Steina Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 Er det å være oppmeldt i 2 forskjellige domener samtidig med Windows Xp Pro? Windows XP Pro har jo en fin funksjon der du kan velge hvilket domene du skal logge inn med, men slik det er nå, så kan man bare være oppmeldt mott étt domene, så valgene ved pålogging står bare om domenet, eller lokalt. Det må da være mulig å melde seg opp i flere domener samtidig? Så man slipper å melde ut og inn for hver gang man skal skifte. Regner med man må inn med noen tredjeparts programvare, men google ga lite svar, og jeg har andre ting å finne på akkurat nå enn å søke. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 Så vidt som jeg vet er det ikke mulig. Winlogon lar deg bare velge ett av gangen, samtidig vil det bli konflikter. Lenke til kommentar
Steina Skrevet 8. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2007 Vet ikke om jeg faktisk så det innlegget ditt TCi, men jeg husker iallfall det ikke. Uansett, det var egentlig det jeg trodde jeg også, men synes egentlig det er litt dårlig av Microsoft da, for jeg innbiller meg at det ikke skulle være så alt for vanskelig for dem å gjøre det mulig. (..også får jeg en pen bump mens jeg poster ;D ) Lenke til kommentar
TCi Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 Grunnen til at jeg ser at det ikke blir mulig er pga. at du vil motta to typer policy-er. Ser ikke hvordan det skal være særlig praktisk heller. Hvilket domene skal prioriteres? Det bare medfører til mer problemer enn løsninger. Det er såklart mulig å ha flere domener under hverandre, men ikke å være medlem i mer enn ett av gangen. Lenke til kommentar
Steina Skrevet 8. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2007 Altså.. Snakker ikke om å være innlogget med begge samtidig. Man velger domene før man logger inn, for logonscript og policy'er ect. kommer jo først når du holder på å logger inn. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 Altså.. Snakker ikke om å være innlogget med begge samtidig. Man velger domene før man logger inn, for logonscript og policy'er ect. kommer jo først når du holder på å logger inn. 7897889[/snapback] Da missforsto jeg, beklager. Ja det er såklart mulig. Dette settes opp på domenekontrolleren. Man kan ha flere domener under primærdomenet. Lenke til kommentar
Steina Skrevet 8. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2007 Ok, skjønner jeg må forklare litt nermere. De domene jeg vil ha oppkoblet imot er på hver sine nett. Så man må skifte nettverkskabel også for å skifte domene. Så det du sier vil nok ikke funke. De nettene jeg snakker om er admin- og elev-nettet til fylket. Skal bærbaren byttes litt på hvilke nett den er koblet imot, så må man melde den ut, og så inn igjen, for hver gang man skal bytte domene. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 Er nok ikke mulig mellom to forskjellige nett nei. Lenke til kommentar
Steina Skrevet 8. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2007 Er nok ikke mulig mellom to forskjellige nett nei. 7898685[/snapback] Er det egentlig noen operativsystemer som har denne muligetene? Et server OS kanskje? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå