeg forklarte bare hva det betyr å ta det som en mann. 7800351[/snapback] Sa jeg at du sa det da? Nei. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 Det mest oppsiktsvekkende her er vel at han faktisk greide å gjøre noe så dumt at han blei oppdaget... Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 Enten har han sagt det til hun selv, eller har noen tystet. Hva med å opprette en poll der vi stemmer over hvordan vi tror han ble busted? Lenke til kommentar
EskimoBob Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 Siden vi ikke har hørt noe fra TS så regner jeg med at han sitter inne og soner nå. Ser ikke problemet her. Hvis det er eksen så har hun helt sikkert sjekket mailen sin fra hans maskin. Hun trykket da på "lagre passord". Når TS skulle logge seg inn på sin egen mail så kom han inn på eksens. HAr selv blingset på dette selv (bruker opera). Lenke til kommentar
cagalli Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 Han har sikkert rømt fra landet. Også blir han etterlyst gjennom interpol :!: Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 27. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2007 (endret) Yes..har nok rømt landet..hehe Nei..men onkel var veldi forståelsesfull å greier han..flirte litt av hele saken.. Men det blir enten bot eller så må eg møte eksen i konfliktråd og evt si unnskyld osv.. ...vil heller ha bot enn å møte den dama der asså..men kanskje bedre det enn å måtte betale liksom... Endret 27. januar 2007 av Diesel1 Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 Du spurte ikke hvor mye boten ble på ? Hvis det er snakk om småpenger 200-600nok, så kan jo det være en "grei" pris for å slippe å møte i konfliktrådet. Lenke til kommentar
zeltex Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 (endret) Jeg mener å ha lært at en alltid bør takke ja til konfliktråd hvis en får mulighet til det. edit: Kom på noe viktig ja. I et konfliktråd blir en satt ned og må snakke om det som har skjedd osv. Når en da er ferdig, selv om det kan være jævlig å snakke om det, så er en ferdig. Ikke noen andre følger. Får du en bot av politiet kan det hende du feks ikke kan få tilgang til USA hvis du skal på tur en gang. For en bot(ikke forenklet forelegg) kommer på rullebladet. Endret 27. januar 2007 av zeltex Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå